V rámci Rally Wales GB byly představeny změny, které se týkají MS v příštím roce. Zároveň vešlo ve známost, že se promotér dohodl s organizátory Rally Sweden na tříleté smlouvě.
Rally Sweden
Po poplašných zprávách ze Švédska, které říkaly, že by se nemuselo v budoucnosti MS v automobilových soutěžích jezdit ve Švédsku, přichází ze severu Evropy uklidnění. Pořadatelé se domluvili s promotérem MS na novém tříletém kontraktu.
To tedy znamená, že do roku 2016 bude světová špička měřit své síly ve Švédsku. V létě totiž pořadatelé odmítli souhlasit s navýšením poplatků za pořádání soutěže o 100 000 EUR, pořadatelům se také nelibila další omezení. "Hodně dlouho jsme za to [soutěž ve Švédsku] bojovali. Teď už nemusíme našim partnerům a sponzorům nabízet jen atraktivní nabídku, ale také možnost dlouholeté spolupráce," říká Glenn Olsson, šéf soutěže.
Ve Švédsku se nakonec přece jen pojede
Také zástupci promotéra se zdají být s touto dohodou spokojení: "Jsme rádi, že můžeme úspěšnou spolupráci se Švédskou rally prodloužit. To zaručuje shoda, která vyústila v podpis smlouvy," komentoval situaci Oliver Ciesla.
3 denní formát soutěží
Předpisy jsou ze strany promotéra zase o trošku přísnější. V příštím roce se dočkáme pevného třidenního formátu soutěží. Také Power Stage se pojede v přesně daný jednotný čas. Konkrétně se půjde o neděli, ve 12 hodin se bude konat vyvrcholení každé soutěže. Alespoň to požaduje promotér MS po pořadatelích, aby tak byl schopen zajistit živé vysílací časy pro TV přenosy.
Díky tomu budou všechny soutěže od Mexika dále opět muset mít klasický třídenní formát. Pro Rally Monte Carlo a Rally Sweden ještě tento předpis neplatí, protože zde se už organizátoři nacházejí ve značně pokročilé fázi časového plánu a jeho změna by byla jen velmi obtížná.
Monako a Švédsko se ještě odjedou bez nutnosti třídenního formátu
K další změně dojde v bodování Power-Stage. Doposud si první tři jezdci připsali 3-2-1 bod, od nového roku to bude 5-2-1 bod. Ze stolu byl naopak smeten návrh, že by se body rozdávaly za umístění v jednotlivých etapách nebo dokonce zkouškách. "Ze sportovního hlediska by se jednalo o větší napětí, avšak bylo by to až moc změn najednou," vysvětluje Michele Mouton, manažerka MS.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.