V rámci Rally Wales GB byly představeny změny, které se týkají MS v příštím roce. Zároveň vešlo ve známost, že se promotér dohodl s organizátory Rally Sweden na tříleté smlouvě.
Rally Sweden
Po poplašných zprávách ze Švédska, které říkaly, že by se nemuselo v budoucnosti MS v automobilových soutěžích jezdit ve Švédsku, přichází ze severu Evropy uklidnění. Pořadatelé se domluvili s promotérem MS na novém tříletém kontraktu.
To tedy znamená, že do roku 2016 bude světová špička měřit své síly ve Švédsku. V létě totiž pořadatelé odmítli souhlasit s navýšením poplatků za pořádání soutěže o 100 000 EUR, pořadatelům se také nelibila další omezení. "Hodně dlouho jsme za to [soutěž ve Švédsku] bojovali. Teď už nemusíme našim partnerům a sponzorům nabízet jen atraktivní nabídku, ale také možnost dlouholeté spolupráce," říká Glenn Olsson, šéf soutěže.
Ve Švédsku se nakonec přece jen pojede
Také zástupci promotéra se zdají být s touto dohodou spokojení: "Jsme rádi, že můžeme úspěšnou spolupráci se Švédskou rally prodloužit. To zaručuje shoda, která vyústila v podpis smlouvy," komentoval situaci Oliver Ciesla.
3 denní formát soutěží
Předpisy jsou ze strany promotéra zase o trošku přísnější. V příštím roce se dočkáme pevného třidenního formátu soutěží. Také Power Stage se pojede v přesně daný jednotný čas. Konkrétně se půjde o neděli, ve 12 hodin se bude konat vyvrcholení každé soutěže. Alespoň to požaduje promotér MS po pořadatelích, aby tak byl schopen zajistit živé vysílací časy pro TV přenosy.
Díky tomu budou všechny soutěže od Mexika dále opět muset mít klasický třídenní formát. Pro Rally Monte Carlo a Rally Sweden ještě tento předpis neplatí, protože zde se už organizátoři nacházejí ve značně pokročilé fázi časového plánu a jeho změna by byla jen velmi obtížná.
Monako a Švédsko se ještě odjedou bez nutnosti třídenního formátu
K další změně dojde v bodování Power-Stage. Doposud si první tři jezdci připsali 3-2-1 bod, od nového roku to bude 5-2-1 bod. Ze stolu byl naopak smeten návrh, že by se body rozdávaly za umístění v jednotlivých etapách nebo dokonce zkouškách. "Ze sportovního hlediska by se jednalo o větší napětí, avšak bylo by to až moc změn najednou," vysvětluje Michele Mouton, manažerka MS.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.