AKTUALIZACE PO RZ22; Závěrečná soutěž roku ve Walesu má na programu ve čtvrtek večer 3 kratší měřené zkoušky. V pátek na posádky čeká 6 RZ rozdělených do dvou sekcí. Sobotu obstará 7 měřených testů a soutěž uzavře nedělní etapa o 6 zkouškách. Výzvou je, jako každoročně, počasí.
Po RZ22:
Celou Rally Wales GB (a nejenom ji) provázejí problémy s časomírami. Dnes jsme museli ještě nějakou dobu po ukončení soutěže čekat na výsledky, jak dopadla. Teď už je ale zřejmé, že soutěž vyhrál Sébastien Ogier před svým týmovým kolegou Jarim-Mattim Latvalou. Na stupních vítězů doplnil tovární dvojici Volkswagenu Thierry Neuville s Fordem Fiesta RS WRC. Belgičan se tak stává vice-mistrem světa.
Power Stage ovládli tovární jezdci M-Sportu na Fordech, když vyhrál Thierry Neuville před kolegy Madsem Ostbergem a Evgeny Novikovem. Ti zajeli na desetinu shodný čas:
1) Thierry Neuville2) Mads Ostberg= Evgeny Novikov
Výsledky po 22. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:03:36,7
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+21,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:24,5
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:48,2
Ford Fiesta RS WRC
5.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+2:03,4
Volkswagen Polo R WRC
6.
M. Prokop - M. Ernst
+7:37,5
Ford Fiesta RS WRC
7.
D. Sordo - C. Del-Barrio
+5 min
+8:26,9
Citroën DS3 WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+11:13,1
Ford Fiesta R5
9.
J. Ketomaa - T. Suominen
+12:16,2
Ford Fiesta R5
10.
M. Higgins - C. Williamson
+13:21,0
Ford Fiesta R5
Po RZ17:
Mads Ostberg se dostal na 4. příčku před Andrease Mikkelsena. Nor na VW Polo R WRC však dělal hodiny a ztratil podle svých slov asi 10 vteřin. Momentálně vede krajna na Fiestě RS WRC o 1,1s. Jejich souboj bude ozdobou závěru soutěže.
Výsledky po 17. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:46:10,4
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+20,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:16,7
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:42,1
Ford Fiesta RS WRC
5.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:43,3
Volkswagen Polo R WRC
6.
M. Prokop - M. Ernst
+6:59,2
Ford Fiesta RS WRC
7.
D. Sordo - C. Del-Barrio
+5 min
+8:01,3
Citroën DS3 WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+11:25,9
Ford Fiesta R5
9.
J. Ketomaa - T. Suominen
+12:05,0
Ford Fiesta R5
10.
M. Higgins - C. Williamson
+12:51,6
Ford Fiesta R5
nedělní etapa
Po RZ16:
Sobota ráno začala pod taktovkou Andrease Mikkelsena. Nor měl velkou motivaci, protože měl na dosah dva Fordy Fiesta RS WRC jezdců Novikova a Ostberga. Andreas vyhrál dvě úvodní testy dne a už po prvním přeskočil oba Fordy. RZ11 se stala osudnou pro Evgenyho Novikova, který nedržel auto na trati, steně tak jako pro Roberta Kubicu, který toho s DS3 WRC opět moc neujel - včera odstoupil v první RZ dne...
RZ12 - RZ14 vyhrál Jari-Matti Latvala s Volkswagenem. Fin tak zmenšil náskok kolegy Ogiera na čele o 9 vteřin. Po RZ14 byl mezi oba týmovými kolegy rozdíl 17,1s. Na konci dne 20,3, tedy přesně o 2 desetiny více, než po včerejšku!
RZ15 vyhrál Dani Sordo a RZ16 Thierry Neuville. Belgičan udržuje 3. místo před Mikkelsenem, které mu zajišťuje titul vice-mistra světa. Ovšem Mikkelsen je zpět o pouhých 20 vteřin a dnes předvedl opravdu dobrý výkon. Na hezkém 6. místě je Martin Prokop.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:33:47,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+20,3
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:14,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:34,4
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:41,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Prokop - M. Ernst
+6:42,0
Ford Fiesta RS WRC
7.
D. Sordo - C. Del-Barrio
+5 min
+7:45,5
Citroën DS3 WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+10:19,5
Ford Fiesta R5
9.
J. Ketomaa - T. Suominen
+11:20,3
Ford Fiesta R5
10.
M. Higgins - C. Williamson
+11:55,0
Ford Fiesta R5
Sobotní etapa
Po RZ9:
Poslední RZ dne vyhrál Ogier na Polu R WRC a jen si tak upevnil svoje vedení. Odpoledne navíc nenašel přemožitele a celkově dnes vyhrál čtyři z šesti RZ (jednu RZ vyhrál Latvala a jednu Sordo). Dani Sordo se díky stabilním časům v TOP10 posunul už na průběžné deváté místo, když přeskočil jak Marka Higginse, tak Jariho Ketomaa (oba na Fiestách R5).
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:34:48,0
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+20,1
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:02,6
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:30,8
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:34,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:35,6
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+4:56,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+6:29,6
Ford Fiesta R5
9.
D. Sordo - C. Del-Barrio
+5 min
+6:54,6
Citroën DS3 WRC
10.
M. Higgins - C. Williamson
+5:56,6
Ford Fiesta R5
Po RZ8:
Evgeny Novikov a Dani Sordo (i přesto, že podle svých slov udělal menší chybu) tentokrát dokázali rozdělit vedoucí dvojici Volkswagenů dané zkoušce. Vítězství si opět odnáší Ogier. Pátý Ostberg dokázal také držet krok s vedoucí čtveřicí, naopak Neuville v cíli prohlásil, že není možné s Volkswageny jet stejnou ligu.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:16:20,4
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+17,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+53,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:19,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:23,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:25,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+3:54,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+5:18,9
Ford Fiesta R5
9.
M. Higgins - C. Williamson
+5:39,7
Ford Fiesta R5
10.
J. Ketomaa - T. Suominen
+5:44,8
Ford Fiesta R5
Po RZ7:
Tovární auta Volkswagenu opanovala první tři příčky v hodnocení RZ7. Vyhrál Ogier před Latvalou a Mikkelsenem. Až za nimi následovala trojice jezdců Fordu v pořadí Neuville, Novikov, Ostberg. V této zkoušce se ztráta Fordů pohybovala kolem 0,4s na kilometr. Soutěžáci Fordu si stěžují na nedotáčivost svých vozů. Až v sedmém nejrychlejším čase projel zkoušku už jediný zástupce Citroënu, Sordo.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:13:23,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+15,2
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+49,2
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:16,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:21,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:21,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+3:43,9
Ford Fiesta RS WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+5:04,9
Ford Fiesta R5
9.
M. Higgins - C. Williamson
+5:28,8
Ford Fiesta R5
10.
J. Ketomaa - T. Suominen
+5:30,7
Ford Fiesta R5
Servis
Po RZ6:
Citroën na Rally ve Wales asi nebude vzpomínat v dobrém, hned ráno přišel o Roberta Kubicu, v poslední vložce před oběděm havaroval také Mikko Hirvonen. Fin šel se svojí DS3 WRC přes střechu a pro dnešek končí. Francouzskému týmu tak v soutěži zůstává pouze jediný vůz Daniho Sorda, ten má ale na svém kontě penalizaci 5 minut...
Jari-Matti Latvala vystrčil růžky, když vyhrál zkoušku a stáhl náskok Ogiera na 13,5 vteřiny. Evgeny Novikov se dostal před Andrease Mikkelsena, se kterým od rána svádí souboj v řádu desetin vteřin. Hezký boj o čelo je také v rámci WRC2 - tam si to rozdává trojice Evans (ráno ho zbrzdily problémy), Ketomaa a Higgins.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
54:25,8
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+13,5
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+35,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+57,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:07,6
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:08,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+2:50,6
Ford Fiesta RS WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+3:47,1
Ford Fiesta R5
9.
J. Ketomaa - T. Suominen
+3:56,6
Ford Fiesta R5
10.
M. Higgins - C. Williamson
+4:13,4
Ford Fiesta R5
Po RZ5:
V pořadí pátá rychlostní zkouška byla 4,26 km dlouhá. Dani Sordo označuje test Sweet Lamb za svůj oblíbený, což také potvrdil, když ho vyhrál. Španělovi už chybí k TOP10 jenom 3 minuty. Hodně tesné je to mezi Neuvillem a Latvalou a pak mezi Ostbergem, Mikkelsenem a Novikovem.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
36:05,2
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+17,1
Ford Fiesta RS WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+18,1
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+29,9
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+47,3
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+56,2
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+57,0
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+2:05,2
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Higgins - C. Williamson
+2:55,2
Ford Fiesta R5
10.
J. Ketomaa - T. Suominen
+3:04,4
Ford Fiesta R5
Po RZ4:
Sébastien Ogier ráno zajel bezkonkurenční čas, když druhého Thierryho Neuvillea porazil o téměř 10 vteřin. Chybu udělal Robert Kubica, který pro tuto soutěž dostal k dispozici tovární Citroën DS3 WRC. Polák neudržel vůz na kluzké šotolině a skončil mimo trať, soutěž pro nej pro dnešek končí, snad se objeví alespoň zítra v rámci Rally 2.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
33:09,3
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+12,9
Ford Fiesta RS WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+17,2
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+28,3
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+43,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+51,7
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+55,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+1:57,2
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Higgins - C. Williamson
+2:45,1
Ford Fiesta R5
10.
J. Ketomaa - T. Suominen
+2:52,2
Ford Fiesta R5
páteční etapa
Po RZ3:
Thierry Neuville na konec dne porazil oba Volkswageny v RZ3. Tento výsledek mu stačil na posun na druhé místo před Jariho-Mattiho Latvalu. Po čtvrteční etapě vede Sébastien Ogier s náskokem 3,2s. Další změna v pořadí se udála mezi dvojicí Novikov a Kubica. Polák se dostal o 1,2 vteřiny na průběžné 7. místo před Rusa.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
14:28,3
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3,2
Ford Fiesta RS WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+5,2
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+16,2
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+24,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+27,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
R. Kubica - M. Ferrara
+35,4
Citroën DS3 WRC
8.
E. Novikov - I. Minor
+37,5
Ford Fiesta RS WRC
9.
E. Evans - D. Barritt
+1:06,9
Ford Fiesta R5
10.
M. Prokop - M. Ernst
+1:07,6
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ2:
Trojice Ogier-Latvala-Neuville vyhrála přesně v tomto pořadí první dva měřené testy čtvrteční etapy, tomu odpovídá i tabulka po druhé RZ. Hezky 4. čas zajel na úvodním testu Mikkelsen, ale v dalším se Nor propadl za Mikko Hirvonena a Madse Ostberga. Nováček Kubica zajel 9. a 7. čas a je na 8. místě.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
10:02,0
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2,2
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3,6
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+12,4
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+15,8
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+22,2
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+29,3
Ford Fiesta RS WRC
8.
R. Kubica - M. Ferrara
+29,5
Citroën DS3 WRC
9.
E. Evans - D. Barritt
+52,6
Ford Fiesta R5
10.
M. Prokop - M. Ernst
+53,2
Ford Fiesta RS WRC
čtvrteční etapa
Dnes se začíná závodit v 19:05 místního času, na jezdce čeká 25 ostrých kilometrů. Ty se pojedou za tmy s vozy osazenými světelnými rampami. Už teď ale víme, že Dani Sordo dostane penalizaci 5 minut - psali jsme zde. Startovní pořadí si prohlédněte zde. Poslední dva ročníky vyhrál Jari-Matti Latvala, podaří se mu získat hattrick? O průběhu soutěže Vás budeme informovat...
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?