AKTUALIZACE PO RZ22; Závěrečná soutěž roku ve Walesu má na programu ve čtvrtek večer 3 kratší měřené zkoušky. V pátek na posádky čeká 6 RZ rozdělených do dvou sekcí. Sobotu obstará 7 měřených testů a soutěž uzavře nedělní etapa o 6 zkouškách. Výzvou je, jako každoročně, počasí.
Po RZ22:
Celou Rally Wales GB (a nejenom ji) provázejí problémy s časomírami. Dnes jsme museli ještě nějakou dobu po ukončení soutěže čekat na výsledky, jak dopadla. Teď už je ale zřejmé, že soutěž vyhrál Sébastien Ogier před svým týmovým kolegou Jarim-Mattim Latvalou. Na stupních vítězů doplnil tovární dvojici Volkswagenu Thierry Neuville s Fordem Fiesta RS WRC. Belgičan se tak stává vice-mistrem světa.
Power Stage ovládli tovární jezdci M-Sportu na Fordech, když vyhrál Thierry Neuville před kolegy Madsem Ostbergem a Evgeny Novikovem. Ti zajeli na desetinu shodný čas:
1) Thierry Neuville2) Mads Ostberg= Evgeny Novikov
Výsledky po 22. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:03:36,7
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+21,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:24,5
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:48,2
Ford Fiesta RS WRC
5.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+2:03,4
Volkswagen Polo R WRC
6.
M. Prokop - M. Ernst
+7:37,5
Ford Fiesta RS WRC
7.
D. Sordo - C. Del-Barrio
+5 min
+8:26,9
Citroën DS3 WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+11:13,1
Ford Fiesta R5
9.
J. Ketomaa - T. Suominen
+12:16,2
Ford Fiesta R5
10.
M. Higgins - C. Williamson
+13:21,0
Ford Fiesta R5
Po RZ17:
Mads Ostberg se dostal na 4. příčku před Andrease Mikkelsena. Nor na VW Polo R WRC však dělal hodiny a ztratil podle svých slov asi 10 vteřin. Momentálně vede krajna na Fiestě RS WRC o 1,1s. Jejich souboj bude ozdobou závěru soutěže.
Výsledky po 17. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:46:10,4
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+20,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:16,7
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:42,1
Ford Fiesta RS WRC
5.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:43,3
Volkswagen Polo R WRC
6.
M. Prokop - M. Ernst
+6:59,2
Ford Fiesta RS WRC
7.
D. Sordo - C. Del-Barrio
+5 min
+8:01,3
Citroën DS3 WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+11:25,9
Ford Fiesta R5
9.
J. Ketomaa - T. Suominen
+12:05,0
Ford Fiesta R5
10.
M. Higgins - C. Williamson
+12:51,6
Ford Fiesta R5
nedělní etapa
Po RZ16:
Sobota ráno začala pod taktovkou Andrease Mikkelsena. Nor měl velkou motivaci, protože měl na dosah dva Fordy Fiesta RS WRC jezdců Novikova a Ostberga. Andreas vyhrál dvě úvodní testy dne a už po prvním přeskočil oba Fordy. RZ11 se stala osudnou pro Evgenyho Novikova, který nedržel auto na trati, steně tak jako pro Roberta Kubicu, který toho s DS3 WRC opět moc neujel - včera odstoupil v první RZ dne...
RZ12 - RZ14 vyhrál Jari-Matti Latvala s Volkswagenem. Fin tak zmenšil náskok kolegy Ogiera na čele o 9 vteřin. Po RZ14 byl mezi oba týmovými kolegy rozdíl 17,1s. Na konci dne 20,3, tedy přesně o 2 desetiny více, než po včerejšku!
RZ15 vyhrál Dani Sordo a RZ16 Thierry Neuville. Belgičan udržuje 3. místo před Mikkelsenem, které mu zajišťuje titul vice-mistra světa. Ovšem Mikkelsen je zpět o pouhých 20 vteřin a dnes předvedl opravdu dobrý výkon. Na hezkém 6. místě je Martin Prokop.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:33:47,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+20,3
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:14,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:34,4
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:41,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Prokop - M. Ernst
+6:42,0
Ford Fiesta RS WRC
7.
D. Sordo - C. Del-Barrio
+5 min
+7:45,5
Citroën DS3 WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+10:19,5
Ford Fiesta R5
9.
J. Ketomaa - T. Suominen
+11:20,3
Ford Fiesta R5
10.
M. Higgins - C. Williamson
+11:55,0
Ford Fiesta R5
Sobotní etapa
Po RZ9:
Poslední RZ dne vyhrál Ogier na Polu R WRC a jen si tak upevnil svoje vedení. Odpoledne navíc nenašel přemožitele a celkově dnes vyhrál čtyři z šesti RZ (jednu RZ vyhrál Latvala a jednu Sordo). Dani Sordo se díky stabilním časům v TOP10 posunul už na průběžné deváté místo, když přeskočil jak Marka Higginse, tak Jariho Ketomaa (oba na Fiestách R5).
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:34:48,0
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+20,1
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:02,6
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:30,8
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:34,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:35,6
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+4:56,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+6:29,6
Ford Fiesta R5
9.
D. Sordo - C. Del-Barrio
+5 min
+6:54,6
Citroën DS3 WRC
10.
M. Higgins - C. Williamson
+5:56,6
Ford Fiesta R5
Po RZ8:
Evgeny Novikov a Dani Sordo (i přesto, že podle svých slov udělal menší chybu) tentokrát dokázali rozdělit vedoucí dvojici Volkswagenů dané zkoušce. Vítězství si opět odnáší Ogier. Pátý Ostberg dokázal také držet krok s vedoucí čtveřicí, naopak Neuville v cíli prohlásil, že není možné s Volkswageny jet stejnou ligu.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:16:20,4
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+17,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+53,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:19,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:23,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:25,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+3:54,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+5:18,9
Ford Fiesta R5
9.
M. Higgins - C. Williamson
+5:39,7
Ford Fiesta R5
10.
J. Ketomaa - T. Suominen
+5:44,8
Ford Fiesta R5
Po RZ7:
Tovární auta Volkswagenu opanovala první tři příčky v hodnocení RZ7. Vyhrál Ogier před Latvalou a Mikkelsenem. Až za nimi následovala trojice jezdců Fordu v pořadí Neuville, Novikov, Ostberg. V této zkoušce se ztráta Fordů pohybovala kolem 0,4s na kilometr. Soutěžáci Fordu si stěžují na nedotáčivost svých vozů. Až v sedmém nejrychlejším čase projel zkoušku už jediný zástupce Citroënu, Sordo.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:13:23,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+15,2
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+49,2
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:16,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:21,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:21,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+3:43,9
Ford Fiesta RS WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+5:04,9
Ford Fiesta R5
9.
M. Higgins - C. Williamson
+5:28,8
Ford Fiesta R5
10.
J. Ketomaa - T. Suominen
+5:30,7
Ford Fiesta R5
Servis
Po RZ6:
Citroën na Rally ve Wales asi nebude vzpomínat v dobrém, hned ráno přišel o Roberta Kubicu, v poslední vložce před oběděm havaroval také Mikko Hirvonen. Fin šel se svojí DS3 WRC přes střechu a pro dnešek končí. Francouzskému týmu tak v soutěži zůstává pouze jediný vůz Daniho Sorda, ten má ale na svém kontě penalizaci 5 minut...
Jari-Matti Latvala vystrčil růžky, když vyhrál zkoušku a stáhl náskok Ogiera na 13,5 vteřiny. Evgeny Novikov se dostal před Andrease Mikkelsena, se kterým od rána svádí souboj v řádu desetin vteřin. Hezký boj o čelo je také v rámci WRC2 - tam si to rozdává trojice Evans (ráno ho zbrzdily problémy), Ketomaa a Higgins.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
54:25,8
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+13,5
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+35,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+57,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:07,6
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:08,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+2:50,6
Ford Fiesta RS WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+3:47,1
Ford Fiesta R5
9.
J. Ketomaa - T. Suominen
+3:56,6
Ford Fiesta R5
10.
M. Higgins - C. Williamson
+4:13,4
Ford Fiesta R5
Po RZ5:
V pořadí pátá rychlostní zkouška byla 4,26 km dlouhá. Dani Sordo označuje test Sweet Lamb za svůj oblíbený, což také potvrdil, když ho vyhrál. Španělovi už chybí k TOP10 jenom 3 minuty. Hodně tesné je to mezi Neuvillem a Latvalou a pak mezi Ostbergem, Mikkelsenem a Novikovem.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
36:05,2
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+17,1
Ford Fiesta RS WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+18,1
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+29,9
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+47,3
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+56,2
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+57,0
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+2:05,2
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Higgins - C. Williamson
+2:55,2
Ford Fiesta R5
10.
J. Ketomaa - T. Suominen
+3:04,4
Ford Fiesta R5
Po RZ4:
Sébastien Ogier ráno zajel bezkonkurenční čas, když druhého Thierryho Neuvillea porazil o téměř 10 vteřin. Chybu udělal Robert Kubica, který pro tuto soutěž dostal k dispozici tovární Citroën DS3 WRC. Polák neudržel vůz na kluzké šotolině a skončil mimo trať, soutěž pro nej pro dnešek končí, snad se objeví alespoň zítra v rámci Rally 2.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
33:09,3
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+12,9
Ford Fiesta RS WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+17,2
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+28,3
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+43,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+51,7
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+55,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+1:57,2
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Higgins - C. Williamson
+2:45,1
Ford Fiesta R5
10.
J. Ketomaa - T. Suominen
+2:52,2
Ford Fiesta R5
páteční etapa
Po RZ3:
Thierry Neuville na konec dne porazil oba Volkswageny v RZ3. Tento výsledek mu stačil na posun na druhé místo před Jariho-Mattiho Latvalu. Po čtvrteční etapě vede Sébastien Ogier s náskokem 3,2s. Další změna v pořadí se udála mezi dvojicí Novikov a Kubica. Polák se dostal o 1,2 vteřiny na průběžné 7. místo před Rusa.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
14:28,3
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3,2
Ford Fiesta RS WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+5,2
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+16,2
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+24,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+27,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
R. Kubica - M. Ferrara
+35,4
Citroën DS3 WRC
8.
E. Novikov - I. Minor
+37,5
Ford Fiesta RS WRC
9.
E. Evans - D. Barritt
+1:06,9
Ford Fiesta R5
10.
M. Prokop - M. Ernst
+1:07,6
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ2:
Trojice Ogier-Latvala-Neuville vyhrála přesně v tomto pořadí první dva měřené testy čtvrteční etapy, tomu odpovídá i tabulka po druhé RZ. Hezky 4. čas zajel na úvodním testu Mikkelsen, ale v dalším se Nor propadl za Mikko Hirvonena a Madse Ostberga. Nováček Kubica zajel 9. a 7. čas a je na 8. místě.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
10:02,0
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2,2
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3,6
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+12,4
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+15,8
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+22,2
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+29,3
Ford Fiesta RS WRC
8.
R. Kubica - M. Ferrara
+29,5
Citroën DS3 WRC
9.
E. Evans - D. Barritt
+52,6
Ford Fiesta R5
10.
M. Prokop - M. Ernst
+53,2
Ford Fiesta RS WRC
čtvrteční etapa
Dnes se začíná závodit v 19:05 místního času, na jezdce čeká 25 ostrých kilometrů. Ty se pojedou za tmy s vozy osazenými světelnými rampami. Už teď ale víme, že Dani Sordo dostane penalizaci 5 minut - psali jsme zde. Startovní pořadí si prohlédněte zde. Poslední dva ročníky vyhrál Jari-Matti Latvala, podaří se mu získat hattrick? O průběhu soutěže Vás budeme informovat...
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?