AKTUALIZACE PO RZ22; Závěrečná soutěž roku ve Walesu má na programu ve čtvrtek večer 3 kratší měřené zkoušky. V pátek na posádky čeká 6 RZ rozdělených do dvou sekcí. Sobotu obstará 7 měřených testů a soutěž uzavře nedělní etapa o 6 zkouškách. Výzvou je, jako každoročně, počasí.
Po RZ22:
Celou Rally Wales GB (a nejenom ji) provázejí problémy s časomírami. Dnes jsme museli ještě nějakou dobu po ukončení soutěže čekat na výsledky, jak dopadla. Teď už je ale zřejmé, že soutěž vyhrál Sébastien Ogier před svým týmovým kolegou Jarim-Mattim Latvalou. Na stupních vítězů doplnil tovární dvojici Volkswagenu Thierry Neuville s Fordem Fiesta RS WRC. Belgičan se tak stává vice-mistrem světa.
Power Stage ovládli tovární jezdci M-Sportu na Fordech, když vyhrál Thierry Neuville před kolegy Madsem Ostbergem a Evgeny Novikovem. Ti zajeli na desetinu shodný čas:
1) Thierry Neuville2) Mads Ostberg= Evgeny Novikov
Výsledky po 22. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:03:36,7
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+21,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:24,5
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:48,2
Ford Fiesta RS WRC
5.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+2:03,4
Volkswagen Polo R WRC
6.
M. Prokop - M. Ernst
+7:37,5
Ford Fiesta RS WRC
7.
D. Sordo - C. Del-Barrio
+5 min
+8:26,9
Citroën DS3 WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+11:13,1
Ford Fiesta R5
9.
J. Ketomaa - T. Suominen
+12:16,2
Ford Fiesta R5
10.
M. Higgins - C. Williamson
+13:21,0
Ford Fiesta R5
Po RZ17:
Mads Ostberg se dostal na 4. příčku před Andrease Mikkelsena. Nor na VW Polo R WRC však dělal hodiny a ztratil podle svých slov asi 10 vteřin. Momentálně vede krajna na Fiestě RS WRC o 1,1s. Jejich souboj bude ozdobou závěru soutěže.
Výsledky po 17. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:46:10,4
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+20,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:16,7
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:42,1
Ford Fiesta RS WRC
5.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:43,3
Volkswagen Polo R WRC
6.
M. Prokop - M. Ernst
+6:59,2
Ford Fiesta RS WRC
7.
D. Sordo - C. Del-Barrio
+5 min
+8:01,3
Citroën DS3 WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+11:25,9
Ford Fiesta R5
9.
J. Ketomaa - T. Suominen
+12:05,0
Ford Fiesta R5
10.
M. Higgins - C. Williamson
+12:51,6
Ford Fiesta R5
nedělní etapa
Po RZ16:
Sobota ráno začala pod taktovkou Andrease Mikkelsena. Nor měl velkou motivaci, protože měl na dosah dva Fordy Fiesta RS WRC jezdců Novikova a Ostberga. Andreas vyhrál dvě úvodní testy dne a už po prvním přeskočil oba Fordy. RZ11 se stala osudnou pro Evgenyho Novikova, který nedržel auto na trati, steně tak jako pro Roberta Kubicu, který toho s DS3 WRC opět moc neujel - včera odstoupil v první RZ dne...
RZ12 - RZ14 vyhrál Jari-Matti Latvala s Volkswagenem. Fin tak zmenšil náskok kolegy Ogiera na čele o 9 vteřin. Po RZ14 byl mezi oba týmovými kolegy rozdíl 17,1s. Na konci dne 20,3, tedy přesně o 2 desetiny více, než po včerejšku!
RZ15 vyhrál Dani Sordo a RZ16 Thierry Neuville. Belgičan udržuje 3. místo před Mikkelsenem, které mu zajišťuje titul vice-mistra světa. Ovšem Mikkelsen je zpět o pouhých 20 vteřin a dnes předvedl opravdu dobrý výkon. Na hezkém 6. místě je Martin Prokop.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:33:47,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+20,3
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:14,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:34,4
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:41,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Prokop - M. Ernst
+6:42,0
Ford Fiesta RS WRC
7.
D. Sordo - C. Del-Barrio
+5 min
+7:45,5
Citroën DS3 WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+10:19,5
Ford Fiesta R5
9.
J. Ketomaa - T. Suominen
+11:20,3
Ford Fiesta R5
10.
M. Higgins - C. Williamson
+11:55,0
Ford Fiesta R5
Sobotní etapa
Po RZ9:
Poslední RZ dne vyhrál Ogier na Polu R WRC a jen si tak upevnil svoje vedení. Odpoledne navíc nenašel přemožitele a celkově dnes vyhrál čtyři z šesti RZ (jednu RZ vyhrál Latvala a jednu Sordo). Dani Sordo se díky stabilním časům v TOP10 posunul už na průběžné deváté místo, když přeskočil jak Marka Higginse, tak Jariho Ketomaa (oba na Fiestách R5).
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:34:48,0
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+20,1
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:02,6
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:30,8
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:34,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:35,6
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+4:56,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+6:29,6
Ford Fiesta R5
9.
D. Sordo - C. Del-Barrio
+5 min
+6:54,6
Citroën DS3 WRC
10.
M. Higgins - C. Williamson
+5:56,6
Ford Fiesta R5
Po RZ8:
Evgeny Novikov a Dani Sordo (i přesto, že podle svých slov udělal menší chybu) tentokrát dokázali rozdělit vedoucí dvojici Volkswagenů dané zkoušce. Vítězství si opět odnáší Ogier. Pátý Ostberg dokázal také držet krok s vedoucí čtveřicí, naopak Neuville v cíli prohlásil, že není možné s Volkswageny jet stejnou ligu.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:16:20,4
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+17,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+53,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:19,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:23,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:25,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+3:54,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+5:18,9
Ford Fiesta R5
9.
M. Higgins - C. Williamson
+5:39,7
Ford Fiesta R5
10.
J. Ketomaa - T. Suominen
+5:44,8
Ford Fiesta R5
Po RZ7:
Tovární auta Volkswagenu opanovala první tři příčky v hodnocení RZ7. Vyhrál Ogier před Latvalou a Mikkelsenem. Až za nimi následovala trojice jezdců Fordu v pořadí Neuville, Novikov, Ostberg. V této zkoušce se ztráta Fordů pohybovala kolem 0,4s na kilometr. Soutěžáci Fordu si stěžují na nedotáčivost svých vozů. Až v sedmém nejrychlejším čase projel zkoušku už jediný zástupce Citroënu, Sordo.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:13:23,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+15,2
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+49,2
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:16,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:21,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:21,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+3:43,9
Ford Fiesta RS WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+5:04,9
Ford Fiesta R5
9.
M. Higgins - C. Williamson
+5:28,8
Ford Fiesta R5
10.
J. Ketomaa - T. Suominen
+5:30,7
Ford Fiesta R5
Servis
Po RZ6:
Citroën na Rally ve Wales asi nebude vzpomínat v dobrém, hned ráno přišel o Roberta Kubicu, v poslední vložce před oběděm havaroval také Mikko Hirvonen. Fin šel se svojí DS3 WRC přes střechu a pro dnešek končí. Francouzskému týmu tak v soutěži zůstává pouze jediný vůz Daniho Sorda, ten má ale na svém kontě penalizaci 5 minut...
Jari-Matti Latvala vystrčil růžky, když vyhrál zkoušku a stáhl náskok Ogiera na 13,5 vteřiny. Evgeny Novikov se dostal před Andrease Mikkelsena, se kterým od rána svádí souboj v řádu desetin vteřin. Hezký boj o čelo je také v rámci WRC2 - tam si to rozdává trojice Evans (ráno ho zbrzdily problémy), Ketomaa a Higgins.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
54:25,8
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+13,5
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+35,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+57,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+1:07,6
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:08,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+2:50,6
Ford Fiesta RS WRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+3:47,1
Ford Fiesta R5
9.
J. Ketomaa - T. Suominen
+3:56,6
Ford Fiesta R5
10.
M. Higgins - C. Williamson
+4:13,4
Ford Fiesta R5
Po RZ5:
V pořadí pátá rychlostní zkouška byla 4,26 km dlouhá. Dani Sordo označuje test Sweet Lamb za svůj oblíbený, což také potvrdil, když ho vyhrál. Španělovi už chybí k TOP10 jenom 3 minuty. Hodně tesné je to mezi Neuvillem a Latvalou a pak mezi Ostbergem, Mikkelsenem a Novikovem.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
36:05,2
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+17,1
Ford Fiesta RS WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+18,1
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+29,9
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+47,3
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+56,2
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+57,0
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+2:05,2
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Higgins - C. Williamson
+2:55,2
Ford Fiesta R5
10.
J. Ketomaa - T. Suominen
+3:04,4
Ford Fiesta R5
Po RZ4:
Sébastien Ogier ráno zajel bezkonkurenční čas, když druhého Thierryho Neuvillea porazil o téměř 10 vteřin. Chybu udělal Robert Kubica, který pro tuto soutěž dostal k dispozici tovární Citroën DS3 WRC. Polák neudržel vůz na kluzké šotolině a skončil mimo trať, soutěž pro nej pro dnešek končí, snad se objeví alespoň zítra v rámci Rally 2.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
33:09,3
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+12,9
Ford Fiesta RS WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+17,2
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+28,3
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+43,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+51,7
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+55,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+1:57,2
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Higgins - C. Williamson
+2:45,1
Ford Fiesta R5
10.
J. Ketomaa - T. Suominen
+2:52,2
Ford Fiesta R5
páteční etapa
Po RZ3:
Thierry Neuville na konec dne porazil oba Volkswageny v RZ3. Tento výsledek mu stačil na posun na druhé místo před Jariho-Mattiho Latvalu. Po čtvrteční etapě vede Sébastien Ogier s náskokem 3,2s. Další změna v pořadí se udála mezi dvojicí Novikov a Kubica. Polák se dostal o 1,2 vteřiny na průběžné 7. místo před Rusa.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
14:28,3
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3,2
Ford Fiesta RS WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+5,2
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+16,2
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+24,7
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+27,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
R. Kubica - M. Ferrara
+35,4
Citroën DS3 WRC
8.
E. Novikov - I. Minor
+37,5
Ford Fiesta RS WRC
9.
E. Evans - D. Barritt
+1:06,9
Ford Fiesta R5
10.
M. Prokop - M. Ernst
+1:07,6
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ2:
Trojice Ogier-Latvala-Neuville vyhrála přesně v tomto pořadí první dva měřené testy čtvrteční etapy, tomu odpovídá i tabulka po druhé RZ. Hezky 4. čas zajel na úvodním testu Mikkelsen, ale v dalším se Nor propadl za Mikko Hirvonena a Madse Ostberga. Nováček Kubica zajel 9. a 7. čas a je na 8. místě.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
10:02,0
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2,2
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3,6
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+12,4
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+15,8
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+22,2
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+29,3
Ford Fiesta RS WRC
8.
R. Kubica - M. Ferrara
+29,5
Citroën DS3 WRC
9.
E. Evans - D. Barritt
+52,6
Ford Fiesta R5
10.
M. Prokop - M. Ernst
+53,2
Ford Fiesta RS WRC
čtvrteční etapa
Dnes se začíná závodit v 19:05 místního času, na jezdce čeká 25 ostrých kilometrů. Ty se pojedou za tmy s vozy osazenými světelnými rampami. Už teď ale víme, že Dani Sordo dostane penalizaci 5 minut - psali jsme zde. Startovní pořadí si prohlédněte zde. Poslední dva ročníky vyhrál Jari-Matti Latvala, podaří se mu získat hattrick? O průběhu soutěže Vás budeme informovat...
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.