Dle názoru exmistra světa, Ariho Vatanena, se motorsport odrazil od svého dna. Soutěže ale musí být atraktivnější, jen s tím přijde další zájem značek.
Letos do MS v rally nastoupil Volkswagen a hned v prvním roce svého tříletého programu vyhrál titul. Příští rok se do WRC vrací také Hyundai. Naproti tomu ale Ford ke konci roku 2012 vzdal svoji tovární podporu týmu M-Sport a koncern PSA směřuje Citroën spíše na okruhy do WTCC, ačkoliv se chtějí nadále prezentovat i v rally. Tak to v motorsportu prostě chodí, značky přichází a odcházejí jak zrovna potřebují, což můžeme vidět napříč celým sportem - od Formule 1 přes Le Mans až po rally.
Ari Vatanen, který byl mistrem světa v roce 1981 a v roce 2009 kandidoval na prezidenta FIA, má jasné mínění: "Musíme být realističtí. Není to žádná dobročinná činnost, je to byznys. Musíme se ptát, jak můžeme motorsport udělat aktraktivnějším, aby byla soutěž atraktivnější a více vzrušující. Tak to bylo také v případu Volkswagenu," řekl jezdec pro německý motorsport-total.com.
"Nikdo nechce vidět, když v jedné disciplíně stabilně vyhrává jeden jezdec. Chceme soutěž, která udělá vítězství hodnotným." Rallysport se od skvostných dní 80. let hodně vzdálil. WRC ztratilo svůj glanc, zatímco Formule 1 si užívá velké pozornosti. K tomu přidejme 'královský' fotbal. V Red Bull Media House byl vloni v zimě nalezen nový promotér. Pro budoucnost jsou zvažovány některé inovativní návrhy.
Také Vatanen je názoru, že bude brzy nalezeno nějaké řešení: "Je pravdou, že rallysport se nacházel na dně, odkud ho musíme vytáhnout. A dostává se odtam. Není to žádná raketová věda. Jde o sponzory, výrobce a peníze. Tam, kde vidíte nějakou protihodnotu pro vaše investice, půjdete." Dle Fina jde tedy o čistý byznys, je pravdou, že výrobci svoje angažmá v rallysportu pečlivě vyhodnocují a návratnost jejich investic je klíčová.
Motorsport se samozřejmě stal velmi drahou disciplínou a od dob skupiny B se velmi změnil. "Za mých časů stačilo, když jeden z členů představenstva byl fanouškem rally. Výdaje byly ve srovnání s aktuální situací také hodně malé. Dnes je to součástí marketinku a tak profesionální. Člověk musí hledat a dostat za svoje investice nějakou protihodnotu. Zajištění tohoto leží v ruku federace."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?