Pirelli se v roce 2014 zaměří na soukromé týmy, s továrními nepočítá

Rally Sweden (SWE)
Rally Sweden (SWE), foto: www.pirelli.com
iM2 16. října 2013 09:51
Sdílej:

Dodavatel pneumatik, italská značka Pirelli, se vrací do WRC už v roce 2014. Ve své první sezoně chce spolupracovat výhradně se soukromými týmy.

Pirelli odešlo v roce 2010 z WRC, aby se mohlo plně soustředit na působení v F1, kde se stalo výhradním dodavatelem pneumatik. Naopak Michelin se vydal opačnou cestou a od té doby obouvá převážnou většinu vozů WRC. Jen občas pár jezdců vyrazí s pneumatikami D-MACK. Od roku 2011 však všechna vítězství připadla značce Michelin. Teď se ale vrací do hry i Pirelli.

"Rally sport jsme postrádali, je to naše srdcová záležitost," říká Paul Hembery, který byl šéfem značky za dob působení ve WRC a teď vede i projekt F1. "V národních šampionátech hrajeme důležitou roli a teď bychom ji rádi hráli i ve WRC." Od příštího roku tedy uvidíme kamiony Pirelli i v servisních zónách soutěží MS. 

"Budeme spolupracovat se soukromými týmy," odhaluje strategii pro úvodní rok Hembery. Tovární týmy jsou s francouzským Michelinem spokojeny a i příští rok budou sázet na jejich produkty. "Podle mě existuje v podstatě jenom jeden tovární tým - Volkswagen. My se ale budeme soustředit spíše na ME, někteří z našich zákazníků pojedou i ve WRC. Pravděpodobně budeme mít pár zákaznických týmů, tím jsem si docela jistý."

Subaru (Prodrive) dlouho používalo pneumatiky Pirelli

Příští rok do WRC vstupuje Hyundai, i tak se ale i tento sport musí vyrovnat s chabou poptávkou po nových vozech v Evropě: "Je zajímavé, že počty účastníků soutěží po celém světě klesají. Výjimkou je Asie. Tam zájem o motoristický sport roste.

Proto doufáme, že se nám brzy podaří zásobovat nějaký asijský národní šampionát. Účastníme se 256 mistrovství. Ekonomická krize se odrazila v Evropě ve všech koutech na počtech startujících."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.