Dodavatel pneumatik, italská značka Pirelli, se vrací do WRC už v roce 2014. Ve své první sezoně chce spolupracovat výhradně se soukromými týmy.
Pirelli odešlo v roce 2010 z WRC, aby se mohlo plně soustředit na působení v F1, kde se stalo výhradním dodavatelem pneumatik. Naopak Michelin se vydal opačnou cestou a od té doby obouvá převážnou většinu vozů WRC. Jen občas pár jezdců vyrazí s pneumatikami D-MACK. Od roku 2011 však všechna vítězství připadla značce Michelin. Teď se ale vrací do hry i Pirelli.
"Rally sport jsme postrádali, je to naše srdcová záležitost," říká Paul Hembery, který byl šéfem značky za dob působení ve WRC a teď vede i projekt F1. "V národních šampionátech hrajeme důležitou roli a teď bychom ji rádi hráli i ve WRC." Od příštího roku tedy uvidíme kamiony Pirelli i v servisních zónách soutěží MS.
"Budeme spolupracovat se soukromými týmy," odhaluje strategii pro úvodní rok Hembery. Tovární týmy jsou s francouzským Michelinem spokojeny a i příští rok budou sázet na jejich produkty. "Podle mě existuje v podstatě jenom jeden tovární tým - Volkswagen. My se ale budeme soustředit spíše na ME, někteří z našich zákazníků pojedou i ve WRC. Pravděpodobně budeme mít pár zákaznických týmů, tím jsem si docela jistý."
Subaru (Prodrive) dlouho používalo pneumatiky Pirelli
Příští rok do WRC vstupuje Hyundai, i tak se ale i tento sport musí vyrovnat s chabou poptávkou po nových vozech v Evropě: "Je zajímavé, že počty účastníků soutěží po celém světě klesají. Výjimkou je Asie. Tam zájem o motoristický sport roste.
Proto doufáme, že se nám brzy podaří zásobovat nějaký asijský národní šampionát. Účastníme se 256 mistrovství. Ekonomická krize se odrazila v Evropě ve všech koutech na počtech startujících."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.