Dodavatel pneumatik, italská značka Pirelli, se vrací do WRC už v roce 2014. Ve své první sezoně chce spolupracovat výhradně se soukromými týmy.
Pirelli odešlo v roce 2010 z WRC, aby se mohlo plně soustředit na působení v F1, kde se stalo výhradním dodavatelem pneumatik. Naopak Michelin se vydal opačnou cestou a od té doby obouvá převážnou většinu vozů WRC. Jen občas pár jezdců vyrazí s pneumatikami D-MACK. Od roku 2011 však všechna vítězství připadla značce Michelin. Teď se ale vrací do hry i Pirelli.
"Rally sport jsme postrádali, je to naše srdcová záležitost," říká Paul Hembery, který byl šéfem značky za dob působení ve WRC a teď vede i projekt F1. "V národních šampionátech hrajeme důležitou roli a teď bychom ji rádi hráli i ve WRC." Od příštího roku tedy uvidíme kamiony Pirelli i v servisních zónách soutěží MS.
"Budeme spolupracovat se soukromými týmy," odhaluje strategii pro úvodní rok Hembery. Tovární týmy jsou s francouzským Michelinem spokojeny a i příští rok budou sázet na jejich produkty. "Podle mě existuje v podstatě jenom jeden tovární tým - Volkswagen. My se ale budeme soustředit spíše na ME, někteří z našich zákazníků pojedou i ve WRC. Pravděpodobně budeme mít pár zákaznických týmů, tím jsem si docela jistý."
Subaru (Prodrive) dlouho používalo pneumatiky Pirelli
Příští rok do WRC vstupuje Hyundai, i tak se ale i tento sport musí vyrovnat s chabou poptávkou po nových vozech v Evropě: "Je zajímavé, že počty účastníků soutěží po celém světě klesají. Výjimkou je Asie. Tam zájem o motoristický sport roste.
Proto doufáme, že se nám brzy podaří zásobovat nějaký asijský národní šampionát. Účastníme se 256 mistrovství. Ekonomická krize se odrazila v Evropě ve všech koutech na počtech startujících."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?