Dodavatel pneumatik, italská značka Pirelli, se vrací do WRC už v roce 2014. Ve své první sezoně chce spolupracovat výhradně se soukromými týmy.
Pirelli odešlo v roce 2010 z WRC, aby se mohlo plně soustředit na působení v F1, kde se stalo výhradním dodavatelem pneumatik. Naopak Michelin se vydal opačnou cestou a od té doby obouvá převážnou většinu vozů WRC. Jen občas pár jezdců vyrazí s pneumatikami D-MACK. Od roku 2011 však všechna vítězství připadla značce Michelin. Teď se ale vrací do hry i Pirelli.
"Rally sport jsme postrádali, je to naše srdcová záležitost," říká Paul Hembery, který byl šéfem značky za dob působení ve WRC a teď vede i projekt F1. "V národních šampionátech hrajeme důležitou roli a teď bychom ji rádi hráli i ve WRC." Od příštího roku tedy uvidíme kamiony Pirelli i v servisních zónách soutěží MS.
"Budeme spolupracovat se soukromými týmy," odhaluje strategii pro úvodní rok Hembery. Tovární týmy jsou s francouzským Michelinem spokojeny a i příští rok budou sázet na jejich produkty. "Podle mě existuje v podstatě jenom jeden tovární tým - Volkswagen. My se ale budeme soustředit spíše na ME, někteří z našich zákazníků pojedou i ve WRC. Pravděpodobně budeme mít pár zákaznických týmů, tím jsem si docela jistý."
Subaru (Prodrive) dlouho používalo pneumatiky Pirelli
Příští rok do WRC vstupuje Hyundai, i tak se ale i tento sport musí vyrovnat s chabou poptávkou po nových vozech v Evropě: "Je zajímavé, že počty účastníků soutěží po celém světě klesají. Výjimkou je Asie. Tam zájem o motoristický sport roste.
Proto doufáme, že se nám brzy podaří zásobovat nějaký asijský národní šampionát. Účastníme se 256 mistrovství. Ekonomická krize se odrazila v Evropě ve všech koutech na počtech startujících."
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.