Dodavatel pneumatik, italská značka Pirelli, se vrací do WRC už v roce 2014. Ve své první sezoně chce spolupracovat výhradně se soukromými týmy.
Pirelli odešlo v roce 2010 z WRC, aby se mohlo plně soustředit na působení v F1, kde se stalo výhradním dodavatelem pneumatik. Naopak Michelin se vydal opačnou cestou a od té doby obouvá převážnou většinu vozů WRC. Jen občas pár jezdců vyrazí s pneumatikami D-MACK. Od roku 2011 však všechna vítězství připadla značce Michelin. Teď se ale vrací do hry i Pirelli.
"Rally sport jsme postrádali, je to naše srdcová záležitost," říká Paul Hembery, který byl šéfem značky za dob působení ve WRC a teď vede i projekt F1. "V národních šampionátech hrajeme důležitou roli a teď bychom ji rádi hráli i ve WRC." Od příštího roku tedy uvidíme kamiony Pirelli i v servisních zónách soutěží MS.
"Budeme spolupracovat se soukromými týmy," odhaluje strategii pro úvodní rok Hembery. Tovární týmy jsou s francouzským Michelinem spokojeny a i příští rok budou sázet na jejich produkty. "Podle mě existuje v podstatě jenom jeden tovární tým - Volkswagen. My se ale budeme soustředit spíše na ME, někteří z našich zákazníků pojedou i ve WRC. Pravděpodobně budeme mít pár zákaznických týmů, tím jsem si docela jistý."
Subaru (Prodrive) dlouho používalo pneumatiky Pirelli
Příští rok do WRC vstupuje Hyundai, i tak se ale i tento sport musí vyrovnat s chabou poptávkou po nových vozech v Evropě: "Je zajímavé, že počty účastníků soutěží po celém světě klesají. Výjimkou je Asie. Tam zájem o motoristický sport roste.
Proto doufáme, že se nám brzy podaří zásobovat nějaký asijský národní šampionát. Účastníme se 256 mistrovství. Ekonomická krize se odrazila v Evropě ve všech koutech na počtech startujících."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?