Pontus Tidemand a jeho spolujezdec Ola Floene oslavili titul mistrů JWRC na uplynulé Francouzské rally.
Pontus Tiedemand sice zpočátku bojoval s José Suarezem a Yeraym Lemesem, avšak nakonec oslavil v cíli soutěže titul. To přitom do konce šampionátu stále ještě chybí jedna soutěž. Titul ve WRC2 zajistil Švédovi kompletní sezonu WRC2 v příštím roce s vozem Ford Fiesta R5.
Na Pontuse čeká těžký úkol - prosadit se i mezi elitou MS. Jen dva mistři JWRC se totiž dokázali ve WRC propracovat až k titulu MS. Jsou jimi Sébastien Loeb a Sébastien Ogier. A pouze tři jezdci, kteří vyhráli titul v JWRC, vyhráli i soutěž MS (Sébastien Loeb, Sébastien Ogier a Dani Sordo).
Loňský vítěz JWRC, Elfyn Evans, letos jezdí s Fiestou R5 v barvách M-Sportu ve WRC2. Welšan má za sebou jednu soutěž za volantem Fiesty RS WRC (Rally Sardinie). Další předešlý vítěz, Craig Breen, je momentálně členem Peugeot Rally Academy a s vozem 207 S2000 jezdí v ERC.
Pontus na sebe upoutal letos ve Švédsku, kde jel s Fiestou RS WRC a dlouho zajížděl časy v TOP10, pak mu ale vypověděla službu technika.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?