Pontus Tidemand a jeho spolujezdec Ola Floene oslavili titul mistrů JWRC na uplynulé Francouzské rally.
Pontus Tiedemand sice zpočátku bojoval s José Suarezem a Yeraym Lemesem, avšak nakonec oslavil v cíli soutěže titul. To přitom do konce šampionátu stále ještě chybí jedna soutěž. Titul ve WRC2 zajistil Švédovi kompletní sezonu WRC2 v příštím roce s vozem Ford Fiesta R5.
Na Pontuse čeká těžký úkol - prosadit se i mezi elitou MS. Jen dva mistři JWRC se totiž dokázali ve WRC propracovat až k titulu MS. Jsou jimi Sébastien Loeb a Sébastien Ogier. A pouze tři jezdci, kteří vyhráli titul v JWRC, vyhráli i soutěž MS (Sébastien Loeb, Sébastien Ogier a Dani Sordo).
Loňský vítěz JWRC, Elfyn Evans, letos jezdí s Fiestou R5 v barvách M-Sportu ve WRC2. Welšan má za sebou jednu soutěž za volantem Fiesty RS WRC (Rally Sardinie). Další předešlý vítěz, Craig Breen, je momentálně členem Peugeot Rally Academy a s vozem 207 S2000 jezdí v ERC.
Pontus na sebe upoutal letos ve Švédsku, kde jel s Fiestou RS WRC a dlouho zajížděl časy v TOP10, pak mu ale vypověděla službu technika.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?