Konečně jsme se dočkali dlouho odkládaného kalendáře WRC pro rok 2014. Po dnešním jednání Světové rady motorsportu bylo zveřejněn kalendář čítající 13 podniků.
Jedinou změnou ve srovnání s letošním rokem je, jak již dřívější informace napovídaly, vypadnutí Rally Acropolis z kalendáře MS. Tato soutěž byla přitom v kalendáři MS pravidelně od jeho vzniku, jedinou výjimkou byl rok 2010 kvůli rotaci soutěží. MS se místo toho podívá do Polska. Organizátoři dostáli svým slibům a soutěž zorganizují ve spolupráci s pořadateli z Pobaltí.
Kalendář:
19. ledna Rallye Monte Carlo9. února Rally Sweden9. března Rally Mexico6. dubna Rally de Portugal11. května Rally Argentina1. června Rally d'Italia26. června Rally Poland (multi-country event)3. srpna Rally Finland24. srpna Rallye Deutschland14. září Rally Australia5. října Rallye de France26. října Rally de Espana16. listopadu Rally of Great Britain
Data uvedená u jednotlivých soutěží jsou vždy jen neděle víkendu, kdy se soutěž pojede.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.