Konečně jsme se dočkali dlouho odkládaného kalendáře WRC pro rok 2014. Po dnešním jednání Světové rady motorsportu bylo zveřejněn kalendář čítající 13 podniků.
Jedinou změnou ve srovnání s letošním rokem je, jak již dřívější informace napovídaly, vypadnutí Rally Acropolis z kalendáře MS. Tato soutěž byla přitom v kalendáři MS pravidelně od jeho vzniku, jedinou výjimkou byl rok 2010 kvůli rotaci soutěží. MS se místo toho podívá do Polska. Organizátoři dostáli svým slibům a soutěž zorganizují ve spolupráci s pořadateli z Pobaltí.
Kalendář:
19. ledna Rallye Monte Carlo9. února Rally Sweden9. března Rally Mexico6. dubna Rally de Portugal11. května Rally Argentina1. června Rally d'Italia26. června Rally Poland (multi-country event)3. srpna Rally Finland24. srpna Rallye Deutschland14. září Rally Australia5. října Rallye de France26. října Rally de Espana16. listopadu Rally of Great Britain
Data uvedená u jednotlivých soutěží jsou vždy jen neděle víkendu, kdy se soutěž pojede.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?