Konečně jsme se dočkali dlouho odkládaného kalendáře WRC pro rok 2014. Po dnešním jednání Světové rady motorsportu bylo zveřejněn kalendář čítající 13 podniků.
Jedinou změnou ve srovnání s letošním rokem je, jak již dřívější informace napovídaly, vypadnutí Rally Acropolis z kalendáře MS. Tato soutěž byla přitom v kalendáři MS pravidelně od jeho vzniku, jedinou výjimkou byl rok 2010 kvůli rotaci soutěží. MS se místo toho podívá do Polska. Organizátoři dostáli svým slibům a soutěž zorganizují ve spolupráci s pořadateli z Pobaltí.
Kalendář:
19. ledna Rallye Monte Carlo9. února Rally Sweden9. března Rally Mexico6. dubna Rally de Portugal11. května Rally Argentina1. června Rally d'Italia26. června Rally Poland (multi-country event)3. srpna Rally Finland24. srpna Rallye Deutschland14. září Rally Australia5. října Rallye de France26. října Rally de Espana16. listopadu Rally of Great Britain
Data uvedená u jednotlivých soutěží jsou vždy jen neděle víkendu, kdy se soutěž pojede.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.