Citroën vyloučil, že v roce 2014 nasadil do MS nějakou soukromou DS3 WRC.
Toto rozhodnutí Francouzi zdůvodňují tím, že je čekají dva šampionáty současně - na Citroën čeká výzva v podobě účasti ve WRC a WTCC zároveň. Yves Matton prohlásil, že je jasné, že ve třetím továrním autě pojede Khalid Al-Quassimi, který je titulárním sponzorem týmu, ovšem nasazení soukromých aut vylučuje.
"Nepojedeme s žádnými soukromými WRC. Nebudu se starat o auto pro jezdce, který pojede jednu nebo dvě soutěže. Pojedeme se třemi továrními auty, ve třetím bude sedět Khalid. Na některých soutěžích nasadíme pouze dvě auta," říká Belgičan.
Od továrního týmu se žádných zákaznických vozů nedočkáme, ostatně v minulosti tomu nebývalo jinak...
Podle Mattona bude pro tým logistickým oříškem zabezpečit oba programy, ale, dle jeho slov, se tým pro okruhové závodění nebude od toho pro WRC moc lišit. "Rozdělíme tým mezi WRC a WTCC. Nebudu měnit způsob, jakým pracujeme. Jasně, některé lidi budu muset převelet, ale oba programy potřebujeme zvládnout s lidmi, které momentálně v týmu máme.
Při pohledu z vnějšku však rozdíl neuvidíte. Budeme mít stejnou strukturu, jako jsme měli doposud," ujišťuje Matton.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?