Pořadatelé Rally New Zealand se vzdali svého práva pořádat příští rok soutěž WRC ve prospěch Austrálie. Namísto každoroční rotace navrhují organizátoři tříletou formu.
Pořadatelé soutěže na Novém Zélandu potvrdili, že v roce 2014 nebudou součástí kalendáře MS v rally. V rámci rotace se soutěží v Austrálii by byli příští rok na řadě, to se však konat nebude a možnost uspořádat soutěž MS přenachali kolegům z "vedlejšího" ostrova.
Důvodem je, že rotace prostě a jednoduše nefungovala, tedy dle vyjádření Petera Johnstona, který je pořadatelem novozélandské soutěže. Dle jeho vyjádření pro iRally totiž bylo díky chybějící kontinuitě těžké udržet sponzory a dobrovolníky pomáhající s organizací.
Místo toho organizátoři navrhují tříletou formu, ve které by také měli alternovat s Austrálií. Kdyby Rally v Austrálii a na Novém Zélandu byly v kalendáři na tři roky, tak by organizátoři měli větší možnosti. Nový Zéland by tak mohl být součástí MS opět nejdříve v roce 2016. Tento návrh však musí být napřed prodiskutován s novým promotérem MS v rally.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.