Kopecký navýšil vedení v ERC, jeho letošní vítězství na Barum Rally je již třetím v této soutěži. Wiegand skončil při premiéře v továrním týmu na čtvrtém místě.
Grandiózní představení Jana Kopeckého a Pavla Dreslera přineslo značce ŠKODA páté vítězství v řadě na Barum Rally ve Zlíně. Tovární posádka navýšila po bezchybném výkonu své vedení v ERC. Německá posádka Sepp Wiegand/Frank Christian obsadila při svém premiérovém startu za tovární tým výborné čtvrté místo. Třetí tovární posádka Esapekka Lappi/Janne Ferm musela po nehodě z rally odstoupit již v sobotu.
„Bylo to skvělé představení továrního týmu ŠKODA Motorsport před tolika nadšenými diváky. Gratuluji zejména našemu již trojnásobnému vítězi Barum Rally“, říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky ŠKODA za oblast technického vývoje, který sledoval výborný výkon celého týmu přímo na místě.
Perfektní týmový výkon označil za rozhodující pro výsledek také Jan Kopecký: „Především chci poděkovat celému týmu, všichni zde odvedli maximální výkon. Já osobně jsem více než šťastný. Je to velký úspěch pro značku ŠKODA a mě s Pavlem. Auto bylo po celou dobu výtečné.“ Kopecký vyhrál devět měřených úseků z celkových 15 a suverénně vybojoval třetí triumf na této soutěži po vítězstvích v letech 2009 a 2011. „V neděli jsem jel již na jistotu, nechtěl jsem zopakovat chybu z roku 2010, která nás stála vítězství.“
Jan Kopecký tak natáhl svou skvostnou šňůru v letošním evropském šampionátu. Ze šesti startů si připsal již páté prvenství a k tomu jedno druhé místo. Tím také navýšil své vedení v šampionátu ERC. Triumf na Barum Rally se započítává rovněž do českého mistrovství, kde má Kopecký obdivuhodnou bilanci čtyř vítězství ze čtyř startů.
Spokojený může být také Sepp Wiegand, který byl při své premiéře za tovární tým ŠKODA Motorsport nejlepším ze zahraničních jezdců. „Bylo to zábavné, ale také hodně moc těžké. Ve Zlíně je opravdu specifický druh asfaltu. Proto bylo nejdůležitější dojet do cíle“, říká Wiegand.
Příští soutěž ERC se jede od 13. do 15. září v Polsku – a čerství vítězové Barumky Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem nebudou na startu chybět.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.