Kopecký navýšil vedení v ERC, jeho letošní vítězství na Barum Rally je již třetím v této soutěži. Wiegand skončil při premiéře v továrním týmu na čtvrtém místě.
Grandiózní představení Jana Kopeckého a Pavla Dreslera přineslo značce ŠKODA páté vítězství v řadě na Barum Rally ve Zlíně. Tovární posádka navýšila po bezchybném výkonu své vedení v ERC. Německá posádka Sepp Wiegand/Frank Christian obsadila při svém premiérovém startu za tovární tým výborné čtvrté místo. Třetí tovární posádka Esapekka Lappi/Janne Ferm musela po nehodě z rally odstoupit již v sobotu.
„Bylo to skvělé představení továrního týmu ŠKODA Motorsport před tolika nadšenými diváky. Gratuluji zejména našemu již trojnásobnému vítězi Barum Rally“, říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky ŠKODA za oblast technického vývoje, který sledoval výborný výkon celého týmu přímo na místě.
Perfektní týmový výkon označil za rozhodující pro výsledek také Jan Kopecký: „Především chci poděkovat celému týmu, všichni zde odvedli maximální výkon. Já osobně jsem více než šťastný. Je to velký úspěch pro značku ŠKODA a mě s Pavlem. Auto bylo po celou dobu výtečné.“ Kopecký vyhrál devět měřených úseků z celkových 15 a suverénně vybojoval třetí triumf na této soutěži po vítězstvích v letech 2009 a 2011. „V neděli jsem jel již na jistotu, nechtěl jsem zopakovat chybu z roku 2010, která nás stála vítězství.“
Jan Kopecký tak natáhl svou skvostnou šňůru v letošním evropském šampionátu. Ze šesti startů si připsal již páté prvenství a k tomu jedno druhé místo. Tím také navýšil své vedení v šampionátu ERC. Triumf na Barum Rally se započítává rovněž do českého mistrovství, kde má Kopecký obdivuhodnou bilanci čtyř vítězství ze čtyř startů.
Spokojený může být také Sepp Wiegand, který byl při své premiéře za tovární tým ŠKODA Motorsport nejlepším ze zahraničních jezdců. „Bylo to zábavné, ale také hodně moc těžké. Ve Zlíně je opravdu specifický druh asfaltu. Proto bylo nejdůležitější dojet do cíle“, říká Wiegand.
Příští soutěž ERC se jede od 13. do 15. září v Polsku – a čerství vítězové Barumky Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem nebudou na startu chybět.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.