Kopecký navýšil vedení v ERC, jeho letošní vítězství na Barum Rally je již třetím v této soutěži. Wiegand skončil při premiéře v továrním týmu na čtvrtém místě.
Grandiózní představení Jana Kopeckého a Pavla Dreslera přineslo značce ŠKODA páté vítězství v řadě na Barum Rally ve Zlíně. Tovární posádka navýšila po bezchybném výkonu své vedení v ERC. Německá posádka Sepp Wiegand/Frank Christian obsadila při svém premiérovém startu za tovární tým výborné čtvrté místo. Třetí tovární posádka Esapekka Lappi/Janne Ferm musela po nehodě z rally odstoupit již v sobotu.
„Bylo to skvělé představení továrního týmu ŠKODA Motorsport před tolika nadšenými diváky. Gratuluji zejména našemu již trojnásobnému vítězi Barum Rally“, říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky ŠKODA za oblast technického vývoje, který sledoval výborný výkon celého týmu přímo na místě.
Perfektní týmový výkon označil za rozhodující pro výsledek také Jan Kopecký: „Především chci poděkovat celému týmu, všichni zde odvedli maximální výkon. Já osobně jsem více než šťastný. Je to velký úspěch pro značku ŠKODA a mě s Pavlem. Auto bylo po celou dobu výtečné.“ Kopecký vyhrál devět měřených úseků z celkových 15 a suverénně vybojoval třetí triumf na této soutěži po vítězstvích v letech 2009 a 2011. „V neděli jsem jel již na jistotu, nechtěl jsem zopakovat chybu z roku 2010, která nás stála vítězství.“
Jan Kopecký tak natáhl svou skvostnou šňůru v letošním evropském šampionátu. Ze šesti startů si připsal již páté prvenství a k tomu jedno druhé místo. Tím také navýšil své vedení v šampionátu ERC. Triumf na Barum Rally se započítává rovněž do českého mistrovství, kde má Kopecký obdivuhodnou bilanci čtyř vítězství ze čtyř startů.
Spokojený může být také Sepp Wiegand, který byl při své premiéře za tovární tým ŠKODA Motorsport nejlepším ze zahraničních jezdců. „Bylo to zábavné, ale také hodně moc těžké. Ve Zlíně je opravdu specifický druh asfaltu. Proto bylo nejdůležitější dojet do cíle“, říká Wiegand.
Příští soutěž ERC se jede od 13. do 15. září v Polsku – a čerství vítězové Barumky Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem nebudou na startu chybět.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?