Kopecký navýšil vedení v ERC, jeho letošní vítězství na Barum Rally je již třetím v této soutěži. Wiegand skončil při premiéře v továrním týmu na čtvrtém místě.
Grandiózní představení Jana Kopeckého a Pavla Dreslera přineslo značce ŠKODA páté vítězství v řadě na Barum Rally ve Zlíně. Tovární posádka navýšila po bezchybném výkonu své vedení v ERC. Německá posádka Sepp Wiegand/Frank Christian obsadila při svém premiérovém startu za tovární tým výborné čtvrté místo. Třetí tovární posádka Esapekka Lappi/Janne Ferm musela po nehodě z rally odstoupit již v sobotu.
„Bylo to skvělé představení továrního týmu ŠKODA Motorsport před tolika nadšenými diváky. Gratuluji zejména našemu již trojnásobnému vítězi Barum Rally“, říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky ŠKODA za oblast technického vývoje, který sledoval výborný výkon celého týmu přímo na místě.
Perfektní týmový výkon označil za rozhodující pro výsledek také Jan Kopecký: „Především chci poděkovat celému týmu, všichni zde odvedli maximální výkon. Já osobně jsem více než šťastný. Je to velký úspěch pro značku ŠKODA a mě s Pavlem. Auto bylo po celou dobu výtečné.“ Kopecký vyhrál devět měřených úseků z celkových 15 a suverénně vybojoval třetí triumf na této soutěži po vítězstvích v letech 2009 a 2011. „V neděli jsem jel již na jistotu, nechtěl jsem zopakovat chybu z roku 2010, která nás stála vítězství.“
Jan Kopecký tak natáhl svou skvostnou šňůru v letošním evropském šampionátu. Ze šesti startů si připsal již páté prvenství a k tomu jedno druhé místo. Tím také navýšil své vedení v šampionátu ERC. Triumf na Barum Rally se započítává rovněž do českého mistrovství, kde má Kopecký obdivuhodnou bilanci čtyř vítězství ze čtyř startů.
Spokojený může být také Sepp Wiegand, který byl při své premiéře za tovární tým ŠKODA Motorsport nejlepším ze zahraničních jezdců. „Bylo to zábavné, ale také hodně moc těžké. Ve Zlíně je opravdu specifický druh asfaltu. Proto bylo nejdůležitější dojet do cíle“, říká Wiegand.
Příští soutěž ERC se jede od 13. do 15. září v Polsku – a čerství vítězové Barumky Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem nebudou na startu chybět.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?