Galapředstavení Kopeckého na Barum Rally

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
iM2 31. srpna 2013 23:41
Sdílej:

Kopecký s Dreslerem vyhráli všech devět rychlostních zkoušek, Wiegand s Christianem při premiéře v továrním týmu pátí, Lappi s Fermem museli po nehodě odstoupit.

Díky galapředstavení domácí posádky Jan Kopecký/Pavel Dresler, vede ŠKODA před finálovým dnem zlínskou soutěž. Při ostře sledované Barum Rally zajelo tovární duo nejrychlejší čas ve všech sobotních zkouškách.

Německá posádka Sepp Wiegand/Frank Christian figuruje při premiéře v továrním týmu na páté pozici. Esapekka Lappi a Janne Ferm museli při premiéře v ERC po nehodě odstoupit.

„Byl to pro nás skvělý den, neměli jsme žádný problém a Fabia jela perfektně. Jízdu si opravdu užíváme“, říká Kopecký: „A nadšení fanoušků mě ještě více motivuje.“

Desetitisíce diváků podporují posádky na trati a v servisní zóně. V celkovém hodnocení je lídr ERC ve vedení s náskokem 37,5 sekundy. Kopecký může navázat na svá vítězství z let 2009 a 2011 a získat třetí titul a celkově pátý v řadě pro značku ŠKODA.

Stejně spokojená byla německá naděje Sepp Wiegand. „Mám ve voze výborný pocit, ale tato rally je skutečně moc těžká. Při jedné rychlostní zkoušce jsem měl pocit, že je to ta nejrychlejší v mém životě“, říká Wiegand.

Třetí tovární pilot Esapekka Lappi vylétl bohužel na kluzkém povrchu z trati a narazil do stromu. S ohledem na poškození bezpečnostního rámu rozhodl komisař FIA, že Lappi nemůže dále pokračovat v soutěži. „Je to extrémní smůla. Tolik jsem si toho před svou první opravdovou asfaltovou rally předsevzal a teď už nemohu ukázat více“, smutněl Lappi.

Naděje tak ŠKODA vkládá zejména do Jana Kopeckého, který má do této chvíle na svém kontě čtyři triumfy a jedno druhé místo v ERC. V neděli čeká na posádky ještě šest rychlostních zkoušek a 103,86 kilometrů.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?