Kopecký s Dreslerem vyhráli všech devět rychlostních zkoušek, Wiegand s Christianem při premiéře v továrním týmu pátí, Lappi s Fermem museli po nehodě odstoupit.
Díky galapředstavení domácí posádky Jan Kopecký/Pavel Dresler, vede ŠKODA před finálovým dnem zlínskou soutěž. Při ostře sledované Barum Rally zajelo tovární duo nejrychlejší čas ve všech sobotních zkouškách.
Německá posádka Sepp Wiegand/Frank Christian figuruje při premiéře v továrním týmu na páté pozici. Esapekka Lappi a Janne Ferm museli při premiéře v ERC po nehodě odstoupit.
„Byl to pro nás skvělý den, neměli jsme žádný problém a Fabia jela perfektně. Jízdu si opravdu užíváme“, říká Kopecký: „A nadšení fanoušků mě ještě více motivuje.“
Desetitisíce diváků podporují posádky na trati a v servisní zóně. V celkovém hodnocení je lídr ERC ve vedení s náskokem 37,5 sekundy. Kopecký může navázat na svá vítězství z let 2009 a 2011 a získat třetí titul a celkově pátý v řadě pro značku ŠKODA.
Stejně spokojená byla německá naděje Sepp Wiegand. „Mám ve voze výborný pocit, ale tato rally je skutečně moc těžká. Při jedné rychlostní zkoušce jsem měl pocit, že je to ta nejrychlejší v mém životě“, říká Wiegand.
Třetí tovární pilot Esapekka Lappi vylétl bohužel na kluzkém povrchu z trati a narazil do stromu. S ohledem na poškození bezpečnostního rámu rozhodl komisař FIA, že Lappi nemůže dále pokračovat v soutěži. „Je to extrémní smůla. Tolik jsem si toho před svou první opravdovou asfaltovou rally předsevzal a teď už nemohu ukázat více“, smutněl Lappi.
Naděje tak ŠKODA vkládá zejména do Jana Kopeckého, který má do této chvíle na svém kontě čtyři triumfy a jedno druhé místo v ERC. V neděli čeká na posádky ještě šest rychlostních zkoušek a 103,86 kilometrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.