Kopecký s Dreslerem vyhráli všech devět rychlostních zkoušek, Wiegand s Christianem při premiéře v továrním týmu pátí, Lappi s Fermem museli po nehodě odstoupit.
Díky galapředstavení domácí posádky Jan Kopecký/Pavel Dresler, vede ŠKODA před finálovým dnem zlínskou soutěž. Při ostře sledované Barum Rally zajelo tovární duo nejrychlejší čas ve všech sobotních zkouškách.
Německá posádka Sepp Wiegand/Frank Christian figuruje při premiéře v továrním týmu na páté pozici. Esapekka Lappi a Janne Ferm museli při premiéře v ERC po nehodě odstoupit.
„Byl to pro nás skvělý den, neměli jsme žádný problém a Fabia jela perfektně. Jízdu si opravdu užíváme“, říká Kopecký: „A nadšení fanoušků mě ještě více motivuje.“
Desetitisíce diváků podporují posádky na trati a v servisní zóně. V celkovém hodnocení je lídr ERC ve vedení s náskokem 37,5 sekundy. Kopecký může navázat na svá vítězství z let 2009 a 2011 a získat třetí titul a celkově pátý v řadě pro značku ŠKODA.
Stejně spokojená byla německá naděje Sepp Wiegand. „Mám ve voze výborný pocit, ale tato rally je skutečně moc těžká. Při jedné rychlostní zkoušce jsem měl pocit, že je to ta nejrychlejší v mém životě“, říká Wiegand.
Třetí tovární pilot Esapekka Lappi vylétl bohužel na kluzkém povrchu z trati a narazil do stromu. S ohledem na poškození bezpečnostního rámu rozhodl komisař FIA, že Lappi nemůže dále pokračovat v soutěži. „Je to extrémní smůla. Tolik jsem si toho před svou první opravdovou asfaltovou rally předsevzal a teď už nemohu ukázat více“, smutněl Lappi.
Naděje tak ŠKODA vkládá zejména do Jana Kopeckého, který má do této chvíle na svém kontě čtyři triumfy a jedno druhé místo v ERC. V neděli čeká na posádky ještě šest rychlostních zkoušek a 103,86 kilometrů.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.