Sekretariát Barum Czech Rally Zlín zažil v úterním odpoledni zatěžkávací zkoušku. Do Zlína se začaly sjíždět posádky, aby si vyzvedly itinerář, monitorovací GPS jednotky pro seznamovací jízdy a zároveň mohly absolvovat volitelnou administrativní přejímku.
Konečné číslo prezentovaných posádek se zastavilo ve středečním ránu na kulaté číslici 90 z 19 států. K největším favoritům patří jezdci na továrních vozech Škoda Fabia Super 2000, a to Jan Kopecký z České republiky, Esapekka Lappi z Finska, dále Tomáš Kostka (Ford Fiesta R5) a vedoucí jezdec českého šampionátu Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000). Do Zlína nepřijede Francouz Bryan Bouffier, který se písemně omluvil na začátku týdne.
„Podobně jako v loňském roce měl výdej itinerářů velmi hladký průběh. Posádky k nám přicházely pro připravené materiály postupně a netvořily se žádné fronty. Jako první se hlásil Krestův spolujezdec Petr Gross, hned po něm se objevily posádky továrního týmu Škoda Motorsport a dále Jörgen Jonsson ze Švédska. V úterním večeru jsme měli celkem 88 prezentovaných posádek. Jako poslední si vyzvedl potřebné materiály a dokumenty ve středečním ránu Petr Uhel, spolujezdec Václava Pecha,“ uvedla Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu zlínské rally. Pořadatelům z AK Barum Zlín v AČR se z původního počtu 102 posádky omluvilo celkem dvanáct soutěžících. Na pátečním startu legendární barumky se neobjeví jeden z horkých favoritů Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000): „Bryan se omluvil vzhledem k nepokrytému finančnímu rozpočtu. Uskutečnit jeho start ve Zlíně se snažil i promotér evropského šampionátu a rovněž pořadatel se snažil vyjít vstříc. Bohužel to nakonec nevyšlo, každopádně nás jeho neúčast velmi mrzí,“ pověděla Marta Regnerová. Z předních posádek se neobjeví na startu dále Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), který nemá k dispozici vůz.
Třiačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 30. srpna v 17 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, třídenní rally končí na cílové rampě na stejném místě v neděli 1. září v 16 hodin. Soutěžní posádky budou mít za sebou náročnou rally v celkové délce 732 kilometrů okořeněnou 15 rychlostními zkouškami na osmi úsecích v délce 235 kilometrů. Rally otevře opět atraktivní divácká Super rychlostní zkouška v nočních ulicích krajského města a bývalé Baťově továrně.
Itinerář si nepřevzaly následující posádky:
3 Bryan Bouffier, Xavier Panseri (FRA, Peugeot 207 S2000, Bryan Bouffier)
17 Roman Odložilík, Martin Tureček (CZE, Škoda Fabia S2000, TRT Czech Rally Sport)
34 Martin Búš (CZE, Subaru Impreza STi, Czech National Roto Team)
36 Lukáš Lapdavský, Július Lapdavský (SVK, Peugeot 207 S2000, Deštruktprojekt Racing)
42 Václav Dunovský, Adam Eliáš (CZE, Renault Clio R3, Rallysport Poděbrady v AČR)
62 Josef Deneš, Ivo Vybíral (CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX, Josef Deneš)
63 Pavol Nagy, Pavol Kušnier (SVK, Citroën C2 R2 Max, Pavol Nagy)
66 Dariusz Poloński, Grzegorz Dobocz (POL, Ford Fiesta R2, Dariusz Poloński)
71 Matěj Řehák, Lukáš Říha (CZE, Honda Civic Type R, SAS Zlín)
81 Jiří Sojka, Jindřiška Žáková (CZE, Suzuki Swift Sport, AMK Rallye Český Krumlov)
89 Jiří Janecký, Milan Pokorný (CZE, Škoda Fabia, VD Rally Team Klub v AČR)
100 Eric Bagnoud, Michel Lamon (CHE, Renault Twingo R1, Ecurie du Geneve)
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?