Sekretariát Barum Czech Rally Zlín zažil v úterním odpoledni zatěžkávací zkoušku. Do Zlína se začaly sjíždět posádky, aby si vyzvedly itinerář, monitorovací GPS jednotky pro seznamovací jízdy a zároveň mohly absolvovat volitelnou administrativní přejímku.
Konečné číslo prezentovaných posádek se zastavilo ve středečním ránu na kulaté číslici 90 z 19 států. K největším favoritům patří jezdci na továrních vozech Škoda Fabia Super 2000, a to Jan Kopecký z České republiky, Esapekka Lappi z Finska, dále Tomáš Kostka (Ford Fiesta R5) a vedoucí jezdec českého šampionátu Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000). Do Zlína nepřijede Francouz Bryan Bouffier, který se písemně omluvil na začátku týdne.
„Podobně jako v loňském roce měl výdej itinerářů velmi hladký průběh. Posádky k nám přicházely pro připravené materiály postupně a netvořily se žádné fronty. Jako první se hlásil Krestův spolujezdec Petr Gross, hned po něm se objevily posádky továrního týmu Škoda Motorsport a dále Jörgen Jonsson ze Švédska. V úterním večeru jsme měli celkem 88 prezentovaných posádek. Jako poslední si vyzvedl potřebné materiály a dokumenty ve středečním ránu Petr Uhel, spolujezdec Václava Pecha,“ uvedla Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu zlínské rally. Pořadatelům z AK Barum Zlín v AČR se z původního počtu 102 posádky omluvilo celkem dvanáct soutěžících. Na pátečním startu legendární barumky se neobjeví jeden z horkých favoritů Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000): „Bryan se omluvil vzhledem k nepokrytému finančnímu rozpočtu. Uskutečnit jeho start ve Zlíně se snažil i promotér evropského šampionátu a rovněž pořadatel se snažil vyjít vstříc. Bohužel to nakonec nevyšlo, každopádně nás jeho neúčast velmi mrzí,“ pověděla Marta Regnerová. Z předních posádek se neobjeví na startu dále Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), který nemá k dispozici vůz.
Třiačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 30. srpna v 17 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, třídenní rally končí na cílové rampě na stejném místě v neděli 1. září v 16 hodin. Soutěžní posádky budou mít za sebou náročnou rally v celkové délce 732 kilometrů okořeněnou 15 rychlostními zkouškami na osmi úsecích v délce 235 kilometrů. Rally otevře opět atraktivní divácká Super rychlostní zkouška v nočních ulicích krajského města a bývalé Baťově továrně.
Itinerář si nepřevzaly následující posádky:
3 Bryan Bouffier, Xavier Panseri (FRA, Peugeot 207 S2000, Bryan Bouffier)
17 Roman Odložilík, Martin Tureček (CZE, Škoda Fabia S2000, TRT Czech Rally Sport)
34 Martin Búš (CZE, Subaru Impreza STi, Czech National Roto Team)
36 Lukáš Lapdavský, Július Lapdavský (SVK, Peugeot 207 S2000, Deštruktprojekt Racing)
42 Václav Dunovský, Adam Eliáš (CZE, Renault Clio R3, Rallysport Poděbrady v AČR)
62 Josef Deneš, Ivo Vybíral (CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX, Josef Deneš)
63 Pavol Nagy, Pavol Kušnier (SVK, Citroën C2 R2 Max, Pavol Nagy)
66 Dariusz Poloński, Grzegorz Dobocz (POL, Ford Fiesta R2, Dariusz Poloński)
71 Matěj Řehák, Lukáš Říha (CZE, Honda Civic Type R, SAS Zlín)
81 Jiří Sojka, Jindřiška Žáková (CZE, Suzuki Swift Sport, AMK Rallye Český Krumlov)
89 Jiří Janecký, Milan Pokorný (CZE, Škoda Fabia, VD Rally Team Klub v AČR)
100 Eric Bagnoud, Michel Lamon (CHE, Renault Twingo R1, Ecurie du Geneve)
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.