Sekretariát Barum Czech Rally Zlín zažil v úterním odpoledni zatěžkávací zkoušku. Do Zlína se začaly sjíždět posádky, aby si vyzvedly itinerář, monitorovací GPS jednotky pro seznamovací jízdy a zároveň mohly absolvovat volitelnou administrativní přejímku.
Konečné číslo prezentovaných posádek se zastavilo ve středečním ránu na kulaté číslici 90 z 19 států. K největším favoritům patří jezdci na továrních vozech Škoda Fabia Super 2000, a to Jan Kopecký z České republiky, Esapekka Lappi z Finska, dále Tomáš Kostka (Ford Fiesta R5) a vedoucí jezdec českého šampionátu Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000). Do Zlína nepřijede Francouz Bryan Bouffier, který se písemně omluvil na začátku týdne.
„Podobně jako v loňském roce měl výdej itinerářů velmi hladký průběh. Posádky k nám přicházely pro připravené materiály postupně a netvořily se žádné fronty. Jako první se hlásil Krestův spolujezdec Petr Gross, hned po něm se objevily posádky továrního týmu Škoda Motorsport a dále Jörgen Jonsson ze Švédska. V úterním večeru jsme měli celkem 88 prezentovaných posádek. Jako poslední si vyzvedl potřebné materiály a dokumenty ve středečním ránu Petr Uhel, spolujezdec Václava Pecha,“ uvedla Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu zlínské rally. Pořadatelům z AK Barum Zlín v AČR se z původního počtu 102 posádky omluvilo celkem dvanáct soutěžících. Na pátečním startu legendární barumky se neobjeví jeden z horkých favoritů Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000): „Bryan se omluvil vzhledem k nepokrytému finančnímu rozpočtu. Uskutečnit jeho start ve Zlíně se snažil i promotér evropského šampionátu a rovněž pořadatel se snažil vyjít vstříc. Bohužel to nakonec nevyšlo, každopádně nás jeho neúčast velmi mrzí,“ pověděla Marta Regnerová. Z předních posádek se neobjeví na startu dále Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), který nemá k dispozici vůz.
Třiačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 30. srpna v 17 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, třídenní rally končí na cílové rampě na stejném místě v neděli 1. září v 16 hodin. Soutěžní posádky budou mít za sebou náročnou rally v celkové délce 732 kilometrů okořeněnou 15 rychlostními zkouškami na osmi úsecích v délce 235 kilometrů. Rally otevře opět atraktivní divácká Super rychlostní zkouška v nočních ulicích krajského města a bývalé Baťově továrně.
Itinerář si nepřevzaly následující posádky:
3 Bryan Bouffier, Xavier Panseri (FRA, Peugeot 207 S2000, Bryan Bouffier)
17 Roman Odložilík, Martin Tureček (CZE, Škoda Fabia S2000, TRT Czech Rally Sport)
34 Martin Búš (CZE, Subaru Impreza STi, Czech National Roto Team)
36 Lukáš Lapdavský, Július Lapdavský (SVK, Peugeot 207 S2000, Deštruktprojekt Racing)
42 Václav Dunovský, Adam Eliáš (CZE, Renault Clio R3, Rallysport Poděbrady v AČR)
62 Josef Deneš, Ivo Vybíral (CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX, Josef Deneš)
63 Pavol Nagy, Pavol Kušnier (SVK, Citroën C2 R2 Max, Pavol Nagy)
66 Dariusz Poloński, Grzegorz Dobocz (POL, Ford Fiesta R2, Dariusz Poloński)
71 Matěj Řehák, Lukáš Říha (CZE, Honda Civic Type R, SAS Zlín)
81 Jiří Sojka, Jindřiška Žáková (CZE, Suzuki Swift Sport, AMK Rallye Český Krumlov)
89 Jiří Janecký, Milan Pokorný (CZE, Škoda Fabia, VD Rally Team Klub v AČR)
100 Eric Bagnoud, Michel Lamon (CHE, Renault Twingo R1, Ecurie du Geneve)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?