Itinerář si vyzvedlo celkem 90 posádek, Bouffier se omluvil

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: Archiv RallyZone.cz
Roman Ordelt 29. srpna 2013 15:16
Sdílej:

Sekretariát Barum Czech Rally Zlín zažil v úterním odpoledni zatěžkávací zkoušku. Do Zlína se začaly sjíždět posádky, aby si vyzvedly itinerář, monitorovací GPS jednotky pro seznamovací jízdy a zároveň mohly absolvovat volitelnou administrativní přejímku.

Konečné číslo prezentovaných posádek se zastavilo ve středečním ránu na kulaté číslici 90 z 19 států. K největším favoritům patří jezdci na továrních vozech Škoda Fabia Super 2000, a to Jan Kopecký z České republiky, Esapekka Lappi z Finska, dále Tomáš Kostka (Ford Fiesta R5) a vedoucí jezdec českého šampionátu Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000). Do Zlína nepřijede Francouz Bryan Bouffier, který se písemně omluvil na začátku týdne. 

„Podobně jako v loňském roce měl výdej itinerářů velmi hladký průběh. Posádky k nám přicházely pro připravené materiály postupně a netvořily se žádné fronty. Jako první se hlásil Krestův spolujezdec Petr Gross, hned po něm se objevily posádky továrního týmu Škoda Motorsport a dále Jörgen Jonsson ze Švédska. V úterním večeru jsme měli celkem 88 prezentovaných posádek. Jako poslední si vyzvedl potřebné materiály a dokumenty ve středečním ránu Petr Uhel, spolujezdec Václava Pecha,“ uvedla Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu zlínské rally. Pořadatelům z AK Barum Zlín v AČR se z původního počtu 102 posádky omluvilo celkem dvanáct soutěžících. Na pátečním startu legendární barumky se neobjeví jeden z horkých favoritů Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000): „Bryan se omluvil vzhledem k nepokrytému finančnímu rozpočtu. Uskutečnit jeho start ve Zlíně se snažil i promotér evropského šampionátu a rovněž pořadatel se snažil vyjít vstříc. Bohužel to nakonec nevyšlo, každopádně nás jeho neúčast velmi mrzí,“ pověděla Marta Regnerová. Z předních posádek se neobjeví na startu dále Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), který nemá k dispozici vůz.

Třiačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 30. srpna v 17 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, třídenní rally končí na cílové rampě na stejném místě v neděli 1. září v 16 hodin. Soutěžní posádky budou mít za sebou náročnou rally v celkové délce 732 kilometrů okořeněnou 15 rychlostními zkouškami na osmi úsecích v délce 235 kilometrů. Rally otevře opět atraktivní divácká Super rychlostní zkouška v nočních ulicích krajského města a bývalé Baťově továrně.

 

Itinerář si nepřevzaly následující posádky:

3 Bryan Bouffier, Xavier Panseri (FRA, Peugeot 207 S2000, Bryan Bouffier)

17 Roman Odložilík, Martin Tureček (CZE, Škoda Fabia S2000, TRT Czech Rally Sport)

34 Martin Búš (CZE, Subaru Impreza STi, Czech National Roto Team)

36 Lukáš Lapdavský, Július Lapdavský (SVK, Peugeot 207 S2000, Deštruktprojekt Racing)

42 Václav Dunovský, Adam Eliáš (CZE, Renault Clio R3, Rallysport Poděbrady v AČR)

62 Josef Deneš, Ivo Vybíral (CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX, Josef Deneš)

63 Pavol Nagy, Pavol Kušnier (SVK, Citroën C2 R2 Max, Pavol Nagy)

66 Dariusz Poloński, Grzegorz Dobocz (POL, Ford Fiesta R2, Dariusz Poloński)

71 Matěj Řehák, Lukáš Říha (CZE, Honda Civic Type R, SAS Zlín)

81 Jiří Sojka, Jindřiška Žáková (CZE, Suzuki Swift Sport, AMK Rallye Český Krumlov)

89 Jiří Janecký, Milan Pokorný (CZE, Škoda Fabia, VD Rally Team Klub v AČR)

100 Eric Bagnoud, Michel Lamon (CHE, Renault Twingo R1, Ecurie du Geneve)

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?