Ir Paul Nagle bude v Austrálii sedět na sedadle spolujezdce vedle Andrease Mikkelsena ve třetím továrním Polu R WRC. Nagle tak zastoupí zraněného Mikko Markkulu, který si ve Finsku po jednom ze skoků zlomil dva obratle.
Norsko-finská posádka třetího Pola R WRC musela těsně před startem Německé rally odřeknout z důvodu zranění Mikko Markkuly. Finovi až lékaři v Německu diagnostikovali zranění z Finské rally, dnes bylo oznámeno, že bude muset vynechat i Australskou rally.
Mikkelsen už má ale náhradu. V Austrálii ho bude navigovat Paul Nagle. Oba se znají již od Irské rally 2007, Nagle v roce 2009 tvořil mistrovskou posádku Peugeotu 207 S2000 v šampionátu IRC s Krisem Meekem.
"Jsme moc rádi, že po Mikkově nucené přestávce byla tak rychle nalezena adekvátní náhrada. Paul má s rallysportem opravdu hodně zkušenosti, se svým profesionálním přístupem určitě splní naše očekávání. Mikkovi přejeme brzké uzdravení. V klidu se teď může koncentrovat na to, aby byl brzy fit. Hned jak se uzdraví, posadí se opět vedle Andrease," říká šéf VW Motorsport, Jost Capito.
"Je pochopitelně škoda, že Mikko nemůže jet ani v Austrálii. Pozitivní zprávou ale je, že máme adekvátní náhradu. Z mého pohledu bylo důležité, abychom nalezli spolujezdce, se kterým budeme komunikovat v angličtině. S Mikkem jsme před sezonou přešli na angličtinu, a tak je výhoda, že si opět nemusím zvykat na jiný jazyk," říká samotný jezdec.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?