Sébastien Ogier připustil, že ve svých poznámkách o kluzkém místě, kde dnes při ADAC Rally Deutschland havaroval, neměl zmínku.
Francouz přenocoval ze čtvrtka na pátek na prvním místě před svým týmovým kolegou, Jarim-Mattim Latvalou, s náskokem 5,7s. Nicméně při brždění do jedné ze zatáček dnešní první zkoušky, Mittelmosel, trefil předním levým kolem obrubník a poškodil tak zavěšení. Dnes ráno v Německu pršelo, ale tratě oschly dost na to, aby většina TOP závodníků nasadila tvrdé suché gumy. Ovšem Ogiera, který do zkoušky startoval jako první, jedno z míst překvapilo.
"Byli jsme překvapeni kluzkým místem během brždění. V brzdném bodě to bylo ještě trochu vlhké a my jsme to neměli v rozpise. Za daných podmínek jsem tam přijel o trochu rychleji a jel jsem přímo do příkopu, kde byl malý obrubník, který poničil zavěšení," řekl o nehodě Sébastien Ogier.
Vítězství z roku 2011 Ogier nezopakuje
Seb se však dokázal s poškozeným autem dobelhat do cíle, ovšem se ztrátou 2,5 minut. Na přejezdu se se svým spolujezdcem, Julienem Ingrassiou, poškozené zavěšení snažili opravit pomocí upínacích pásů. Avšak po 17 km další zkoušky museli zastavit znovu. "Bylo docela těžké s autem jet a bylo to asi i trochu riskantní. Kolo se hodně hýbalo a nakonec upadlo celé," řekl Ogier pro wrc.com.
Špiony Ogierovi v Německu dělají Simon Jean-Joseph a Benjamin Veillas, ti trať brzy ráno projížděli, aby jezdci mohli nahlásit případné změny v rozpisu, Ogier však odpovědnost za nehodu bere na sebe. "Nebyl to problém Juliena. On dělal svoji práci. Možná něco s našimi špiony. Bylo to poprvé, co jsme s nimi spolupracovali, ale neztěžuji si na jejich práci. Je vždy těžké odhadnout podmínky, když je mokro, ale rychle to usychá."
"Je tady časový rozestup mezi tím, co oni projíždí zkouškou a co jí projíždím já, takže si na nikoho neztěžuji. Já řídím auto a já jsem odpovědný za chybu. Bylo to obtížné místo," uzavřel Francouz.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?