Sébastien Ogier připustil, že ve svých poznámkách o kluzkém místě, kde dnes při ADAC Rally Deutschland havaroval, neměl zmínku.
Francouz přenocoval ze čtvrtka na pátek na prvním místě před svým týmovým kolegou, Jarim-Mattim Latvalou, s náskokem 5,7s. Nicméně při brždění do jedné ze zatáček dnešní první zkoušky, Mittelmosel, trefil předním levým kolem obrubník a poškodil tak zavěšení. Dnes ráno v Německu pršelo, ale tratě oschly dost na to, aby většina TOP závodníků nasadila tvrdé suché gumy. Ovšem Ogiera, který do zkoušky startoval jako první, jedno z míst překvapilo.
"Byli jsme překvapeni kluzkým místem během brždění. V brzdném bodě to bylo ještě trochu vlhké a my jsme to neměli v rozpise. Za daných podmínek jsem tam přijel o trochu rychleji a jel jsem přímo do příkopu, kde byl malý obrubník, který poničil zavěšení," řekl o nehodě Sébastien Ogier.
Vítězství z roku 2011 Ogier nezopakuje
Seb se však dokázal s poškozeným autem dobelhat do cíle, ovšem se ztrátou 2,5 minut. Na přejezdu se se svým spolujezdcem, Julienem Ingrassiou, poškozené zavěšení snažili opravit pomocí upínacích pásů. Avšak po 17 km další zkoušky museli zastavit znovu. "Bylo docela těžké s autem jet a bylo to asi i trochu riskantní. Kolo se hodně hýbalo a nakonec upadlo celé," řekl Ogier pro wrc.com.
Špiony Ogierovi v Německu dělají Simon Jean-Joseph a Benjamin Veillas, ti trať brzy ráno projížděli, aby jezdci mohli nahlásit případné změny v rozpisu, Ogier však odpovědnost za nehodu bere na sebe. "Nebyl to problém Juliena. On dělal svoji práci. Možná něco s našimi špiony. Bylo to poprvé, co jsme s nimi spolupracovali, ale neztěžuji si na jejich práci. Je vždy těžké odhadnout podmínky, když je mokro, ale rychle to usychá."
"Je tady časový rozestup mezi tím, co oni projíždí zkouškou a co jí projíždím já, takže si na nikoho neztěžuji. Já řídím auto a já jsem odpovědný za chybu. Bylo to obtížné místo," uzavřel Francouz.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.