Sébastien Ogier připustil, že ve svých poznámkách o kluzkém místě, kde dnes při ADAC Rally Deutschland havaroval, neměl zmínku.
Francouz přenocoval ze čtvrtka na pátek na prvním místě před svým týmovým kolegou, Jarim-Mattim Latvalou, s náskokem 5,7s. Nicméně při brždění do jedné ze zatáček dnešní první zkoušky, Mittelmosel, trefil předním levým kolem obrubník a poškodil tak zavěšení. Dnes ráno v Německu pršelo, ale tratě oschly dost na to, aby většina TOP závodníků nasadila tvrdé suché gumy. Ovšem Ogiera, který do zkoušky startoval jako první, jedno z míst překvapilo.
"Byli jsme překvapeni kluzkým místem během brždění. V brzdném bodě to bylo ještě trochu vlhké a my jsme to neměli v rozpise. Za daných podmínek jsem tam přijel o trochu rychleji a jel jsem přímo do příkopu, kde byl malý obrubník, který poničil zavěšení," řekl o nehodě Sébastien Ogier.
Vítězství z roku 2011 Ogier nezopakuje
Seb se však dokázal s poškozeným autem dobelhat do cíle, ovšem se ztrátou 2,5 minut. Na přejezdu se se svým spolujezdcem, Julienem Ingrassiou, poškozené zavěšení snažili opravit pomocí upínacích pásů. Avšak po 17 km další zkoušky museli zastavit znovu. "Bylo docela těžké s autem jet a bylo to asi i trochu riskantní. Kolo se hodně hýbalo a nakonec upadlo celé," řekl Ogier pro wrc.com.
Špiony Ogierovi v Německu dělají Simon Jean-Joseph a Benjamin Veillas, ti trať brzy ráno projížděli, aby jezdci mohli nahlásit případné změny v rozpisu, Ogier však odpovědnost za nehodu bere na sebe. "Nebyl to problém Juliena. On dělal svoji práci. Možná něco s našimi špiony. Bylo to poprvé, co jsme s nimi spolupracovali, ale neztěžuji si na jejich práci. Je vždy těžké odhadnout podmínky, když je mokro, ale rychle to usychá."
"Je tady časový rozestup mezi tím, co oni projíždí zkouškou a co jí projíždím já, takže si na nikoho neztěžuji. Já řídím auto a já jsem odpovědný za chybu. Bylo to obtížné místo," uzavřel Francouz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?