Šéf týmu Citroën, Yves Matton, se začne rozhodovat o sestavě továrního týmu značky pro rok 2014 během příštího týdne.
Obecně se má za to, že Yves Matton po letošní rozpačité sezoně změní jezdecké složení, které aktuálně tvoří Mikko Hirovnen a Dani Sordo. Ani jeden z jeho svěřenců totiž zatím nevyhrál soutěž. Citroën, který od roku 2008 vždy získal titul mezi konstruktéry, ho letos asi bude muset přenechat konkurenčnímu Volkswagenu. Je také velice pravděpodobné, že titul mezi jezdci si připíše Sébastien Ogier a korunku tak převezme od devíti násobného šampiona Citroënu, Sébastiena Loeba.
Dle slova Yvese Mattona, šéfa týmu, je důležité si počkat na výkony svých svěřenců v Německu. "Je to první asfaltová rally roku a já potřebuji mít informace o tom, co se za této příležitosti bude dít. OK, mám nějaké nápady, ale potřebuji jejich potvrzení o tomto víkendu předtím, než začnu pracovat na jezdecké sestavě pro příští rok a začnu s nimi uzavírat kontrakty," řekl Matton pro wrc.com.
Není žádným tajemstvím, že Mattona zaujal finský výkon Krise Meekea, který se tak do druhé tovární DS3 WRC posadí i v Austrálii. Belgičan také připustil, že letos zanechává dobrý dojem jezdec Qatar World Rally Teamu a bývalý jezdec Citroënu, Thierry Neuville.
"Zvláště na posledních dvou soutěžích. Z jeho dob v [Citroën] Trophy vím, že je hodně rychlý, ale vždy mu chyběla konzistentnost a dělal nějaké chyby. Ale ve Finsku ukázal, že je schopný bojovat o vítězství a pak zpomalit, aby dojel do cíle rally a získal velmi dobré druhé místo. Bylo velmi zajímé to sledovat. Pokud bych věřil tomu, že je nejlepším mladým jezdcem, tak potom bychom o něj samozřejmě měli zájem."
Matton tak také může vyvíjet tlak na Daniho Sorda, aby zajel dobrý výsledek v právě probíhající Rally Deutschland.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?