Nový testovací jezdec značky Hyundai, Bryan Bouffier, pojede soutěž ERC v Rumunsku. Usedne za volant jemu velmi dobře známému Peugeotu 207 S2000.
Na konci července je na programu další soutěž ERC, pojede se v v Rumunsku Rally Sibiu. Ve startovní listině sedmého závodu roku se objevil také Bryan Bouffier. Francouz, který pojede s Peugeotem 207 S2000, letos již vyhrál na Korzice, naposledy na Ypres bral druhé místo.
"Moc se těším, až pojedu s 207 na šotolině, navíc na tak skvělé soutěži. Cílem je pochopitelně, jako vždy, vítězství. Bude to ale těžké, protože se stejným vozem jede Francois Delecour a také pojede Jan Kopecký s tovární Fabii," vypočítává favority testovací jezdec značky Hyundai.
80 % soutěže se pojede na šotolině, zbylých 20 % na asfaltu. Soutěž se jede ale jako šotolinová, to znamená, že si posádky budou muset vystačit s šotolinovými pneumatikami. "Na šotolině není možné jet pořad naplno, na trati jsou i kameny, na které musíte dát pozor. Právě v Rumunsku to bude tento [některé pasáže bude zapotřebí prodat] případ."
Opatrní jezdci musí také být na asfaltových častech, protože šotolinové pneumatiky se na asfaltu velmi rychle ničí: "Poprvé jsem jel na šotolinových pneumatikách na asfaltu na Kypru v roce 2010. Zpočátku jsem nevěděl, co od toho čekat, pak mě to ale začlo bavit. Musíte dát pozor, abyste neskončili mimo trať."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.