V roce 2014 se dočkáme v kalendáři WRC nové destinace. Nejžhavějším kandidátem se momentálně jeví Polsko, které se jede v září jako soutěž ERC.
Jarmo Mahonen, který je u FIA odpovědný za rally, Autosportu prozradil: „Očekávám, že jedna z kandidátských soutěží se příští rok dostane do šampionátu WRC.“
Jak se zdá, dřívější favorité na uspořádání soutěže MS – Čína a Brazílie momentálně ‚ztrácejí dech‘, naopak Polsko se jeví jako nejpravděpodobnější varianta.
WRC se v Polsku naposledy jelo v roce 2009 (z vítězství se radoval Mikko Hirovnen, tehdy na Fordu). Polská motoristická hvězda, Robert Kubica, se letos dala na soutěže. To způsobilo velký růst popularity tohoto spotu u našich severních sousedů. V září hostí Polsko soutěž ME, což je nejlepší možnou zkouškou před soutěže MS.
Jari-Mytti Latvala nemá na Polsko moc dobré vzpomínky
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.