U M-Sportu panuje obchodní spokojenost. Po oficiální prezentaci Fordu Fiesta R5 se plní zakázkové knihy. Už 20 fixních objednávek může tým Malcolma Wilsona potvrdit. Ale také Citroën a Peugeot začínají s exkluzivními předtesty se svými důležitými zákazníky.
Budoucnost již začala. V příštím týdnu poprvé pojede Ford Fiesta R5 v soutěži, zatím ovšem jen jako předjezdec. V Belgii se za jeho volantem představí Thierry Neuville, vůz bude homologován v pondělí po soutěži. Ihned poté začné expedice prvních vozů k zákazníkům, kteří je budou smět nasadit do soutěží po celém světě.
"Ještě nikdy nebylo za takové peníze k dostání tak konkurenceschopné auto," říká šéf projektu, Chris Williams. Vývoj Fiesty R5 probíhal pod jeho dohledem více než rok. FIA stanovila prodejní cenu na 180 000 EUR (cca 4 500 000 CZK). Nikdo by neměl mít žádnou výhodu. Testovací jezdec M-Sportu, Matthew Wilson, slibuje: "I přes znatelný cenový rozdíl oproti vozu RRC jsem přesvědčen, že na střednědlouhých rychlostních zkouškách si budou vozy vyrovnané."
Zdá se, že také zákazníky koncept R5 přesvědčil. Po oficiálních prezentaci obdržel M-Sport dalších 20 závazných objednávek a 40 dotazů na vůz.
Modely R5 jsou nejen levnější než RRC, ale také než S2000
Takový rozruch kolem nové kategorie nenechává klidným ani Francouze. Také Peugeot vysílá svůj model R5 - Peugeot 208 T16 na Ypres. A také pojede jako předjezdec, za volantem bude sedět Kris Meeke. Citroën a Peugeot už pozval své významné zákazníky na exkluzivní předtest. Předobjednat si model francouzské produkce si zákazníci již také mohou. Podle dobře informovaných zdrojů z Francie by také jejich objednávkové knihy mělý být slušně zaplněny.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?