U M-Sportu panuje obchodní spokojenost. Po oficiální prezentaci Fordu Fiesta R5 se plní zakázkové knihy. Už 20 fixních objednávek může tým Malcolma Wilsona potvrdit. Ale také Citroën a Peugeot začínají s exkluzivními předtesty se svými důležitými zákazníky.
Budoucnost již začala. V příštím týdnu poprvé pojede Ford Fiesta R5 v soutěži, zatím ovšem jen jako předjezdec. V Belgii se za jeho volantem představí Thierry Neuville, vůz bude homologován v pondělí po soutěži. Ihned poté začné expedice prvních vozů k zákazníkům, kteří je budou smět nasadit do soutěží po celém světě.
"Ještě nikdy nebylo za takové peníze k dostání tak konkurenceschopné auto," říká šéf projektu, Chris Williams. Vývoj Fiesty R5 probíhal pod jeho dohledem více než rok. FIA stanovila prodejní cenu na 180 000 EUR (cca 4 500 000 CZK). Nikdo by neměl mít žádnou výhodu. Testovací jezdec M-Sportu, Matthew Wilson, slibuje: "I přes znatelný cenový rozdíl oproti vozu RRC jsem přesvědčen, že na střednědlouhých rychlostních zkouškách si budou vozy vyrovnané."
Zdá se, že také zákazníky koncept R5 přesvědčil. Po oficiálních prezentaci obdržel M-Sport dalších 20 závazných objednávek a 40 dotazů na vůz.
Modely R5 jsou nejen levnější než RRC, ale také než S2000
Takový rozruch kolem nové kategorie nenechává klidným ani Francouze. Také Peugeot vysílá svůj model R5 - Peugeot 208 T16 na Ypres. A také pojede jako předjezdec, za volantem bude sedět Kris Meeke. Citroën a Peugeot už pozval své významné zákazníky na exkluzivní předtest. Předobjednat si model francouzské produkce si zákazníci již také mohou. Podle dobře informovaných zdrojů z Francie by také jejich objednávkové knihy mělý být slušně zaplněny.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.