V britském sídle M-Sportu v Cumbrii byl oficiálně představen Ford Fiesta R5.
Už tomu nebude trvat dlouho a na světových tratích uvidíme zbrusu novou ktageorii R5. Momentálně je už jisté, že M-Sport a Peugeot představí svoje speciály R5 na červnové Geko Ypres Rally, kde se oba tyto vozy představí jako předjezdci. V Cumbrii byl však Ford Fiesta R5 veřejně představen v bojových barvách. Tento speciál začal M-Sport testovat již v lednu a momentálně evidují 18 přijatých záloh na tento vůz. Šest těchto speciálů je již připraveno se přemístit ke svým novým majitelům.
A co ke startu nového vozu z dílen M-Sportu říká jeho šéf Malcolm Wilson? "Jsem z tohoto vozu velmi, velmi nadšený. Toto je další vůz z dlouhé řady soutěžních vozů, které byly vyrobeny v M-Sportu. Poté co jsem měl možnost minulý týden tento vůz řídit, jsem si naprosto jistý, že bude konkurenceschopný. Ve třídě R5 bude obrovská konkurence a být první na světě, kdo má tento vůz připravený, tak na to jsem opravdu hrdý."
Techničtí delegáti z FIA se byli minulý týden na tři dny podívat na tento vůz a je takřka jisté, že kývnou na homologaci tohoto vozu k prvnímu červenci. Premiéru v mistrovství světa tento vůz zažije při Finské Rally, kde by se s tímto speciálem mělo objevit až šest pilotů (např. Elfyn Evans, Subshan Aksa či Karl Kruuda). Dodejme, že premiéru by si měl Ford Fiesta R5 odbýt i na Rally Bohemia a za volantem bude sedět Jan Sýkora. Nebude to však jediný speciál R5 na našem území. Pořizovací cena byla stanovena na 160 tisíc liber.
V současné době pracuje na vozech R5 i Peugeot, Citroen a Škoda. Jako další vůz R5 bude s největší pravděpodobností představen Peugeot 208 T16.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.