V britském sídle M-Sportu v Cumbrii byl oficiálně představen Ford Fiesta R5.
Už tomu nebude trvat dlouho a na světových tratích uvidíme zbrusu novou ktageorii R5. Momentálně je už jisté, že M-Sport a Peugeot představí svoje speciály R5 na červnové Geko Ypres Rally, kde se oba tyto vozy představí jako předjezdci. V Cumbrii byl však Ford Fiesta R5 veřejně představen v bojových barvách. Tento speciál začal M-Sport testovat již v lednu a momentálně evidují 18 přijatých záloh na tento vůz. Šest těchto speciálů je již připraveno se přemístit ke svým novým majitelům.
A co ke startu nového vozu z dílen M-Sportu říká jeho šéf Malcolm Wilson? "Jsem z tohoto vozu velmi, velmi nadšený. Toto je další vůz z dlouhé řady soutěžních vozů, které byly vyrobeny v M-Sportu. Poté co jsem měl možnost minulý týden tento vůz řídit, jsem si naprosto jistý, že bude konkurenceschopný. Ve třídě R5 bude obrovská konkurence a být první na světě, kdo má tento vůz připravený, tak na to jsem opravdu hrdý."
Techničtí delegáti z FIA se byli minulý týden na tři dny podívat na tento vůz a je takřka jisté, že kývnou na homologaci tohoto vozu k prvnímu červenci. Premiéru v mistrovství světa tento vůz zažije při Finské Rally, kde by se s tímto speciálem mělo objevit až šest pilotů (např. Elfyn Evans, Subshan Aksa či Karl Kruuda). Dodejme, že premiéru by si měl Ford Fiesta R5 odbýt i na Rally Bohemia a za volantem bude sedět Jan Sýkora. Nebude to však jediný speciál R5 na našem území. Pořizovací cena byla stanovena na 160 tisíc liber.
V současné době pracuje na vozech R5 i Peugeot, Citroen a Škoda. Jako další vůz R5 bude s největší pravděpodobností představen Peugeot 208 T16.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?