V britském sídle M-Sportu v Cumbrii byl oficiálně představen Ford Fiesta R5.
Už tomu nebude trvat dlouho a na světových tratích uvidíme zbrusu novou ktageorii R5. Momentálně je už jisté, že M-Sport a Peugeot představí svoje speciály R5 na červnové Geko Ypres Rally, kde se oba tyto vozy představí jako předjezdci. V Cumbrii byl však Ford Fiesta R5 veřejně představen v bojových barvách. Tento speciál začal M-Sport testovat již v lednu a momentálně evidují 18 přijatých záloh na tento vůz. Šest těchto speciálů je již připraveno se přemístit ke svým novým majitelům.
A co ke startu nového vozu z dílen M-Sportu říká jeho šéf Malcolm Wilson? "Jsem z tohoto vozu velmi, velmi nadšený. Toto je další vůz z dlouhé řady soutěžních vozů, které byly vyrobeny v M-Sportu. Poté co jsem měl možnost minulý týden tento vůz řídit, jsem si naprosto jistý, že bude konkurenceschopný. Ve třídě R5 bude obrovská konkurence a být první na světě, kdo má tento vůz připravený, tak na to jsem opravdu hrdý."
Techničtí delegáti z FIA se byli minulý týden na tři dny podívat na tento vůz a je takřka jisté, že kývnou na homologaci tohoto vozu k prvnímu červenci. Premiéru v mistrovství světa tento vůz zažije při Finské Rally, kde by se s tímto speciálem mělo objevit až šest pilotů (např. Elfyn Evans, Subshan Aksa či Karl Kruuda). Dodejme, že premiéru by si měl Ford Fiesta R5 odbýt i na Rally Bohemia a za volantem bude sedět Jan Sýkora. Nebude to však jediný speciál R5 na našem území. Pořizovací cena byla stanovena na 160 tisíc liber.
V současné době pracuje na vozech R5 i Peugeot, Citroen a Škoda. Jako další vůz R5 bude s největší pravděpodobností představen Peugeot 208 T16.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.