S Mestelan-Pinonem o aktuálním dění u Citroënu

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: www.citroen-presse.com
iM2 26. května 2013 23:15
Sdílej:

Díky vstupu Volkswagenu do MS se v letošní sezoně ve WRC změnilo rozložení sil a Citroën už zde nehraje tak dominantní roli jako dříve. Technický šéf, Xavier Mestelan-Pinon, promluvil o změnách na autě.

Také na úspěch zvyklá závodní stáj Citroën Racingu zažívá nové časy. Ve Volkswagenu má rovnoceného soupeře na tratích MS a jen díky občasným startům Sébastiena Loeba s Němci může v hodnocení výrobců držet krok. Citroën teď svoji DS3 WRC vylepšil, ale především jednička týmu, Fin Mikko Hirvonen, ještě nepodala výkon, který od ní všíchni očekávají. 

"Ačkoliv teď s DS3 WRC jedeme třetím rokem, tak auto vypadá jinak prakticky na každé rally. Od konce minulé sezony jsme od FIA dostali homologaci na nějaké nové díly. Týká se to motoru, hlavy válců, přívodu vzduchu a výpusti turbodmychadla. Změny na šasi se týkají náprav a řízení. I tak se změny poměrně dost projevily na nastavení. Začínali jsme s přáními jezdců, hlavně Mikka Hirvonena. Musí ale ještě sklidit ovoce ze své zahrádky. Tento směr byl již potvrzen i Danim Sordem a Sébastienem Loebem," říká Xavier Mestelan-Pinon.

Příští týden se jede v Řecku, Citroën zde vloni získal double. Mestelan-Pinon prozradil, že se v minulých týdnech soustředili především na šotolinovou přípravu. "Koncentrovali jsme se hlavně na Rally Acropolis. Očekáváme, že podmínky budou podobné jako v Portugalsku. Před rally budeme testovat ještě dva dny, abychom si potvrdili výsledky naší práce. V záloze máme ale už i pár věcí pro asfaltové soutěže."

"Citroën se snaží zjistit více: Neustále analyzujeme, co jsme udělali. Když si například vezmeme defekt Mikka v Argentině, tak ten vedl k poškození na zadním křídle. To znamenalo, že se po průjezdu jedním z brodů do auta dostala voda. To způsobilo elektronický problém, díky kterému auto několik minut stálo. Ačkoliv je to neobvyklá situace, tak se musíme postarat o to, že už se to nikdy nebude opakovat. Pokud chceme vyhrát titul, tak musíme mít naše auta za každých okolností spolehlivá."

Vedle modelu WRC se ve Francii také pilně pracuje na modelu specifikace R5, který bude sesterským modelem Peugeotu 208 T16. "S verzemi R1, R3, RRC a WRC už máme poměrně solidní paletu, ale díky novým pravidlům o vozech R5 můžeme nabídnout nákladově výhodnější produkt než RRC. Vítěz 'Citroën-Top-Driver' série, která se jede v rámci WRC3, dostane příští rok program ve WRC2 s R5. Vývoj auta běží dál a na začátek léta jsou naplánovány první testovací jízdy," zakončil Francouz.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?