Díky vstupu Volkswagenu do MS se v letošní sezoně ve WRC změnilo rozložení sil a Citroën už zde nehraje tak dominantní roli jako dříve. Technický šéf, Xavier Mestelan-Pinon, promluvil o změnách na autě.
Také na úspěch zvyklá závodní stáj Citroën Racingu zažívá nové časy. Ve Volkswagenu má rovnoceného soupeře na tratích MS a jen díky občasným startům Sébastiena Loeba s Němci může v hodnocení výrobců držet krok. Citroën teď svoji DS3 WRC vylepšil, ale především jednička týmu, Fin Mikko Hirvonen, ještě nepodala výkon, který od ní všíchni očekávají.
"Ačkoliv teď s DS3 WRC jedeme třetím rokem, tak auto vypadá jinak prakticky na každé rally. Od konce minulé sezony jsme od FIA dostali homologaci na nějaké nové díly. Týká se to motoru, hlavy válců, přívodu vzduchu a výpusti turbodmychadla. Změny na šasi se týkají náprav a řízení. I tak se změny poměrně dost projevily na nastavení. Začínali jsme s přáními jezdců, hlavně Mikka Hirvonena. Musí ale ještě sklidit ovoce ze své zahrádky. Tento směr byl již potvrzen i Danim Sordem a Sébastienem Loebem," říká Xavier Mestelan-Pinon.
Příští týden se jede v Řecku, Citroën zde vloni získal double. Mestelan-Pinon prozradil, že se v minulých týdnech soustředili především na šotolinovou přípravu. "Koncentrovali jsme se hlavně na Rally Acropolis. Očekáváme, že podmínky budou podobné jako v Portugalsku. Před rally budeme testovat ještě dva dny, abychom si potvrdili výsledky naší práce. V záloze máme ale už i pár věcí pro asfaltové soutěže."
"Citroën se snaží zjistit více: Neustále analyzujeme, co jsme udělali. Když si například vezmeme defekt Mikka v Argentině, tak ten vedl k poškození na zadním křídle. To znamenalo, že se po průjezdu jedním z brodů do auta dostala voda. To způsobilo elektronický problém, díky kterému auto několik minut stálo. Ačkoliv je to neobvyklá situace, tak se musíme postarat o to, že už se to nikdy nebude opakovat. Pokud chceme vyhrát titul, tak musíme mít naše auta za každých okolností spolehlivá."
Vedle modelu WRC se ve Francii také pilně pracuje na modelu specifikace R5, který bude sesterským modelem Peugeotu 208 T16. "S verzemi R1, R3, RRC a WRC už máme poměrně solidní paletu, ale díky novým pravidlům o vozech R5 můžeme nabídnout nákladově výhodnější produkt než RRC. Vítěz 'Citroën-Top-Driver' série, která se jede v rámci WRC3, dostane příští rok program ve WRC2 s R5. Vývoj auta běží dál a na začátek léta jsou naplánovány první testovací jízdy," zakončil Francouz.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?