S Mestelan-Pinonem o aktuálním dění u Citroënu

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: www.citroen-presse.com
iM2 26. května 2013 23:15
Sdílej:

Díky vstupu Volkswagenu do MS se v letošní sezoně ve WRC změnilo rozložení sil a Citroën už zde nehraje tak dominantní roli jako dříve. Technický šéf, Xavier Mestelan-Pinon, promluvil o změnách na autě.

Také na úspěch zvyklá závodní stáj Citroën Racingu zažívá nové časy. Ve Volkswagenu má rovnoceného soupeře na tratích MS a jen díky občasným startům Sébastiena Loeba s Němci může v hodnocení výrobců držet krok. Citroën teď svoji DS3 WRC vylepšil, ale především jednička týmu, Fin Mikko Hirvonen, ještě nepodala výkon, který od ní všíchni očekávají. 

"Ačkoliv teď s DS3 WRC jedeme třetím rokem, tak auto vypadá jinak prakticky na každé rally. Od konce minulé sezony jsme od FIA dostali homologaci na nějaké nové díly. Týká se to motoru, hlavy válců, přívodu vzduchu a výpusti turbodmychadla. Změny na šasi se týkají náprav a řízení. I tak se změny poměrně dost projevily na nastavení. Začínali jsme s přáními jezdců, hlavně Mikka Hirvonena. Musí ale ještě sklidit ovoce ze své zahrádky. Tento směr byl již potvrzen i Danim Sordem a Sébastienem Loebem," říká Xavier Mestelan-Pinon.

Příští týden se jede v Řecku, Citroën zde vloni získal double. Mestelan-Pinon prozradil, že se v minulých týdnech soustředili především na šotolinovou přípravu. "Koncentrovali jsme se hlavně na Rally Acropolis. Očekáváme, že podmínky budou podobné jako v Portugalsku. Před rally budeme testovat ještě dva dny, abychom si potvrdili výsledky naší práce. V záloze máme ale už i pár věcí pro asfaltové soutěže."

"Citroën se snaží zjistit více: Neustále analyzujeme, co jsme udělali. Když si například vezmeme defekt Mikka v Argentině, tak ten vedl k poškození na zadním křídle. To znamenalo, že se po průjezdu jedním z brodů do auta dostala voda. To způsobilo elektronický problém, díky kterému auto několik minut stálo. Ačkoliv je to neobvyklá situace, tak se musíme postarat o to, že už se to nikdy nebude opakovat. Pokud chceme vyhrát titul, tak musíme mít naše auta za každých okolností spolehlivá."

Vedle modelu WRC se ve Francii také pilně pracuje na modelu specifikace R5, který bude sesterským modelem Peugeotu 208 T16. "S verzemi R1, R3, RRC a WRC už máme poměrně solidní paletu, ale díky novým pravidlům o vozech R5 můžeme nabídnout nákladově výhodnější produkt než RRC. Vítěz 'Citroën-Top-Driver' série, která se jede v rámci WRC3, dostane příští rok program ve WRC2 s R5. Vývoj auta běží dál a na začátek léta jsou naplánovány první testovací jízdy," zakončil Francouz.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.