S Mestelan-Pinonem o aktuálním dění u Citroënu

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: www.citroen-presse.com
iM2 26. května 2013 23:15
Sdílej:

Díky vstupu Volkswagenu do MS se v letošní sezoně ve WRC změnilo rozložení sil a Citroën už zde nehraje tak dominantní roli jako dříve. Technický šéf, Xavier Mestelan-Pinon, promluvil o změnách na autě.

Také na úspěch zvyklá závodní stáj Citroën Racingu zažívá nové časy. Ve Volkswagenu má rovnoceného soupeře na tratích MS a jen díky občasným startům Sébastiena Loeba s Němci může v hodnocení výrobců držet krok. Citroën teď svoji DS3 WRC vylepšil, ale především jednička týmu, Fin Mikko Hirvonen, ještě nepodala výkon, který od ní všíchni očekávají. 

"Ačkoliv teď s DS3 WRC jedeme třetím rokem, tak auto vypadá jinak prakticky na každé rally. Od konce minulé sezony jsme od FIA dostali homologaci na nějaké nové díly. Týká se to motoru, hlavy válců, přívodu vzduchu a výpusti turbodmychadla. Změny na šasi se týkají náprav a řízení. I tak se změny poměrně dost projevily na nastavení. Začínali jsme s přáními jezdců, hlavně Mikka Hirvonena. Musí ale ještě sklidit ovoce ze své zahrádky. Tento směr byl již potvrzen i Danim Sordem a Sébastienem Loebem," říká Xavier Mestelan-Pinon.

Příští týden se jede v Řecku, Citroën zde vloni získal double. Mestelan-Pinon prozradil, že se v minulých týdnech soustředili především na šotolinovou přípravu. "Koncentrovali jsme se hlavně na Rally Acropolis. Očekáváme, že podmínky budou podobné jako v Portugalsku. Před rally budeme testovat ještě dva dny, abychom si potvrdili výsledky naší práce. V záloze máme ale už i pár věcí pro asfaltové soutěže."

"Citroën se snaží zjistit více: Neustále analyzujeme, co jsme udělali. Když si například vezmeme defekt Mikka v Argentině, tak ten vedl k poškození na zadním křídle. To znamenalo, že se po průjezdu jedním z brodů do auta dostala voda. To způsobilo elektronický problém, díky kterému auto několik minut stálo. Ačkoliv je to neobvyklá situace, tak se musíme postarat o to, že už se to nikdy nebude opakovat. Pokud chceme vyhrát titul, tak musíme mít naše auta za každých okolností spolehlivá."

Vedle modelu WRC se ve Francii také pilně pracuje na modelu specifikace R5, který bude sesterským modelem Peugeotu 208 T16. "S verzemi R1, R3, RRC a WRC už máme poměrně solidní paletu, ale díky novým pravidlům o vozech R5 můžeme nabídnout nákladově výhodnější produkt než RRC. Vítěz 'Citroën-Top-Driver' série, která se jede v rámci WRC3, dostane příští rok program ve WRC2 s R5. Vývoj auta běží dál a na začátek léta jsou naplánovány první testovací jízdy," zakončil Francouz.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.