Ken Block se vyjádřil o soutěžích v rally - podle něj by se měl přizpůsobit průběh soutěží MS moderním trendům a dnešní době. Podle slov Američana patří budoucnost rallycrossu.
Pokud jde o čistou zábavu, tak na něj nikdo nemá. Ken Block se svými videi Gymkhana na serveru youtube.com trhá rekordy ve sledovanosti. "Nevytvořil jsem je však proto, abych někoho bavil. Začal jsem je točit proto, že mě to baví. Já se na ta videa rád podívám. Jsem moc rád, že je spousta lidí, kteří mají stejný názor jako já a videa také sledují. Na začátku jsem si ale nepomyslel 'Oh, lidi tohle budou chtít'," odhaluje 44letý jezdec.
"Na začátku jsem viděl videa Gigiho Galliho a byl ohromen tím, jak agresivně s autem jede a jak s ním driftuje. Přišlo mi to cool a chtěl jsem to také zkusit." Podobně jako jeho italský vzor si i Block vyzkoušel MS v automobilových soutěžích. Jenže kvůli časovému vytížení mohl Ken odjet jen několik málo soutěží. "Z jezdeckého pohledu je MS jednou z nelepších věcí, které na světě můžete dělat.
Tři dny, osm zkoušek v jedné etapě - máte opravdu dlouhý čas na to, abyste se v autě vyřádili, což děláme moc rádi. Je jedno jestli se jede na bahnu ve Walesu nebo na sněhu ve Švédsku. Mě se líbí oboje, na obojím je zábava." To jsou na adresu MS pochvalná slova, jenže....
...i přes svoje nadšení vidí v dnešním mediálním světě Block pro MS problémy. "Klasický rallysport je jednou z nějtěžších disciplín v motorsportu. Jezdí se na takové úrovni, kterou běžní lidé jen s obtížemi chápou, neví jak těžké to vlastně je. Většina nevidí všechny ty testy a trénink na soutěž. Většina vidí jen Loeba jak dojede a bez problémů vyhraje. A nakonec si řeknou 'OK, to je jednoduché'.
Jenže tak to není. Rallysport je bez debaty vrcholem motoristického sportu, ale bohůžel je moc komplikovaný a drahý. Náklady jsou v nepoměru k výslednému produktu," pokračuje pro 'Motorsport aktuell'. Podle názora Blocka takový rallycross v dnešních dobách snadněji dokáže upoutat pozornost lidí: "Jsou určité důvody pro to, že se z F1 stalo to, čím je. Stejné je to i s NASCAR. Je to zábava. A rallycross je jim v tomto podobný, je také velmi zábavný.
Rallycross je zajímavý a má dobrý koncept. Náklady jsou v porovnání s rallysportem výrazně nižší a to nejen pro týmy. Není zapotřebí tolik prostoru jako pro rally. Je zapotřebí méně personálu a může se jezdit ve městech. O víkendu se jede více krátkých jízd a je tam více akce. Kdo je rychlejší, postupuje. To se stará o napětí a zábavu. Lidé to milují."
Doporučení Blocka pro hlavní činovníky rally scény tedy zní - kratší, rychlejší a přitažlivější. "Sport musí lidi zaujmout. Čím delší soutěž je, tím těžší je lidi v dobrém povědomí o soutěži udržet. To znamená, že je zapotřebí přepracovat formát rally. Mělo by se pracovat na celém konceptu. Do MS bychom měli zavést třeba něco jako sprintové víkendy."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?