Block o rally: Je moc komplikovaná a zdlouhavá

Block, Ken
Block, Ken, foto: Ford Motor Company
iM2 23. května 2013 17:35
Sdílej:

Ken Block se vyjádřil o soutěžích v rally - podle něj by se měl přizpůsobit průběh soutěží MS moderním trendům a dnešní době. Podle slov Američana patří budoucnost rallycrossu.

Pokud jde o čistou zábavu, tak na něj nikdo nemá. Ken Block se svými videi Gymkhana na serveru youtube.com trhá rekordy ve sledovanosti. "Nevytvořil jsem je však proto, abych někoho bavil. Začal jsem je točit proto, že mě to baví. Já se na ta videa rád podívám. Jsem moc rád, že je spousta lidí, kteří mají stejný názor jako já a videa také sledují. Na začátku jsem si ale nepomyslel 'Oh, lidi tohle budou chtít'," odhaluje 44letý jezdec.

"Na začátku jsem viděl videa Gigiho Galliho a byl ohromen tím, jak agresivně s autem jede a jak s ním driftuje. Přišlo mi to cool a chtěl jsem to také zkusit." Podobně jako jeho italský vzor si i Block vyzkoušel MS v automobilových soutěžích. Jenže kvůli časovému vytížení mohl Ken odjet jen několik málo soutěží. "Z jezdeckého pohledu je MS jednou z nelepších věcí, které na světě můžete dělat.

Tři dny, osm zkoušek v jedné etapě - máte opravdu dlouhý čas na to, abyste se v autě vyřádili, což děláme moc rádi. Je jedno jestli se jede na bahnu ve Walesu nebo na sněhu ve Švédsku. Mě se líbí oboje, na obojím je zábava." To jsou na adresu MS pochvalná slova, jenže....

...i přes svoje nadšení vidí v dnešním mediálním světě Block pro MS problémy. "Klasický rallysport je jednou z nějtěžších disciplín v motorsportu. Jezdí se na takové úrovni, kterou běžní lidé jen s obtížemi chápou, neví jak těžké to vlastně je. Většina nevidí všechny ty testy a trénink na soutěž. Většina vidí jen Loeba jak dojede a bez problémů vyhraje. A nakonec si řeknou 'OK, to je jednoduché'. 

Jenže tak to není. Rallysport je bez debaty vrcholem motoristického sportu, ale bohůžel je moc komplikovaný a drahý. Náklady jsou v nepoměru k výslednému produktu," pokračuje pro 'Motorsport aktuell'. Podle názora Blocka takový rallycross v dnešních dobách snadněji dokáže upoutat pozornost lidí: "Jsou určité důvody pro to, že se z F1 stalo to, čím je. Stejné je to i s NASCAR. Je to zábava. A rallycross je jim v tomto podobný, je také velmi zábavný.

Rallycross je zajímavý a má dobrý koncept. Náklady jsou v porovnání s rallysportem výrazně nižší a to nejen pro týmy. Není zapotřebí tolik prostoru jako pro rally. Je zapotřebí méně personálu a může se jezdit ve městech. O víkendu se jede více krátkých jízd a je tam více akce. Kdo je rychlejší, postupuje. To se stará o napětí a zábavu. Lidé to milují."

Doporučení Blocka pro hlavní činovníky rally scény tedy zní - kratší, rychlejší a přitažlivější. "Sport musí lidi zaujmout. Čím delší soutěž je, tím těžší je lidi v dobrém povědomí o soutěži udržet. To znamená, že je zapotřebí přepracovat formát rally. Mělo by se pracovat na celém konceptu. Do MS bychom měli zavést třeba něco jako sprintové víkendy."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.