Ken Block se vyjádřil o soutěžích v rally - podle něj by se měl přizpůsobit průběh soutěží MS moderním trendům a dnešní době. Podle slov Američana patří budoucnost rallycrossu.
Pokud jde o čistou zábavu, tak na něj nikdo nemá. Ken Block se svými videi Gymkhana na serveru youtube.com trhá rekordy ve sledovanosti. "Nevytvořil jsem je však proto, abych někoho bavil. Začal jsem je točit proto, že mě to baví. Já se na ta videa rád podívám. Jsem moc rád, že je spousta lidí, kteří mají stejný názor jako já a videa také sledují. Na začátku jsem si ale nepomyslel 'Oh, lidi tohle budou chtít'," odhaluje 44letý jezdec.
"Na začátku jsem viděl videa Gigiho Galliho a byl ohromen tím, jak agresivně s autem jede a jak s ním driftuje. Přišlo mi to cool a chtěl jsem to také zkusit." Podobně jako jeho italský vzor si i Block vyzkoušel MS v automobilových soutěžích. Jenže kvůli časovému vytížení mohl Ken odjet jen několik málo soutěží. "Z jezdeckého pohledu je MS jednou z nelepších věcí, které na světě můžete dělat.
Tři dny, osm zkoušek v jedné etapě - máte opravdu dlouhý čas na to, abyste se v autě vyřádili, což děláme moc rádi. Je jedno jestli se jede na bahnu ve Walesu nebo na sněhu ve Švédsku. Mě se líbí oboje, na obojím je zábava." To jsou na adresu MS pochvalná slova, jenže....
...i přes svoje nadšení vidí v dnešním mediálním světě Block pro MS problémy. "Klasický rallysport je jednou z nějtěžších disciplín v motorsportu. Jezdí se na takové úrovni, kterou běžní lidé jen s obtížemi chápou, neví jak těžké to vlastně je. Většina nevidí všechny ty testy a trénink na soutěž. Většina vidí jen Loeba jak dojede a bez problémů vyhraje. A nakonec si řeknou 'OK, to je jednoduché'.
Jenže tak to není. Rallysport je bez debaty vrcholem motoristického sportu, ale bohůžel je moc komplikovaný a drahý. Náklady jsou v nepoměru k výslednému produktu," pokračuje pro 'Motorsport aktuell'. Podle názora Blocka takový rallycross v dnešních dobách snadněji dokáže upoutat pozornost lidí: "Jsou určité důvody pro to, že se z F1 stalo to, čím je. Stejné je to i s NASCAR. Je to zábava. A rallycross je jim v tomto podobný, je také velmi zábavný.
Rallycross je zajímavý a má dobrý koncept. Náklady jsou v porovnání s rallysportem výrazně nižší a to nejen pro týmy. Není zapotřebí tolik prostoru jako pro rally. Je zapotřebí méně personálu a může se jezdit ve městech. O víkendu se jede více krátkých jízd a je tam více akce. Kdo je rychlejší, postupuje. To se stará o napětí a zábavu. Lidé to milují."
Doporučení Blocka pro hlavní činovníky rally scény tedy zní - kratší, rychlejší a přitažlivější. "Sport musí lidi zaujmout. Čím delší soutěž je, tím těžší je lidi v dobrém povědomí o soutěži udržet. To znamená, že je zapotřebí přepracovat formát rally. Mělo by se pracovat na celém konceptu. Do MS bychom měli zavést třeba něco jako sprintové víkendy."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.