Jezdec týmu Roto Plzeň Martin Búš se po úspěšně absolvované Šumavě opět vydal na rally do zahraničí. Tentokrát se postavil na start závodu ve Slovinsku – Rally Saturnus.
Jezdec týmu Roto Plzeň Martin Búš se po úspěšně absolvované Šumavě opět vydal na rally do zahraničí. Tentokrát se postavil na start závodu ve Slovinsku – Rally Saturnus. Po delší době na sedadlo spolujezdce vedle Martina usedl jeho otec Josef Búš. Jak už je letos zvykem, závodili se Subaru Impreza WRX STI. Pár minut před administrativní přejímkou dostala posádka novou zprávu. Dozvěděla se, že byla zařazena do reprezentace České republiky. Z tohoto důvodu se kluci na poslední chvíli přihlásili do evropského poháru. To také znamenalo povinnost jet nové pneumatiky dle pravidel FIA 2013. Martin Búš se v rámci tohoto poháru objeví na startu rally v Českém Krumlově, Hustopečích, na Rally Bohemia a možná přibude ještě nějaká zahraniční soutěž.
Seznamovací jízdy posádka prožívala v klidu. Až na jeden průjezd, když ji místní obyvatelé do cesty pokáceli strom a všichni museli čekat, než se překážka odklidí. Počasí bylo jako přes kopírák z většiny letošních závodů. Při trénování svítilo slunce a na závod pršelo. „Tratě zde byly hodně technické, byl to náročný závod. Převládal hodně kluzký asfalt,“ popsal trať ve Slovinsku Martin Búš.
V pátek byla na programu jen městská superspeciálka, která se jela na mokru. Opravdový závod začínal až v sobotu ráno. V prvních dvou rychlostních zkouškách sobotního dopoledne si posádka připsala 7. a 9. čas v evropském poháru. „ Do čtvrté zkoušky, která měřila 29 km jsme vstupovali na druhém místě ve třídě. Naši soupeři byli hned za námi. Asi po deseti kilometrech jsme dojeli auto, které mělo technickou závadu. Dlouho nás neviděl a nepustil před sebe. Když se nám ho podařilo předjet, následovala pasáž, která mi hodně seděla. Chtěl jsem trochu zatáhnout a ztrátu zmenšit. Jenže v jedné zatáčce se změnil typ asfaltu, který jsme neměli poznačený v rozpise a auto sklouzlo mimo trať. S vytahováním nám pomohli diváci, ale ztratili jsme několik minut. Divákům patří naše velké díky,“ podělil se o krušné momenty Martin Búš. V servise mechanici zkontrolovali auto, které bylo po výletu mimo trať naštěstí v pořádku a posádka mohla pokračovat.
Od soboty provázely posádku technické problémy. Nejspíš byl problém v elektrice. Díky tomu se na subaru přehřívalo turbo a to pálilo manžetu na poloose. Způsobovalo to velké vibrace pravého předního kola při rychlosti větší než 80 km/h. Nikdo z posádky nevěděl co se děje. Mechanici v servise poloosu vyměnili, ale po chvíli se předchozí problémy objevily znovu. V rámci možnosti Martin s taťkou sobotní etapu dokončili.
Na první nedělní rychlostní zkoušce posádka zajela skvělý 5. čas. Bohužel ke konci druhého měřeného testu přestalo fungovat turbo. Posádka tedy zamířila do servisu, kde odstoupila. „Museli jsme odstoupit, ale závod to byl pěkný. Když vše fungovalo jak mělo, zajížděli jsme pěkné časy. Chtěl bych poděkovat mechanikům za bleskovou práci v servise, celému týmu Roto Plzeň za uskutečněný start a Jindrovi Štolfovi za odbornou konzultaci mé jízdy,“ dodal Martin Búš.
Dalším závodem, kde se Martin objeví, bude Rallye Český Krumlov, který se odehraje ve dnech 24. – 26. května.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.