Jezdec týmu Roto Plzeň Martin Búš se po úspěšně absolvované Šumavě opět vydal na rally do zahraničí. Tentokrát se postavil na start závodu ve Slovinsku – Rally Saturnus.
Jezdec týmu Roto Plzeň Martin Búš se po úspěšně absolvované Šumavě opět vydal na rally do zahraničí. Tentokrát se postavil na start závodu ve Slovinsku – Rally Saturnus. Po delší době na sedadlo spolujezdce vedle Martina usedl jeho otec Josef Búš. Jak už je letos zvykem, závodili se Subaru Impreza WRX STI. Pár minut před administrativní přejímkou dostala posádka novou zprávu. Dozvěděla se, že byla zařazena do reprezentace České republiky. Z tohoto důvodu se kluci na poslední chvíli přihlásili do evropského poháru. To také znamenalo povinnost jet nové pneumatiky dle pravidel FIA 2013. Martin Búš se v rámci tohoto poháru objeví na startu rally v Českém Krumlově, Hustopečích, na Rally Bohemia a možná přibude ještě nějaká zahraniční soutěž.
Seznamovací jízdy posádka prožívala v klidu. Až na jeden průjezd, když ji místní obyvatelé do cesty pokáceli strom a všichni museli čekat, než se překážka odklidí. Počasí bylo jako přes kopírák z většiny letošních závodů. Při trénování svítilo slunce a na závod pršelo. „Tratě zde byly hodně technické, byl to náročný závod. Převládal hodně kluzký asfalt,“ popsal trať ve Slovinsku Martin Búš.
V pátek byla na programu jen městská superspeciálka, která se jela na mokru. Opravdový závod začínal až v sobotu ráno. V prvních dvou rychlostních zkouškách sobotního dopoledne si posádka připsala 7. a 9. čas v evropském poháru. „ Do čtvrté zkoušky, která měřila 29 km jsme vstupovali na druhém místě ve třídě. Naši soupeři byli hned za námi. Asi po deseti kilometrech jsme dojeli auto, které mělo technickou závadu. Dlouho nás neviděl a nepustil před sebe. Když se nám ho podařilo předjet, následovala pasáž, která mi hodně seděla. Chtěl jsem trochu zatáhnout a ztrátu zmenšit. Jenže v jedné zatáčce se změnil typ asfaltu, který jsme neměli poznačený v rozpise a auto sklouzlo mimo trať. S vytahováním nám pomohli diváci, ale ztratili jsme několik minut. Divákům patří naše velké díky,“ podělil se o krušné momenty Martin Búš. V servise mechanici zkontrolovali auto, které bylo po výletu mimo trať naštěstí v pořádku a posádka mohla pokračovat.
Od soboty provázely posádku technické problémy. Nejspíš byl problém v elektrice. Díky tomu se na subaru přehřívalo turbo a to pálilo manžetu na poloose. Způsobovalo to velké vibrace pravého předního kola při rychlosti větší než 80 km/h. Nikdo z posádky nevěděl co se děje. Mechanici v servise poloosu vyměnili, ale po chvíli se předchozí problémy objevily znovu. V rámci možnosti Martin s taťkou sobotní etapu dokončili.
Na první nedělní rychlostní zkoušce posádka zajela skvělý 5. čas. Bohužel ke konci druhého měřeného testu přestalo fungovat turbo. Posádka tedy zamířila do servisu, kde odstoupila. „Museli jsme odstoupit, ale závod to byl pěkný. Když vše fungovalo jak mělo, zajížděli jsme pěkné časy. Chtěl bych poděkovat mechanikům za bleskovou práci v servise, celému týmu Roto Plzeň za uskutečněný start a Jindrovi Štolfovi za odbornou konzultaci mé jízdy,“ dodal Martin Búš.
Dalším závodem, kde se Martin objeví, bude Rallye Český Krumlov, který se odehraje ve dnech 24. – 26. května.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?