Jezdec týmu Roto Plzeň Martin Búš se po úspěšně absolvované Šumavě opět vydal na rally do zahraničí. Tentokrát se postavil na start závodu ve Slovinsku – Rally Saturnus.
Jezdec týmu Roto Plzeň Martin Búš se po úspěšně absolvované Šumavě opět vydal na rally do zahraničí. Tentokrát se postavil na start závodu ve Slovinsku – Rally Saturnus. Po delší době na sedadlo spolujezdce vedle Martina usedl jeho otec Josef Búš. Jak už je letos zvykem, závodili se Subaru Impreza WRX STI. Pár minut před administrativní přejímkou dostala posádka novou zprávu. Dozvěděla se, že byla zařazena do reprezentace České republiky. Z tohoto důvodu se kluci na poslední chvíli přihlásili do evropského poháru. To také znamenalo povinnost jet nové pneumatiky dle pravidel FIA 2013. Martin Búš se v rámci tohoto poháru objeví na startu rally v Českém Krumlově, Hustopečích, na Rally Bohemia a možná přibude ještě nějaká zahraniční soutěž.
Seznamovací jízdy posádka prožívala v klidu. Až na jeden průjezd, když ji místní obyvatelé do cesty pokáceli strom a všichni museli čekat, než se překážka odklidí. Počasí bylo jako přes kopírák z většiny letošních závodů. Při trénování svítilo slunce a na závod pršelo. „Tratě zde byly hodně technické, byl to náročný závod. Převládal hodně kluzký asfalt,“ popsal trať ve Slovinsku Martin Búš.
V pátek byla na programu jen městská superspeciálka, která se jela na mokru. Opravdový závod začínal až v sobotu ráno. V prvních dvou rychlostních zkouškách sobotního dopoledne si posádka připsala 7. a 9. čas v evropském poháru. „ Do čtvrté zkoušky, která měřila 29 km jsme vstupovali na druhém místě ve třídě. Naši soupeři byli hned za námi. Asi po deseti kilometrech jsme dojeli auto, které mělo technickou závadu. Dlouho nás neviděl a nepustil před sebe. Když se nám ho podařilo předjet, následovala pasáž, která mi hodně seděla. Chtěl jsem trochu zatáhnout a ztrátu zmenšit. Jenže v jedné zatáčce se změnil typ asfaltu, který jsme neměli poznačený v rozpise a auto sklouzlo mimo trať. S vytahováním nám pomohli diváci, ale ztratili jsme několik minut. Divákům patří naše velké díky,“ podělil se o krušné momenty Martin Búš. V servise mechanici zkontrolovali auto, které bylo po výletu mimo trať naštěstí v pořádku a posádka mohla pokračovat.
Od soboty provázely posádku technické problémy. Nejspíš byl problém v elektrice. Díky tomu se na subaru přehřívalo turbo a to pálilo manžetu na poloose. Způsobovalo to velké vibrace pravého předního kola při rychlosti větší než 80 km/h. Nikdo z posádky nevěděl co se děje. Mechanici v servise poloosu vyměnili, ale po chvíli se předchozí problémy objevily znovu. V rámci možnosti Martin s taťkou sobotní etapu dokončili.
Na první nedělní rychlostní zkoušce posádka zajela skvělý 5. čas. Bohužel ke konci druhého měřeného testu přestalo fungovat turbo. Posádka tedy zamířila do servisu, kde odstoupila. „Museli jsme odstoupit, ale závod to byl pěkný. Když vše fungovalo jak mělo, zajížděli jsme pěkné časy. Chtěl bych poděkovat mechanikům za bleskovou práci v servise, celému týmu Roto Plzeň za uskutečněný start a Jindrovi Štolfovi za odbornou konzultaci mé jízdy,“ dodal Martin Búš.
Dalším závodem, kde se Martin objeví, bude Rallye Český Krumlov, který se odehraje ve dnech 24. – 26. května.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.