Britský Prodrive potvrdil, že pracuje na startu na Dakaru od roku 2015.
V Británii už se mělo začít s prvotním návrhem vozu, není však jasné, jestli se jedná o nějaké běžně produkované auto, nebo Prodrive staví buggy. Někteří zaměstnanci firmy byli již letos v lednu přítomni v Jižní Americe. Jejich úkol byl jasný, zjistit vše, co je potřebné pro start firmy v cross-country soutěžích.
Ředitel rozvoje obchodu, Richard Taylor, říká: "V tomto projektu jsme již udělali hodně výzkumu a je pro nás velmi zajímavým. Stále mluvíme s některými výrobci o práci, kterou děláme, proto jsme se ještě nerozhodli, kterým směrem [auto nebo buggy] se vydáme. Není to něco, co bychom mohli uspěchat a proto se soustředíme až na rok 2015 a ne na příští. Pro závod v příštím roce bychom museli mít auta připravena na odeslání na konci listopadu a to není rozumné."
Dle slov Taylora mají příští rok strávit přípravou na rok 2015. "Testy na soutěž tohoto typu jsou tak důležité jako dělání [warm-up] rally v přípravě na Dakar. Je také životně důležité testovat ve správném prostředí. Poslali jsme tam na soutěž lidi, protože jsme chtěli vidět, jak to při této rally funguje a jak při ní pracují týmy."
Taylor také dodal, že zatímco Prodrive v minulosti nikdy auto na Dakar nestavěl, tak ale má hodně lidí, kteří na tomto podniku pracovali. "A nezapomínejte, Prodrive před 27 lety začal pracovat v pouštních soutěžích na Středním východě."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?