Britský Prodrive potvrdil, že pracuje na startu na Dakaru od roku 2015.
V Británii už se mělo začít s prvotním návrhem vozu, není však jasné, jestli se jedná o nějaké běžně produkované auto, nebo Prodrive staví buggy. Někteří zaměstnanci firmy byli již letos v lednu přítomni v Jižní Americe. Jejich úkol byl jasný, zjistit vše, co je potřebné pro start firmy v cross-country soutěžích.
Ředitel rozvoje obchodu, Richard Taylor, říká: "V tomto projektu jsme již udělali hodně výzkumu a je pro nás velmi zajímavým. Stále mluvíme s některými výrobci o práci, kterou děláme, proto jsme se ještě nerozhodli, kterým směrem [auto nebo buggy] se vydáme. Není to něco, co bychom mohli uspěchat a proto se soustředíme až na rok 2015 a ne na příští. Pro závod v příštím roce bychom museli mít auta připravena na odeslání na konci listopadu a to není rozumné."
Dle slov Taylora mají příští rok strávit přípravou na rok 2015. "Testy na soutěž tohoto typu jsou tak důležité jako dělání [warm-up] rally v přípravě na Dakar. Je také životně důležité testovat ve správném prostředí. Poslali jsme tam na soutěž lidi, protože jsme chtěli vidět, jak to při této rally funguje a jak při ní pracují týmy."
Taylor také dodal, že zatímco Prodrive v minulosti nikdy auto na Dakar nestavěl, tak ale má hodně lidí, kteří na tomto podniku pracovali. "A nezapomínejte, Prodrive před 27 lety začal pracovat v pouštních soutěžích na Středním východě."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.