ŠKODA zažívá neobyčejnou motorsportovní premiéru: Na Rally Whangarei na Novém Zélandu (17. – 19. května) slaví tým ŠKODA MRF svůj debut v asijsko-pacifickém mistrovství (APRC). Na start jde tým se dvěma posádkami a tovární podporou. Kokpity obou vozů ŠKODA Fabia Super 2000 obsadí finské tovární duo Esapekka Lappi/Janne Ferm a indicko-novozélandská dvojice Gaurav Gill/Glen Macneall.
› Dvě posádky týmu ŠKODA MRF startují v asijsko-pacifickém šampionátu› Posádky tvoří Esapekka Lappi/Janne Ferm a Gaurav Gill/Glen Macneall
Vstup do APRC je pro značku ŠKODA důležitým krokem v rámci růstové ofenzívy na mezinárodních trzích. Do roku 2018 chce ŠKODA navýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně a přidat chce výrazně obzvláště na asijských růstových trzích. „APRC jako jedna z nejvýznamnějších motorsportovních událostí v tomto regionu nabízí jedinečnou možnost prezentovat značku ŠKODA širokému publiku“, říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky ŠKODA za oblast technického vývoje.
V roce 2012 zvítězila ŠKODA poprvé v APRC v hodnocení značek i jezdců. Australsko-belgické duo Chris Atkinson/Stephane Prévot startovalo s privátním vozem ŠKODA Fabia Super 2000 týmu MRF. MRF je zkratka indického výrobce pneumatik Madras Rubber Factory. Nyní následuje tovární podpora a ŠKODA je součástí názvu týmu.
Šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek říká: „ŠKODA celosvětově roste a přidává ve všech oblastech tempo. Jsme pyšní, že můžeme k tomuto růstu přispět i projektem ŠKODA Motorsportu.“
Natěšený jde do své první APRC soutěže finský tovární pilot Esapekka Lappi: „Je to velkolepý úkol, startovat za značku ŠKODA nyní také v APRC. Rally na druhém konci světa je v každém ohledu velkou výzvou. Dáme do toho vše a chceme zajet co nejlepší výsledek pro značku ŠKODA“, říká finský pilot.
Rally Whangarei má 16 rychlostních zkoušek o celkové délce 289 kilometrů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.