Po osmé v řadě ovládl Sébastien Loeb závod v Argentině. Jedná se tak o jeho pravděpodobně poslední úspěch na šotolině.
S takřka minutovým náskokem vyhrál Sébastien Loeb o tomto víkendu soutěž v Argentině. Vzhledem k tomu, že Francouz má pro letošní sezonu v plánu už pouze soutěž ve Francii a v dalších letech už MS v rally jezdit nechce, tak se pravděpodobně jedná o jeho poslední vítězství na šotolině. "Je neuvěřitelné zde už po osmé vyhrát a navíc před tolika diváky," řekl Sébastien Loeb v cíli.
"Zdejší vítězství pro mě nakonec nebylo ani cílem. Ale zjistil jsem, že můžu držet krok s konkurencí a to i s horečkou. Ogier byl rovněž rychlý, ale já jsem byl konstantnější předtím, než na konci druhé etapy padlo předběžné rozhodnutí. Jsem šťasný, že mohu toto vítězství darovat týmu. Opravdu si to zaslouží."
V Jižní Americe bodoval i Mikko Hirovnen, který byl šestý, Citroën tak získal 33 bodů, tedy stejně jako jejich rival v boji mezi konstruktéry, tým VW. Na své německé rivaly tak mají ztrátu 14 bodů i po Argentině. Dani Sordo se během posledního dne dokázal posunout z desátého na osmé místo, pak ale přišel problém s motorem, díky kterému se opět o místo propadl.
Yvesi Mattonovi, šéfovi týmu Citroën, po druhém vítězství sezony spadl kámen ze srdce. "S DS3 jsme udělali pokroky, to je nejdůležitější. Od Mexika jsme tvrdě pracovali a vítězství nám budiž odměnou. Samozřejmě je tento úspěch úzce spjat se Sébastienem Loebem. Přestože na posledních soutěžích chyběl, byl jako za stara." Pro zbytek sezony zůstává Belgičan optimistou. "Jak Dani v Portugalsku tak i Mikko zde ukázali, že mohou bojovat o vítězství. Teď už chybí jen spolehlivost. Na tom budeme všichni společně pracovat."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.