Po osmé v řadě ovládl Sébastien Loeb závod v Argentině. Jedná se tak o jeho pravděpodobně poslední úspěch na šotolině.
S takřka minutovým náskokem vyhrál Sébastien Loeb o tomto víkendu soutěž v Argentině. Vzhledem k tomu, že Francouz má pro letošní sezonu v plánu už pouze soutěž ve Francii a v dalších letech už MS v rally jezdit nechce, tak se pravděpodobně jedná o jeho poslední vítězství na šotolině. "Je neuvěřitelné zde už po osmé vyhrát a navíc před tolika diváky," řekl Sébastien Loeb v cíli.
"Zdejší vítězství pro mě nakonec nebylo ani cílem. Ale zjistil jsem, že můžu držet krok s konkurencí a to i s horečkou. Ogier byl rovněž rychlý, ale já jsem byl konstantnější předtím, než na konci druhé etapy padlo předběžné rozhodnutí. Jsem šťasný, že mohu toto vítězství darovat týmu. Opravdu si to zaslouží."
V Jižní Americe bodoval i Mikko Hirovnen, který byl šestý, Citroën tak získal 33 bodů, tedy stejně jako jejich rival v boji mezi konstruktéry, tým VW. Na své německé rivaly tak mají ztrátu 14 bodů i po Argentině. Dani Sordo se během posledního dne dokázal posunout z desátého na osmé místo, pak ale přišel problém s motorem, díky kterému se opět o místo propadl.
Yvesi Mattonovi, šéfovi týmu Citroën, po druhém vítězství sezony spadl kámen ze srdce. "S DS3 jsme udělali pokroky, to je nejdůležitější. Od Mexika jsme tvrdě pracovali a vítězství nám budiž odměnou. Samozřejmě je tento úspěch úzce spjat se Sébastienem Loebem. Přestože na posledních soutěžích chyběl, byl jako za stara." Pro zbytek sezony zůstává Belgičan optimistou. "Jak Dani v Portugalsku tak i Mikko zde ukázali, že mohou bojovat o vítězství. Teď už chybí jen spolehlivost. Na tom budeme všichni společně pracovat."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?