Po osmé v řadě ovládl Sébastien Loeb závod v Argentině. Jedná se tak o jeho pravděpodobně poslední úspěch na šotolině.
S takřka minutovým náskokem vyhrál Sébastien Loeb o tomto víkendu soutěž v Argentině. Vzhledem k tomu, že Francouz má pro letošní sezonu v plánu už pouze soutěž ve Francii a v dalších letech už MS v rally jezdit nechce, tak se pravděpodobně jedná o jeho poslední vítězství na šotolině. "Je neuvěřitelné zde už po osmé vyhrát a navíc před tolika diváky," řekl Sébastien Loeb v cíli.
"Zdejší vítězství pro mě nakonec nebylo ani cílem. Ale zjistil jsem, že můžu držet krok s konkurencí a to i s horečkou. Ogier byl rovněž rychlý, ale já jsem byl konstantnější předtím, než na konci druhé etapy padlo předběžné rozhodnutí. Jsem šťasný, že mohu toto vítězství darovat týmu. Opravdu si to zaslouží."
V Jižní Americe bodoval i Mikko Hirovnen, který byl šestý, Citroën tak získal 33 bodů, tedy stejně jako jejich rival v boji mezi konstruktéry, tým VW. Na své německé rivaly tak mají ztrátu 14 bodů i po Argentině. Dani Sordo se během posledního dne dokázal posunout z desátého na osmé místo, pak ale přišel problém s motorem, díky kterému se opět o místo propadl.
Yvesi Mattonovi, šéfovi týmu Citroën, po druhém vítězství sezony spadl kámen ze srdce. "S DS3 jsme udělali pokroky, to je nejdůležitější. Od Mexika jsme tvrdě pracovali a vítězství nám budiž odměnou. Samozřejmě je tento úspěch úzce spjat se Sébastienem Loebem. Přestože na posledních soutěžích chyběl, byl jako za stara." Pro zbytek sezony zůstává Belgičan optimistou. "Jak Dani v Portugalsku tak i Mikko zde ukázali, že mohou bojovat o vítězství. Teď už chybí jen spolehlivost. Na tom budeme všichni společně pracovat."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.