Röhrl chce Wieganda ve WRC

Wiegand, Sepp	 - Gottschalk, Timo
Wiegand, Sepp - Gottschalk, Timo, foto: www.ircseries.com
iM2 2. dubna 2013 22:26
Sdílej:

Málokdo ve svém sportu zanechal takovou stopu jako Walter Röhrl ve WRC. Bývalý mistr světa má stále početnou fanouškovskou základnu, která stále čeká na německého nástupce. Tím by mohl být Stepp Wiegand, kterého chce Röhrl ve WRC vidět pokud možno co nejdříve.

Mezi Švédskem a Portugalskem je to dlouhá pauza (Mexickou soutěž nebyla v jeho kalendáři). Na Steppa Wieganda čekaly dva měsíce bez soutěže ve své Fabii S2000. Pro vývoj jeho kariéry to není zrovna prospěšné, a tak se i Walter Röhrl snaží zatlačit na to, aby se Wiegand do auta mohl posadit pokud možno co nejdříve.

"Už deset let hledáme muže, který by se chopil šance. Nabídka od Škody je samozřejmě určitým signálem. Stepp toho teď hodně ukázal. Musí teď s autem pokud možno co nejvíce jezdit. To je hodně důležitý bod," řekl Walter Röhrl pro FAZ a poukázal na rozdíly v dnešní době a jeho době. "Víte, co jsem tehdy jezdil? Seděl jsem v soutěžním autě 300 tis. km ročně. To Stepp nenajel za celý svůj život. Každý den jsem najel 1000 km, to je neuvěřitelné."

Wieganda nepodporuje pouze Škoda Deutschland, ale i Volkswagen Motorsport. Ve střednědobém horizontu by tak mohl svoje schopnosti předvést i ve speciálu Polo R WRC. "Nějak dlouho by na to ale neměl čekat. Loeb jezdil s S1600 jednu sezonu a pak dostal speciál WRC - a byl hned druhý na Rally Monte Carlo." Loeb však měl už z dřívějška trochu zkušeností se speciálem WRC od Toyoty.

"Možná také bylo chybou, že v několika minulých letech, tu bylo až moc mladých jezdců. Když se například podívám na Mattiase Kahleho - co vám to přinese, když jste pětinásobným mistrem Německa? Vůbec nic. Takže by to chtělo pomalu rychlé auto. Kdyby ho měl, tak by mohl rychle vyrůst, protože s ním mohl v klidu jezdit soutěže. To vás posílí."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.