Málokdo ve svém sportu zanechal takovou stopu jako Walter Röhrl ve WRC. Bývalý mistr světa má stále početnou fanouškovskou základnu, která stále čeká na německého nástupce. Tím by mohl být Stepp Wiegand, kterého chce Röhrl ve WRC vidět pokud možno co nejdříve.
Mezi Švédskem a Portugalskem je to dlouhá pauza (Mexickou soutěž nebyla v jeho kalendáři). Na Steppa Wieganda čekaly dva měsíce bez soutěže ve své Fabii S2000. Pro vývoj jeho kariéry to není zrovna prospěšné, a tak se i Walter Röhrl snaží zatlačit na to, aby se Wiegand do auta mohl posadit pokud možno co nejdříve.
"Už deset let hledáme muže, který by se chopil šance. Nabídka od Škody je samozřejmě určitým signálem. Stepp toho teď hodně ukázal. Musí teď s autem pokud možno co nejvíce jezdit. To je hodně důležitý bod," řekl Walter Röhrl pro FAZ a poukázal na rozdíly v dnešní době a jeho době. "Víte, co jsem tehdy jezdil? Seděl jsem v soutěžním autě 300 tis. km ročně. To Stepp nenajel za celý svůj život. Každý den jsem najel 1000 km, to je neuvěřitelné."
Wieganda nepodporuje pouze Škoda Deutschland, ale i Volkswagen Motorsport. Ve střednědobém horizontu by tak mohl svoje schopnosti předvést i ve speciálu Polo R WRC. "Nějak dlouho by na to ale neměl čekat. Loeb jezdil s S1600 jednu sezonu a pak dostal speciál WRC - a byl hned druhý na Rally Monte Carlo." Loeb však měl už z dřívějška trochu zkušeností se speciálem WRC od Toyoty.
"Možná také bylo chybou, že v několika minulých letech, tu bylo až moc mladých jezdců. Když se například podívám na Mattiase Kahleho - co vám to přinese, když jste pětinásobným mistrem Německa? Vůbec nic. Takže by to chtělo pomalu rychlé auto. Kdyby ho měl, tak by mohl rychle vyrůst, protože s ním mohl v klidu jezdit soutěže. To vás posílí."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.