Málokdo ve svém sportu zanechal takovou stopu jako Walter Röhrl ve WRC. Bývalý mistr světa má stále početnou fanouškovskou základnu, která stále čeká na německého nástupce. Tím by mohl být Stepp Wiegand, kterého chce Röhrl ve WRC vidět pokud možno co nejdříve.
Mezi Švédskem a Portugalskem je to dlouhá pauza (Mexickou soutěž nebyla v jeho kalendáři). Na Steppa Wieganda čekaly dva měsíce bez soutěže ve své Fabii S2000. Pro vývoj jeho kariéry to není zrovna prospěšné, a tak se i Walter Röhrl snaží zatlačit na to, aby se Wiegand do auta mohl posadit pokud možno co nejdříve.
"Už deset let hledáme muže, který by se chopil šance. Nabídka od Škody je samozřejmě určitým signálem. Stepp toho teď hodně ukázal. Musí teď s autem pokud možno co nejvíce jezdit. To je hodně důležitý bod," řekl Walter Röhrl pro FAZ a poukázal na rozdíly v dnešní době a jeho době. "Víte, co jsem tehdy jezdil? Seděl jsem v soutěžním autě 300 tis. km ročně. To Stepp nenajel za celý svůj život. Každý den jsem najel 1000 km, to je neuvěřitelné."
Wieganda nepodporuje pouze Škoda Deutschland, ale i Volkswagen Motorsport. Ve střednědobém horizontu by tak mohl svoje schopnosti předvést i ve speciálu Polo R WRC. "Nějak dlouho by na to ale neměl čekat. Loeb jezdil s S1600 jednu sezonu a pak dostal speciál WRC - a byl hned druhý na Rally Monte Carlo." Loeb však měl už z dřívějška trochu zkušeností se speciálem WRC od Toyoty.
"Možná také bylo chybou, že v několika minulých letech, tu bylo až moc mladých jezdců. Když se například podívám na Mattiase Kahleho - co vám to přinese, když jste pětinásobným mistrem Německa? Vůbec nic. Takže by to chtělo pomalu rychlé auto. Kdyby ho měl, tak by mohl rychle vyrůst, protože s ním mohl v klidu jezdit soutěže. To vás posílí."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.