Málokdo ve svém sportu zanechal takovou stopu jako Walter Röhrl ve WRC. Bývalý mistr světa má stále početnou fanouškovskou základnu, která stále čeká na německého nástupce. Tím by mohl být Stepp Wiegand, kterého chce Röhrl ve WRC vidět pokud možno co nejdříve.
Mezi Švédskem a Portugalskem je to dlouhá pauza (Mexickou soutěž nebyla v jeho kalendáři). Na Steppa Wieganda čekaly dva měsíce bez soutěže ve své Fabii S2000. Pro vývoj jeho kariéry to není zrovna prospěšné, a tak se i Walter Röhrl snaží zatlačit na to, aby se Wiegand do auta mohl posadit pokud možno co nejdříve.
"Už deset let hledáme muže, který by se chopil šance. Nabídka od Škody je samozřejmě určitým signálem. Stepp toho teď hodně ukázal. Musí teď s autem pokud možno co nejvíce jezdit. To je hodně důležitý bod," řekl Walter Röhrl pro FAZ a poukázal na rozdíly v dnešní době a jeho době. "Víte, co jsem tehdy jezdil? Seděl jsem v soutěžním autě 300 tis. km ročně. To Stepp nenajel za celý svůj život. Každý den jsem najel 1000 km, to je neuvěřitelné."
Wieganda nepodporuje pouze Škoda Deutschland, ale i Volkswagen Motorsport. Ve střednědobém horizontu by tak mohl svoje schopnosti předvést i ve speciálu Polo R WRC. "Nějak dlouho by na to ale neměl čekat. Loeb jezdil s S1600 jednu sezonu a pak dostal speciál WRC - a byl hned druhý na Rally Monte Carlo." Loeb však měl už z dřívějška trochu zkušeností se speciálem WRC od Toyoty.
"Možná také bylo chybou, že v několika minulých letech, tu bylo až moc mladých jezdců. Když se například podívám na Mattiase Kahleho - co vám to přinese, když jste pětinásobným mistrem Německa? Vůbec nic. Takže by to chtělo pomalu rychlé auto. Kdyby ho měl, tak by mohl rychle vyrůst, protože s ním mohl v klidu jezdit soutěže. To vás posílí."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.