Málokdo ve svém sportu zanechal takovou stopu jako Walter Röhrl ve WRC. Bývalý mistr světa má stále početnou fanouškovskou základnu, která stále čeká na německého nástupce. Tím by mohl být Stepp Wiegand, kterého chce Röhrl ve WRC vidět pokud možno co nejdříve.
Mezi Švédskem a Portugalskem je to dlouhá pauza (Mexickou soutěž nebyla v jeho kalendáři). Na Steppa Wieganda čekaly dva měsíce bez soutěže ve své Fabii S2000. Pro vývoj jeho kariéry to není zrovna prospěšné, a tak se i Walter Röhrl snaží zatlačit na to, aby se Wiegand do auta mohl posadit pokud možno co nejdříve.
"Už deset let hledáme muže, který by se chopil šance. Nabídka od Škody je samozřejmě určitým signálem. Stepp toho teď hodně ukázal. Musí teď s autem pokud možno co nejvíce jezdit. To je hodně důležitý bod," řekl Walter Röhrl pro FAZ a poukázal na rozdíly v dnešní době a jeho době. "Víte, co jsem tehdy jezdil? Seděl jsem v soutěžním autě 300 tis. km ročně. To Stepp nenajel za celý svůj život. Každý den jsem najel 1000 km, to je neuvěřitelné."
Wieganda nepodporuje pouze Škoda Deutschland, ale i Volkswagen Motorsport. Ve střednědobém horizontu by tak mohl svoje schopnosti předvést i ve speciálu Polo R WRC. "Nějak dlouho by na to ale neměl čekat. Loeb jezdil s S1600 jednu sezonu a pak dostal speciál WRC - a byl hned druhý na Rally Monte Carlo." Loeb však měl už z dřívějška trochu zkušeností se speciálem WRC od Toyoty.
"Možná také bylo chybou, že v několika minulých letech, tu bylo až moc mladých jezdců. Když se například podívám na Mattiase Kahleho - co vám to přinese, když jste pětinásobným mistrem Německa? Vůbec nic. Takže by to chtělo pomalu rychlé auto. Kdyby ho měl, tak by mohl rychle vyrůst, protože s ním mohl v klidu jezdit soutěže. To vás posílí."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?