Ani sa to nezdá a za oknami sa nám ešte stále belie sneh, ale štart tohtoročnej slovenskej rally sezóny sa už nezadržateľne blíži. Súťažné posádky a ich tímy sa už o necelý týždeň a pol presťahujú do maďarského mesta Eger a jeho okolia, kde odštartuje tohtoročný slovenský šampionát.
V rámci tohto úvodného podujatia nebude s číslom 2 na dverách súťažnej Škody Fabia S2000 chýbať ani absolútny majster Slovenska, slovenský RUFA Šport Team s posádkou Grzegorz Grzyb – Robert Hundla.
Napriek tomu, že v minulom roku hlavne jazdec Grzegorz Grzyb častejšie sadal do vozidla Peugeot 207 S2000, s ktorým nakoniec aj vybojoval absolútny titul, v nastávajúcej sezóne prichádza zmena. „V tomto roku sme zvolili ako súťažné náradie vozidlo Škoda Fabia S2000. Napriek tomu, že sme s Peugeotom v minulom roku získali titul absolútneho majstra, teraz sme sa rozhodli v rámci slovenského šampionátu pre zmenu techniky. Peugeot bol síce najnovšej špecifikácie, pri našich porovnávacích testoch však bola škodovka predsa len o niečo rýchlejšia,“ začal s rozprávaním manažér RUFA Šport Teamu.
„Nadchádzajúci slovenský šampionát v rally vyzerá, že bude opäť veľmi zaujímavý. Už zo zoznamu prihlásených na Rally Eger je jasné, že bojovať bude treba už od prvých metrov trate a o každý bod budú musieť posádky poriadne zabojovať. Samozrejme ani náš tím nechce ostať pozadu a určite sa budeme snažiť získať čo možno najlepšie umiestnenie na tej ktorej súťaži a určite vyskúšame obhájiť minuloročný titul. Bude to však, ako som už povedal veľmi náročná cesta, na konci ktorej bude víťazstvo patriť najlepšiemu, verím však, že aj tohtoročné majstrovstvá budú poriadne napínavé a rozhodovať sa bude až na poslednom podujatí. RUFA Šport Team sa v úvodných bojoch predstaví s už spomínanou Škodou Fabia S2000, ktorú by sme radi približne v polovici sezóny radi zamenili za najnovšie vozidlo špecifikácie R5. Máme už niečo vybrané, nerád by som však predbiehal,“ pokračoval Ľubomír Kleman.
„Čo sa týka plánov, RUFA Šport sa podľa všetkého okrem slovenských majstrovstiev zúčastní aj poľského majstrovstva, toto však dohadujeme až v týchto dňoch a samozrejme ako je to už zvykom, absolvujeme aj vybrané podujatia u našich susedov v Čechách. Tu by nás mali viac ako s istotou naši fanúšikovia sledovať v rámci Barum Czech Rally Zlín, ale aj na niektorých rallysprintoch, či voľných podujatiach. O tom, kde to presne bude vás samozrejme budeme vopred informovať,“ záverom ozrejmil plány Ľubomír Kleman, manažér slovenského RUFA Šport Teamu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?