Ani sa to nezdá a za oknami sa nám ešte stále belie sneh, ale štart tohtoročnej slovenskej rally sezóny sa už nezadržateľne blíži. Súťažné posádky a ich tímy sa už o necelý týždeň a pol presťahujú do maďarského mesta Eger a jeho okolia, kde odštartuje tohtoročný slovenský šampionát.
V rámci tohto úvodného podujatia nebude s číslom 2 na dverách súťažnej Škody Fabia S2000 chýbať ani absolútny majster Slovenska, slovenský RUFA Šport Team s posádkou Grzegorz Grzyb – Robert Hundla.
Napriek tomu, že v minulom roku hlavne jazdec Grzegorz Grzyb častejšie sadal do vozidla Peugeot 207 S2000, s ktorým nakoniec aj vybojoval absolútny titul, v nastávajúcej sezóne prichádza zmena. „V tomto roku sme zvolili ako súťažné náradie vozidlo Škoda Fabia S2000. Napriek tomu, že sme s Peugeotom v minulom roku získali titul absolútneho majstra, teraz sme sa rozhodli v rámci slovenského šampionátu pre zmenu techniky. Peugeot bol síce najnovšej špecifikácie, pri našich porovnávacích testoch však bola škodovka predsa len o niečo rýchlejšia,“ začal s rozprávaním manažér RUFA Šport Teamu.
„Nadchádzajúci slovenský šampionát v rally vyzerá, že bude opäť veľmi zaujímavý. Už zo zoznamu prihlásených na Rally Eger je jasné, že bojovať bude treba už od prvých metrov trate a o každý bod budú musieť posádky poriadne zabojovať. Samozrejme ani náš tím nechce ostať pozadu a určite sa budeme snažiť získať čo možno najlepšie umiestnenie na tej ktorej súťaži a určite vyskúšame obhájiť minuloročný titul. Bude to však, ako som už povedal veľmi náročná cesta, na konci ktorej bude víťazstvo patriť najlepšiemu, verím však, že aj tohtoročné majstrovstvá budú poriadne napínavé a rozhodovať sa bude až na poslednom podujatí. RUFA Šport Team sa v úvodných bojoch predstaví s už spomínanou Škodou Fabia S2000, ktorú by sme radi približne v polovici sezóny radi zamenili za najnovšie vozidlo špecifikácie R5. Máme už niečo vybrané, nerád by som však predbiehal,“ pokračoval Ľubomír Kleman.
„Čo sa týka plánov, RUFA Šport sa podľa všetkého okrem slovenských majstrovstiev zúčastní aj poľského majstrovstva, toto však dohadujeme až v týchto dňoch a samozrejme ako je to už zvykom, absolvujeme aj vybrané podujatia u našich susedov v Čechách. Tu by nás mali viac ako s istotou naši fanúšikovia sledovať v rámci Barum Czech Rally Zlín, ale aj na niektorých rallysprintoch, či voľných podujatiach. O tom, kde to presne bude vás samozrejme budeme vopred informovať,“ záverom ozrejmil plány Ľubomír Kleman, manažér slovenského RUFA Šport Teamu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?