Chris Atkinson si myslí, že při svém startu v Mexiku udělal dost pro to, aby se ve WRC letos ještě několikrát objevil, ačkoliv svůj osobní cíl (dojet v TOP5) nesplnil.
Chris Atkinson se svezl s Citroënem DS3 WRC továrního týmu Abú Dhabí Citroën Total WRT, když se mexické soutěže nemohl zúčastnit Khalid Al Qassimi. Šance na dobrý výsledek byly zhatěny na RZ3, když trefil kámen a poškodil řízení auta.
"Cílem byla TOP5 a skončili jsme šestí poté, co jsme ztratili více než 5 minut během prvního dne. Pak jsme dopláceli na špatnou startovní pozici. Jsem si jistý, že bychom byli čtvrtí nebo pátí nebýt té smůly s kamenem - ale to je Mexiko," řekl Chris Atkinson pro wrc.com.
I přesto, že nesplnil svůj cíl, byl Chris spokojen se svoji rychlostí ve srovnání se stabilními jezdci z WRC. "Je těžké sem přijít a být hned na srovnatelné rychlosti s předními jezdci, kteří v autech sedí tak pravidelně. Ale ztráceli jsme asi 0,3 s/km na Mikka, když jsme neměli žádné problémy. Vím, kde se ten čas ztrácel."
"Kdybych jel flat-out, zajížděl bych tyto časy, ale obaval bych se [o udžení auta na trati]. Plánem ale bylo jet bezpečně rychle a já vím, že můžeme jet rychleji. Citroën je chytrým týmem, znají detaily a já poznám, jestli dělám dobrou práci nebo ne. Strašně rád bych odjel ještě pár rally, abych se dostal do tempa a pomohl týmu s šampionátem výrobců. Ale není to moje rozhodnutí, udělal jsem, co jsem mohl."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.