O Honzovi Černém a Pavlu Kohoutovi nebylo několik týdnů moc slyšet. Co dělají naši reprezentanti v těchto dnech?
Honza Černý s Pavlem Kohoutem v tomto roce přesedlali na techniku té nejvyšší kategorie pro domácí mistrovství a mistrovství Evropy v podobě vozu kategorie S2000. S černou Škodou Fabia S2000 se mladíci představili na zasněžené rakouské Jänner Rally, ale také v Lotyšsku. Obě soutěže byly zařazené do seriálu ERC - mistrovství Evropy a všude příbrabmsko - pražská dvojice zanechala velmi dobrý dojem. Zejména čtvrté místo v Lotyšsku v těsné blízkosti těm nejrychlejším vzbudilo ohlas laické i odborné veřejnosti. Teď je ale několik týdnů klid a nejen fanoušci se ptají, co dělá Černý - Kohout?
Honza Černý byl v uplynulých týdnech vyhlášen jako jeden z nejlepších soutěžních jezdců současnosti v České republice, kdy v anketě motoristických novinářů s názvem Zlatý volant získal za rok 2012 třetí místo a postavil se tak vedle Jana Kopeckého a Martina Prokopa. Na mezinárodní scéně se jméno Jan Černý objevilo v seznamech prioritních jezdců Mezinárodní Automobilové Fderace FIA, což je velmi vybraná společnost těch nejlepších soutěžáků současnosti. Priorita FIA Honzovi Černému zaručuje nízké startovní číslo na soutěžích zařazených do evropských pohárů i v případě mezinárodních rally.
Tou nejdůležitější činností, které se teď Honza Černý věnuje je zajištění financí pro další soutěže ERC mistrovství Evropy. „Rozhodně nespíme, celý tým maká jak to jenom jde. Auto je připravené na další soutěže, ale to nejzásadnější je sehnat dostatek finančních prostředků a to mě teď zaměstnává nejvíce. S účastí na nadcházející soutěži ERC na Kanárských ostrovech jsme ani v předběžném plánu před zahájením sezony nepočítali, je to příliš finančně náročné. Budu určitě soutěž sledovat na internetu a těším se hodně na Roberta Kubicu, ale fandit budu nejvíc Honzovi Kopeckému se Škodovkou, to je jasné. Pracujeme teď na zajištění dalších startů, ale výsledek teď ještě nemohu potvrdit. Ve hře je i účast na některých domácích soutěžích MMČR a teď momentálně zvažujeme, jestli se objevíme na Rally Šumava. Nic ale teď není jistého," uzavírá Honza Černý.
Před další soutěží, které se Honza Černý s Pavlem Kohoutem zúčastní proběhne samozřejmě i test, o kterém vás jistě budeme informovat a možná se zde dočkáme i nějakého překvapení. Honza Černý se testování věnoval i v uplynulém týdnu, kdy byl jako poradce přítomný testu slovenského reprezentanta Martina Kočiho na šotolině nedaleko Českého Krumlova. Fanoušci rallysportu se mohli s Honzou Černým i Pavlem Kohoutem osobně setkat na besedě rally jezdců v Želechovicích, které se oba zúčastnili a jejíž atmosféru si moc pochvalovali.
Sledujte novinky z týmového dění na facebooku (www.facebook.com/cernyracing) a na týmových stránkách www.cernyracing.com .
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?