O Honzovi Černém a Pavlu Kohoutovi nebylo několik týdnů moc slyšet. Co dělají naši reprezentanti v těchto dnech?
Honza Černý s Pavlem Kohoutem v tomto roce přesedlali na techniku té nejvyšší kategorie pro domácí mistrovství a mistrovství Evropy v podobě vozu kategorie S2000. S černou Škodou Fabia S2000 se mladíci představili na zasněžené rakouské Jänner Rally, ale také v Lotyšsku. Obě soutěže byly zařazené do seriálu ERC - mistrovství Evropy a všude příbrabmsko - pražská dvojice zanechala velmi dobrý dojem. Zejména čtvrté místo v Lotyšsku v těsné blízkosti těm nejrychlejším vzbudilo ohlas laické i odborné veřejnosti. Teď je ale několik týdnů klid a nejen fanoušci se ptají, co dělá Černý - Kohout?
Honza Černý byl v uplynulých týdnech vyhlášen jako jeden z nejlepších soutěžních jezdců současnosti v České republice, kdy v anketě motoristických novinářů s názvem Zlatý volant získal za rok 2012 třetí místo a postavil se tak vedle Jana Kopeckého a Martina Prokopa. Na mezinárodní scéně se jméno Jan Černý objevilo v seznamech prioritních jezdců Mezinárodní Automobilové Fderace FIA, což je velmi vybraná společnost těch nejlepších soutěžáků současnosti. Priorita FIA Honzovi Černému zaručuje nízké startovní číslo na soutěžích zařazených do evropských pohárů i v případě mezinárodních rally.
Tou nejdůležitější činností, které se teď Honza Černý věnuje je zajištění financí pro další soutěže ERC mistrovství Evropy. „Rozhodně nespíme, celý tým maká jak to jenom jde. Auto je připravené na další soutěže, ale to nejzásadnější je sehnat dostatek finančních prostředků a to mě teď zaměstnává nejvíce. S účastí na nadcházející soutěži ERC na Kanárských ostrovech jsme ani v předběžném plánu před zahájením sezony nepočítali, je to příliš finančně náročné. Budu určitě soutěž sledovat na internetu a těším se hodně na Roberta Kubicu, ale fandit budu nejvíc Honzovi Kopeckému se Škodovkou, to je jasné. Pracujeme teď na zajištění dalších startů, ale výsledek teď ještě nemohu potvrdit. Ve hře je i účast na některých domácích soutěžích MMČR a teď momentálně zvažujeme, jestli se objevíme na Rally Šumava. Nic ale teď není jistého," uzavírá Honza Černý.
Před další soutěží, které se Honza Černý s Pavlem Kohoutem zúčastní proběhne samozřejmě i test, o kterém vás jistě budeme informovat a možná se zde dočkáme i nějakého překvapení. Honza Černý se testování věnoval i v uplynulém týdnu, kdy byl jako poradce přítomný testu slovenského reprezentanta Martina Kočiho na šotolině nedaleko Českého Krumlova. Fanoušci rallysportu se mohli s Honzou Černým i Pavlem Kohoutem osobně setkat na besedě rally jezdců v Želechovicích, které se oba zúčastnili a jejíž atmosféru si moc pochvalovali.
Sledujte novinky z týmového dění na facebooku (www.facebook.com/cernyracing) a na týmových stránkách www.cernyracing.com .
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?