Smůlu měl Malcolm Wilson při premiérovém startu s Fiestou S2400, šéfa M-Sportu zradil hned na 3. RZ motor. To jeho syn, Matthew, měl větší štěstí. Při premiéře s vozem Fiesta R5, kdy startoval jako předjezdec, dojel až do cíle.
M-Sport zažil minulý víkend hned dvojitou premiéru - Matthew Wilson startoval jako předjezdec s Fordem Fiesta R5, Malcolm Wilson usedl do Fordu Fiesta S2400 (speciální verze vozu S2000 s atmosferickým 2,4l motorem). M-Sport se rozhodl pro tento speciál využít velmi speciální šasi - jedná se o to, se kterým Mikko Hirvonen v roce 2010 vyhrál při premiéře tohoto vozu Rally Monte Carlo.
Wilson starší měl smůlu, hned na třetí RZ musel vzdát pro poruchu motoru. Jeho syn absolvoval kompletní soutěž. "Z auta jsem měl dobrý pocit. Vývojové práce pokročily a zdá se, že R5 bude dalším velmi konkurenceschopným vozem. V minulých měsících jsme vůz otestovali na šotolině, teď jde o to, jestli je dostatečně rychlý i na asfaltu.
Tento týden začínáme s testy na asfaltu ve Walesu. Poté se přesuneme na kontinentální Evropu a zde budeme s asfaltovými testy pokračovat tak, aby auto bylo při prezentaci perfektní," říká Matthew. Jak Fiesta R5 tak i Fiesta S2400 by si měla obýt premiéru v průběhu roku 2013.
"U M-Sportu momentálně pracujeme na spoustě zajímavých projektů. První soutěžní kilometry nových vozů byly povzbudivé. Věříme, že čas, který jsme si vzali navíc na vývoj, se vyplatí. Oba vozy projdou dalším vývojem. Chceme si udržet náš vysoký standart a díky novým vozům bojovat o prvenství po celém světě," zakončil Malcolm.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.