Smůlu měl Malcolm Wilson při premiérovém startu s Fiestou S2400, šéfa M-Sportu zradil hned na 3. RZ motor. To jeho syn, Matthew, měl větší štěstí. Při premiéře s vozem Fiesta R5, kdy startoval jako předjezdec, dojel až do cíle.
M-Sport zažil minulý víkend hned dvojitou premiéru - Matthew Wilson startoval jako předjezdec s Fordem Fiesta R5, Malcolm Wilson usedl do Fordu Fiesta S2400 (speciální verze vozu S2000 s atmosferickým 2,4l motorem). M-Sport se rozhodl pro tento speciál využít velmi speciální šasi - jedná se o to, se kterým Mikko Hirvonen v roce 2010 vyhrál při premiéře tohoto vozu Rally Monte Carlo.
Wilson starší měl smůlu, hned na třetí RZ musel vzdát pro poruchu motoru. Jeho syn absolvoval kompletní soutěž. "Z auta jsem měl dobrý pocit. Vývojové práce pokročily a zdá se, že R5 bude dalším velmi konkurenceschopným vozem. V minulých měsících jsme vůz otestovali na šotolině, teď jde o to, jestli je dostatečně rychlý i na asfaltu.
Tento týden začínáme s testy na asfaltu ve Walesu. Poté se přesuneme na kontinentální Evropu a zde budeme s asfaltovými testy pokračovat tak, aby auto bylo při prezentaci perfektní," říká Matthew. Jak Fiesta R5 tak i Fiesta S2400 by si měla obýt premiéru v průběhu roku 2013.
"U M-Sportu momentálně pracujeme na spoustě zajímavých projektů. První soutěžní kilometry nových vozů byly povzbudivé. Věříme, že čas, který jsme si vzali navíc na vývoj, se vyplatí. Oba vozy projdou dalším vývojem. Chceme si udržet náš vysoký standart a díky novým vozům bojovat o prvenství po celém světě," zakončil Malcolm.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?