Smůlu měl Malcolm Wilson při premiérovém startu s Fiestou S2400, šéfa M-Sportu zradil hned na 3. RZ motor. To jeho syn, Matthew, měl větší štěstí. Při premiéře s vozem Fiesta R5, kdy startoval jako předjezdec, dojel až do cíle.
M-Sport zažil minulý víkend hned dvojitou premiéru - Matthew Wilson startoval jako předjezdec s Fordem Fiesta R5, Malcolm Wilson usedl do Fordu Fiesta S2400 (speciální verze vozu S2000 s atmosferickým 2,4l motorem). M-Sport se rozhodl pro tento speciál využít velmi speciální šasi - jedná se o to, se kterým Mikko Hirvonen v roce 2010 vyhrál při premiéře tohoto vozu Rally Monte Carlo.
Wilson starší měl smůlu, hned na třetí RZ musel vzdát pro poruchu motoru. Jeho syn absolvoval kompletní soutěž. "Z auta jsem měl dobrý pocit. Vývojové práce pokročily a zdá se, že R5 bude dalším velmi konkurenceschopným vozem. V minulých měsících jsme vůz otestovali na šotolině, teď jde o to, jestli je dostatečně rychlý i na asfaltu.
Tento týden začínáme s testy na asfaltu ve Walesu. Poté se přesuneme na kontinentální Evropu a zde budeme s asfaltovými testy pokračovat tak, aby auto bylo při prezentaci perfektní," říká Matthew. Jak Fiesta R5 tak i Fiesta S2400 by si měla obýt premiéru v průběhu roku 2013.
"U M-Sportu momentálně pracujeme na spoustě zajímavých projektů. První soutěžní kilometry nových vozů byly povzbudivé. Věříme, že čas, který jsme si vzali navíc na vývoj, se vyplatí. Oba vozy projdou dalším vývojem. Chceme si udržet náš vysoký standart a díky novým vozům bojovat o prvenství po celém světě," zakončil Malcolm.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?