Smůlu měl Malcolm Wilson při premiérovém startu s Fiestou S2400, šéfa M-Sportu zradil hned na 3. RZ motor. To jeho syn, Matthew, měl větší štěstí. Při premiéře s vozem Fiesta R5, kdy startoval jako předjezdec, dojel až do cíle.
M-Sport zažil minulý víkend hned dvojitou premiéru - Matthew Wilson startoval jako předjezdec s Fordem Fiesta R5, Malcolm Wilson usedl do Fordu Fiesta S2400 (speciální verze vozu S2000 s atmosferickým 2,4l motorem). M-Sport se rozhodl pro tento speciál využít velmi speciální šasi - jedná se o to, se kterým Mikko Hirvonen v roce 2010 vyhrál při premiéře tohoto vozu Rally Monte Carlo.
Wilson starší měl smůlu, hned na třetí RZ musel vzdát pro poruchu motoru. Jeho syn absolvoval kompletní soutěž. "Z auta jsem měl dobrý pocit. Vývojové práce pokročily a zdá se, že R5 bude dalším velmi konkurenceschopným vozem. V minulých měsících jsme vůz otestovali na šotolině, teď jde o to, jestli je dostatečně rychlý i na asfaltu.
Tento týden začínáme s testy na asfaltu ve Walesu. Poté se přesuneme na kontinentální Evropu a zde budeme s asfaltovými testy pokračovat tak, aby auto bylo při prezentaci perfektní," říká Matthew. Jak Fiesta R5 tak i Fiesta S2400 by si měla obýt premiéru v průběhu roku 2013.
"U M-Sportu momentálně pracujeme na spoustě zajímavých projektů. První soutěžní kilometry nových vozů byly povzbudivé. Věříme, že čas, který jsme si vzali navíc na vývoj, se vyplatí. Oba vozy projdou dalším vývojem. Chceme si udržet náš vysoký standart a díky novým vozům bojovat o prvenství po celém světě," zakončil Malcolm.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?