Sepp Wiegand je na dobré cestě stát se dalším německým pilotem, který si vyzkouší MS v rally. U Volkswagenu jsou totiž přesvědčeni o talentu 22 letého jezdce a nabízí mu spolupráci.
V letošní sezoně se bude Sepp Wiegand objevovat se Škodou Fabia S2000 v šampionátu WRC2. Na první soutěži sezony, Rally Monte Carlo, slavil vítězství a ve Švédsku navýšil svůj náskok na čele. Čas do další soutěže WRC2 (Rally Portugal 11. až 14. dubna) stráví mimo jiné i u Volkswagen Motorsportu v Hannoveru.
"Sepp je zařazen v našem programu. Je zde s námi v Hannoveru a pracuje v různých odděleních. Společně s Dieterem Deppingem je součástí našeho vývojového týmu a to znamená i ježdění s Polem R WRC," říká šéf týmu VW, Jost Capito.
Mnoho německých fanoušků čekalo, jestli se přeci jen Wiegand neobjeví v Německu v Polu R WRC. Capito je ovšem zklamal: "Kdybychom Seppa posadili na Rally Deutschland do auta WRC, tak bychom na něj vyvinuli ten největší tlak, co vůbec můžeme. Je na něj zkrátka ještě moc brzy. Kromě toho jsme již několikrát řekli, že budeme letos nasazovat pouze tři auta."
Wiegand vloni s Fabií S2000 v rámci IRC na Azorech
To třetí od Portugalska dostane Andreas Mikkelsen a zúčastní se s ním všech následujících soutěží (tedy včetně Austrálie). Místo v týmu už bohužel nezbylo na Kevina Abbringa, což je Capitovi líto. "Nasazujeme pouze tři auta. Chybí nám tak místa. Nikoho nechceme vyhazovat a budeme Kevina nadále podporovat jak jen to bude možné."
Kevin Abbring vloni v Mexiku s Fabií S2000 připravenou Volkswagenem
I Když letos tedy žádné Polo pro Wieganda nezbylo, tak je další vývoj věcí jasný: "Vidíme v něm talent, aby mohl být jednoho dne konkurenceschopným jezdcem ve WRC, tak ho budeme podporovat jak jen to půjde. S podporou Škody Deutschland bude startovat ve WRC2 a zatím tam jezdí dobře."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.