Novinky od VW: Wiegand se s Polem R WRC nesveze, třetí vůz nasadí od Portugalska

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 21. února 2013 14:49
Sdílej:

Volkswagenu se vstup do sezony opravdu povedl náramně, jeho šéf, Jost Capito, však neustále brzdí očekávání. Capito potvrdil, že od Rally Portugal plánují nasadit třetí vůz pro Andrease Mikkelsena.

Druhé místo na Mote Carlu, vítězství ve Švédsku - to jsou výsledky Sébastiena Ogiera, kterého konkurence právem začíná považovat za favorita na titul. "To [že nás ostatní považují za favority] nás těší, ale nic to nemění na našem přístupu. Musíme si přiznat, že konkurenci se vše nepovedlo podle jejich představ.

Že Mikko Hirovnen havaruje už v první opravdové RZ, to nikdo nečekal. Dani Sordo zase není žádný sněžný specialista. Momentálně podle nás netěžíme ani tak ze síly Volkswagenu, ale z chyb ostatních," odmítá neustále roli favorita Jost Capito.

V rozhovoru pro Motorsport Aktuell boss VW opět zdůraznil, že první dvě soutěže rozhodně nejsou reprezentativní pro zbytek sezony: "Na Monte a ve Švédsku musíte prostě získat body, aby Vám pak na konci roku nechyběly. Oba stabilní jezdci Citroënu zatím nepředvedli své optimální výkony."

Volkswagen stále odmítá roli favorita

Podle jeho slov je pro Volkswagen v Mexiku stále cíl dostat se do TOP5: "Startujeme opravdu dobře připraveni, ale bez velkých očekávání. Počkáme si až po odjetí prvních několika RZ."

Start třetího Pola R WRC od Portugalska platí. Od čtvrté soutěže roku posílí tým Andreas Mikkelsen. Čtvrtý vůz však v plánu není: "Soustřeďujeme se na naše 3 vozy. Je to naše první sezona a my nechceme plýtvat svými zdroji." Především v Německu doufali fanoušci, že by mohli alespoň na jedné soutěži spatřit Steppa Wieganda, který startuje ve WRC2 s Fabií S2000. Start do sezony se mu povedl, v Monte Carlu vyhrál a ve Švédsku byl 3.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.