Seriál Mistrovství světa v rally pokračoval tento víkend svou druhou soutěží - Švédskou rally - a na start se postavila i posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop a Michal Ernst s Fordem Fiesta RS WRC.
Po první etapě vstupoval Prokop do sobotního programu z devátého místa celkové klasifikace s vědomím dotírajícího Španěla Sorda v továrním Citroenu. Ten na českého pilota dokázal stáhnout většinu ze svého odstupu a tak se během nedělní etapy dal při standardním průběhu očekávat sestup na desátou, poslední bodovanou příčku. Jak už to ale při automobilových soutěžích chodí, o dramatické zápletky nebývá nouze a vteřiny a body je vždy potřeba sčítat až na cílové rampě. A možná dvojnásobně to platí na uklouzaném ledu a sněhu ve Skandinávii.
Během nedělního dopoledne nejdříve technické problémy srazily zpět zkušeného Nora Henninga Solberga a skutečné drama nastalo na dvacáté rychlostní zkoušce. Navždy zahrabaný mimo trať zůstal právě Sordo a Rus Novikov poslal svoji Fiestu WRC přes střechu. Pro českého pilota, který dokázal svoje auto po celou dobu soutěže bez zaváhání držet na trati, to znamenalo posun na sedmé místo celkové klasifikace.
Průběh posledních rychlostních zkoušek už popisuje sám Prokop: „Před poslední erzetou jsme věděli, jak moc je na nás nažhavený Henning Solberg, který byl v tu chvíli asi půl minutu za námi. K tomu se jelo na ledě, kde naše gumy nebyly nejjistější, takže sedmé místo nebylo ještě zdaleka v kapse. Naštěstí jsme tlak ustáli a dokázali Henninga udržet za sebou. Vezeme body za další dobré umístění a musím říct, že jsme velice spokojeni. Byla to další dramatická soutěž s parádní koncovkou pro náš tým. Jako soukromníci nemůžeme šlapat bezprostředně na paty továrním týmům, ale třeba u sebe vidím a mám radost za pokrok oproti loňskému roku. Letos jsem se cítil na trati tady ve Švédsku o mnoho jistější, prostě jsem plnohodnotně závodil a šel do toho v rámci možností naplno. Pneumatiky nám nepřidělaly tolik vrásek na čele jako v Monte Carlu, i když konkurence zase poskočila, takže ji vývoj musí stále dohánět. Dmack se mnou ale dost efektivně spolupracuje a na základě poznatků z tohoto víkendu budu mít už za tři týdny na test novou gumu s hřeby.“
„Za náš tým jsem samozřejmě spokojený a chtěl bych touto cestou poděkovat našim partnerům i fanouškům za podporu v začátku letošní sezony. Kromě dalších bodů do pořadí jezdců jsme poprvé bodovali i mezi týmy,“ doplňuje manažer Quirin Müller a pokračuje: „dobře, že si Martin udržel koncentraci a vyvaroval se zbytečným chybám, které by ho stály dobré umístění. Také během soboty a neděle upravoval svůj jízdní styl v průjezdu zatáčkou od nájezdu až po její opuštění a určitě mu to pomůže na šotolině v dalších závodech letošní sezony.“
Dalším podnikem seriálu WRC bude Rally Mexico v termínu 7. – 10. 3.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?