Seriál Mistrovství světa v rally pokračoval tento víkend svou druhou soutěží - Švédskou rally - a na start se postavila i posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop a Michal Ernst s Fordem Fiesta RS WRC.
Po první etapě vstupoval Prokop do sobotního programu z devátého místa celkové klasifikace s vědomím dotírajícího Španěla Sorda v továrním Citroenu. Ten na českého pilota dokázal stáhnout většinu ze svého odstupu a tak se během nedělní etapy dal při standardním průběhu očekávat sestup na desátou, poslední bodovanou příčku. Jak už to ale při automobilových soutěžích chodí, o dramatické zápletky nebývá nouze a vteřiny a body je vždy potřeba sčítat až na cílové rampě. A možná dvojnásobně to platí na uklouzaném ledu a sněhu ve Skandinávii.
Během nedělního dopoledne nejdříve technické problémy srazily zpět zkušeného Nora Henninga Solberga a skutečné drama nastalo na dvacáté rychlostní zkoušce. Navždy zahrabaný mimo trať zůstal právě Sordo a Rus Novikov poslal svoji Fiestu WRC přes střechu. Pro českého pilota, který dokázal svoje auto po celou dobu soutěže bez zaváhání držet na trati, to znamenalo posun na sedmé místo celkové klasifikace.
Průběh posledních rychlostních zkoušek už popisuje sám Prokop: „Před poslední erzetou jsme věděli, jak moc je na nás nažhavený Henning Solberg, který byl v tu chvíli asi půl minutu za námi. K tomu se jelo na ledě, kde naše gumy nebyly nejjistější, takže sedmé místo nebylo ještě zdaleka v kapse. Naštěstí jsme tlak ustáli a dokázali Henninga udržet za sebou. Vezeme body za další dobré umístění a musím říct, že jsme velice spokojeni. Byla to další dramatická soutěž s parádní koncovkou pro náš tým. Jako soukromníci nemůžeme šlapat bezprostředně na paty továrním týmům, ale třeba u sebe vidím a mám radost za pokrok oproti loňskému roku. Letos jsem se cítil na trati tady ve Švédsku o mnoho jistější, prostě jsem plnohodnotně závodil a šel do toho v rámci možností naplno. Pneumatiky nám nepřidělaly tolik vrásek na čele jako v Monte Carlu, i když konkurence zase poskočila, takže ji vývoj musí stále dohánět. Dmack se mnou ale dost efektivně spolupracuje a na základě poznatků z tohoto víkendu budu mít už za tři týdny na test novou gumu s hřeby.“
„Za náš tým jsem samozřejmě spokojený a chtěl bych touto cestou poděkovat našim partnerům i fanouškům za podporu v začátku letošní sezony. Kromě dalších bodů do pořadí jezdců jsme poprvé bodovali i mezi týmy,“ doplňuje manažer Quirin Müller a pokračuje: „dobře, že si Martin udržel koncentraci a vyvaroval se zbytečným chybám, které by ho stály dobré umístění. Také během soboty a neděle upravoval svůj jízdní styl v průjezdu zatáčkou od nájezdu až po její opuštění a určitě mu to pomůže na šotolině v dalších závodech letošní sezony.“
Dalším podnikem seriálu WRC bude Rally Mexico v termínu 7. – 10. 3.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?