Seriál Mistrovství světa v rally pokračoval tento víkend svou druhou soutěží - Švédskou rally - a na start se postavila i posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop a Michal Ernst s Fordem Fiesta RS WRC.
Po první etapě vstupoval Prokop do sobotního programu z devátého místa celkové klasifikace s vědomím dotírajícího Španěla Sorda v továrním Citroenu. Ten na českého pilota dokázal stáhnout většinu ze svého odstupu a tak se během nedělní etapy dal při standardním průběhu očekávat sestup na desátou, poslední bodovanou příčku. Jak už to ale při automobilových soutěžích chodí, o dramatické zápletky nebývá nouze a vteřiny a body je vždy potřeba sčítat až na cílové rampě. A možná dvojnásobně to platí na uklouzaném ledu a sněhu ve Skandinávii.
Během nedělního dopoledne nejdříve technické problémy srazily zpět zkušeného Nora Henninga Solberga a skutečné drama nastalo na dvacáté rychlostní zkoušce. Navždy zahrabaný mimo trať zůstal právě Sordo a Rus Novikov poslal svoji Fiestu WRC přes střechu. Pro českého pilota, který dokázal svoje auto po celou dobu soutěže bez zaváhání držet na trati, to znamenalo posun na sedmé místo celkové klasifikace.
Průběh posledních rychlostních zkoušek už popisuje sám Prokop: „Před poslední erzetou jsme věděli, jak moc je na nás nažhavený Henning Solberg, který byl v tu chvíli asi půl minutu za námi. K tomu se jelo na ledě, kde naše gumy nebyly nejjistější, takže sedmé místo nebylo ještě zdaleka v kapse. Naštěstí jsme tlak ustáli a dokázali Henninga udržet za sebou. Vezeme body za další dobré umístění a musím říct, že jsme velice spokojeni. Byla to další dramatická soutěž s parádní koncovkou pro náš tým. Jako soukromníci nemůžeme šlapat bezprostředně na paty továrním týmům, ale třeba u sebe vidím a mám radost za pokrok oproti loňskému roku. Letos jsem se cítil na trati tady ve Švédsku o mnoho jistější, prostě jsem plnohodnotně závodil a šel do toho v rámci možností naplno. Pneumatiky nám nepřidělaly tolik vrásek na čele jako v Monte Carlu, i když konkurence zase poskočila, takže ji vývoj musí stále dohánět. Dmack se mnou ale dost efektivně spolupracuje a na základě poznatků z tohoto víkendu budu mít už za tři týdny na test novou gumu s hřeby.“
„Za náš tým jsem samozřejmě spokojený a chtěl bych touto cestou poděkovat našim partnerům i fanouškům za podporu v začátku letošní sezony. Kromě dalších bodů do pořadí jezdců jsme poprvé bodovali i mezi týmy,“ doplňuje manažer Quirin Müller a pokračuje: „dobře, že si Martin udržel koncentraci a vyvaroval se zbytečným chybám, které by ho stály dobré umístění. Také během soboty a neděle upravoval svůj jízdní styl v průjezdu zatáčkou od nájezdu až po její opuštění a určitě mu to pomůže na šotolině v dalších závodech letošní sezony.“
Dalším podnikem seriálu WRC bude Rally Mexico v termínu 7. – 10. 3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.