Martin Hudec s Jakubem Kotálem úspěšně absolvovali první etapu Švédské rally. Ta sice začala již ve čtvrtek večer diváckou superspeciálkou v Karlstadu, ale ta pravá výzva čekala na posádky až během pátečního dne. Martin se od začátku pohyboval na rozhraní třetí desítky, ale protože se na rozdíl od ostatních vyvaroval větších chyb, tak se po první etapě posunul až na celkové 24. místo, když v hodnocení WRC2 mu patří velmi pěkná osmá příčka.
Martin Hudec: "Z toho, co jsme dnes prožili, jsem nadšený. Ráno jsem začal velmi opatrně a po několika radách od Martina Semeráda jsem se snažil při druhých průjezdech zrychlit, ale pořád nechci jít do zbytečného rizika. Odpoledne se nám podařilo zrychlit a získal jsem i větší jistotu, ale pořád cítím že velmi zaostávám v rychlých pasážích. Je to tu pro mě velká zimní rallyškola a chtěl bych v této výuce pokračovat až do konce této těžké soutěže, ale také se zlepšovat každou rychlostní zkouškou. Zítra bych se chtěl propracovat trochu dopředu, ale uvidíme jak to půjde. Spolupráce s Kubou je vynikající a celý Semerád Rally Team odvádí skvělou práci. Je vidět, že mají velké zkušenosti z této nejvyšší soutěže a jejich přístup v čele s Martine Semerádem, který nám tu dělá odborný dozor, je zcela profesionální. V sobotu na nás čeká opět pořádná dávka zkušeností a kilometrů, tak držte pěsti pro štěstí. Zdravím všechny fanoušky rally a dobrého sportu."
Jakub Kotál: "Po sezóně v K4 poháru a v německém DRS je to pro mě hodně velký skok, se kterým se pořád ještě srovnávám. Už start s Martinem Semerádem na Jänner Rallye byl skvělý zážitek a velká škola, jen tam chyběl sníh. Švédsko je dlouhý a náročný závod, ale dnešek jsme si opravdu užili. S Martinem jsme si řekli, ze chceme hlavně soutěž dokončit, tak jsme začali opatrněji a pomalu se snažíme zrychlit. Postupně se také sehráváme v autě a zatím všechno klape. Jsem moc rád, že jsem dostal takovou možnost a těším se na další kilometry, kterých nás tu ještě čeká opravdu hodně."
Martin Semerád: "Dnes kluci splnili vše, co jsme si řekli a zodpovědně bez chyby a minut ve sněhových lázních pokračují v poznávání místních podmínek pří jízdě na velkých hřebech. Pomalu, ale jistě Martin sbírá sebedůvěru a věřím, že i ztráta na kilometr na nejlepší enkaře se s přibývajícími kilometry zmenší, ačkoliv to není hlavním cílem."
V sobotu čeká na posádku Hudec - Kotál dalších 113 měřených kilometrů, které jsou rozděleny na.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.