Úspěšný vstup Martina Hudce do Švédské rally

Hudec, Martin
Hudec, Martin, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Ondřej Krajča 9. února 2013 10:02
Sdílej:

Martin Hudec s Jakubem Kotálem úspěšně absolvovali první etapu Švédské rally. Ta sice začala již ve čtvrtek večer diváckou superspeciálkou v Karlstadu, ale ta pravá výzva čekala na posádky až během pátečního dne. Martin se od začátku pohyboval na rozhraní třetí desítky, ale protože se na rozdíl od ostatních vyvaroval větších chyb, tak se po první etapě posunul až na celkové 24. místo, když v hodnocení WRC2 mu patří velmi pěkná osmá příčka.

Martin Hudec: "Z toho, co jsme dnes prožili, jsem nadšený. Ráno jsem začal velmi opatrně a po několika radách od Martina Semeráda jsem se snažil při druhých průjezdech zrychlit, ale pořád nechci jít do zbytečného rizika. Odpoledne se nám podařilo zrychlit a získal jsem i větší jistotu, ale pořád cítím že velmi zaostávám v rychlých pasážích. Je to tu pro mě velká zimní rallyškola a chtěl bych v této výuce pokračovat až do konce této těžké soutěže, ale také se zlepšovat každou rychlostní zkouškou. Zítra bych se chtěl propracovat trochu dopředu, ale uvidíme jak to půjde. Spolupráce s Kubou je vynikající a celý Semerád Rally Team odvádí skvělou práci. Je vidět, že mají velké zkušenosti z této nejvyšší soutěže a jejich přístup v čele s Martine Semerádem, který nám tu dělá odborný dozor, je zcela profesionální. V sobotu na nás čeká opět pořádná dávka zkušeností a kilometrů, tak držte pěsti pro štěstí. Zdravím všechny fanoušky rally a dobrého sportu."

Jakub Kotál: "Po sezóně v K4 poháru a v německém DRS je to pro mě hodně velký skok, se kterým se pořád ještě srovnávám. Už start s Martinem Semerádem na Jänner Rallye byl skvělý zážitek a velká škola, jen tam chyběl sníh. Švédsko je dlouhý a náročný závod, ale dnešek jsme si opravdu užili. S Martinem jsme si řekli, ze chceme hlavně soutěž dokončit, tak jsme začali opatrněji a pomalu se snažíme zrychlit. Postupně se také sehráváme v autě a zatím všechno klape. Jsem moc rád, že jsem dostal takovou možnost a těším se na další kilometry, kterých nás tu ještě čeká opravdu hodně."

Martin Semerád: "Dnes kluci splnili vše, co jsme si řekli a zodpovědně bez chyby a minut ve sněhových lázních pokračují v poznávání místních podmínek pří jízdě na velkých hřebech. Pomalu, ale jistě Martin sbírá sebedůvěru a věřím, že i ztráta na kilometr na nejlepší enkaře se s přibývajícími kilometry zmenší, ačkoliv to není hlavním cílem."

V sobotu čeká na posádku Hudec - Kotál dalších 113 měřených kilometrů, které jsou rozděleny na.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.