Martin Hudec s Jakubem Kotálem úspěšně absolvovali první etapu Švédské rally. Ta sice začala již ve čtvrtek večer diváckou superspeciálkou v Karlstadu, ale ta pravá výzva čekala na posádky až během pátečního dne. Martin se od začátku pohyboval na rozhraní třetí desítky, ale protože se na rozdíl od ostatních vyvaroval větších chyb, tak se po první etapě posunul až na celkové 24. místo, když v hodnocení WRC2 mu patří velmi pěkná osmá příčka.
Martin Hudec: "Z toho, co jsme dnes prožili, jsem nadšený. Ráno jsem začal velmi opatrně a po několika radách od Martina Semeráda jsem se snažil při druhých průjezdech zrychlit, ale pořád nechci jít do zbytečného rizika. Odpoledne se nám podařilo zrychlit a získal jsem i větší jistotu, ale pořád cítím že velmi zaostávám v rychlých pasážích. Je to tu pro mě velká zimní rallyškola a chtěl bych v této výuce pokračovat až do konce této těžké soutěže, ale také se zlepšovat každou rychlostní zkouškou. Zítra bych se chtěl propracovat trochu dopředu, ale uvidíme jak to půjde. Spolupráce s Kubou je vynikající a celý Semerád Rally Team odvádí skvělou práci. Je vidět, že mají velké zkušenosti z této nejvyšší soutěže a jejich přístup v čele s Martine Semerádem, který nám tu dělá odborný dozor, je zcela profesionální. V sobotu na nás čeká opět pořádná dávka zkušeností a kilometrů, tak držte pěsti pro štěstí. Zdravím všechny fanoušky rally a dobrého sportu."
Jakub Kotál: "Po sezóně v K4 poháru a v německém DRS je to pro mě hodně velký skok, se kterým se pořád ještě srovnávám. Už start s Martinem Semerádem na Jänner Rallye byl skvělý zážitek a velká škola, jen tam chyběl sníh. Švédsko je dlouhý a náročný závod, ale dnešek jsme si opravdu užili. S Martinem jsme si řekli, ze chceme hlavně soutěž dokončit, tak jsme začali opatrněji a pomalu se snažíme zrychlit. Postupně se také sehráváme v autě a zatím všechno klape. Jsem moc rád, že jsem dostal takovou možnost a těším se na další kilometry, kterých nás tu ještě čeká opravdu hodně."
Martin Semerád: "Dnes kluci splnili vše, co jsme si řekli a zodpovědně bez chyby a minut ve sněhových lázních pokračují v poznávání místních podmínek pří jízdě na velkých hřebech. Pomalu, ale jistě Martin sbírá sebedůvěru a věřím, že i ztráta na kilometr na nejlepší enkaře se s přibývajícími kilometry zmenší, ačkoliv to není hlavním cílem."
V sobotu čeká na posádku Hudec - Kotál dalších 113 měřených kilometrů, které jsou rozděleny na.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?