Martin Hudec s Jakubem Kotálem úspěšně absolvovali první etapu Švédské rally. Ta sice začala již ve čtvrtek večer diváckou superspeciálkou v Karlstadu, ale ta pravá výzva čekala na posádky až během pátečního dne. Martin se od začátku pohyboval na rozhraní třetí desítky, ale protože se na rozdíl od ostatních vyvaroval větších chyb, tak se po první etapě posunul až na celkové 24. místo, když v hodnocení WRC2 mu patří velmi pěkná osmá příčka.
Martin Hudec: "Z toho, co jsme dnes prožili, jsem nadšený. Ráno jsem začal velmi opatrně a po několika radách od Martina Semeráda jsem se snažil při druhých průjezdech zrychlit, ale pořád nechci jít do zbytečného rizika. Odpoledne se nám podařilo zrychlit a získal jsem i větší jistotu, ale pořád cítím že velmi zaostávám v rychlých pasážích. Je to tu pro mě velká zimní rallyškola a chtěl bych v této výuce pokračovat až do konce této těžké soutěže, ale také se zlepšovat každou rychlostní zkouškou. Zítra bych se chtěl propracovat trochu dopředu, ale uvidíme jak to půjde. Spolupráce s Kubou je vynikající a celý Semerád Rally Team odvádí skvělou práci. Je vidět, že mají velké zkušenosti z této nejvyšší soutěže a jejich přístup v čele s Martine Semerádem, který nám tu dělá odborný dozor, je zcela profesionální. V sobotu na nás čeká opět pořádná dávka zkušeností a kilometrů, tak držte pěsti pro štěstí. Zdravím všechny fanoušky rally a dobrého sportu."
Jakub Kotál: "Po sezóně v K4 poháru a v německém DRS je to pro mě hodně velký skok, se kterým se pořád ještě srovnávám. Už start s Martinem Semerádem na Jänner Rallye byl skvělý zážitek a velká škola, jen tam chyběl sníh. Švédsko je dlouhý a náročný závod, ale dnešek jsme si opravdu užili. S Martinem jsme si řekli, ze chceme hlavně soutěž dokončit, tak jsme začali opatrněji a pomalu se snažíme zrychlit. Postupně se také sehráváme v autě a zatím všechno klape. Jsem moc rád, že jsem dostal takovou možnost a těším se na další kilometry, kterých nás tu ještě čeká opravdu hodně."
Martin Semerád: "Dnes kluci splnili vše, co jsme si řekli a zodpovědně bez chyby a minut ve sněhových lázních pokračují v poznávání místních podmínek pří jízdě na velkých hřebech. Pomalu, ale jistě Martin sbírá sebedůvěru a věřím, že i ztráta na kilometr na nejlepší enkaře se s přibývajícími kilometry zmenší, ačkoliv to není hlavním cílem."
V sobotu čeká na posádku Hudec - Kotál dalších 113 měřených kilometrů, které jsou rozděleny na.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?