Martin Hudec má ve Švédsku odtrénováno

Hudec, Martin
Hudec, Martin, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Ondřej Krajča 7. února 2013 15:54
Sdílej:

Velká životní zkušenost dnes čeká na Martina Hudce. Spolu s Jakubem Kotálem večer odstartují do první rychlostní zkoušky Švédské rally, které se zúčastní jako jediná česká posádka ve WRC2. Po poklidné cestě dorazila posádka s celým Semerád Rally Teamem do Hagforsu, kde se ubytovala, absolvovala administrativní přejímku a převzala itinerář.

"Vstávali jsme o půl sedmé a od osmi sedíme v autě," řekl Martin Hudec po první dnu seznamovacích jízd. "Byl to náročný den, tratě tady jsou velmi krásné, ale na druhou stranu strašně náročné. Nemůžu si dovolit udělat chybu, protože by se to ihned vymstilo. Úseky jsou tady velmi obtížné a moc technické a já už se na to hodně těším. Střídají se jak široké, tak úzké úseky a skoro vše se jede na třetí a čtvrtý rychlostní stupeň. Jsme nadšení z počasí, stále sněží a sněhová nadílka je velká. Na rychlostní zkoušce 10/14 jsme však měli problém. V rozpisu jsme měli napsáno P7 a já to zkoušel projet jako P6, bohužel to nevyšlo a my zapadli. Za 20 minut jsme byli venku a tímto bych chtěl poděkovat Tamrazovi, který nás s jeho Mini vytáhl. Ale to nebylo vše, společně s Protasovem a Tamrazovem jsme vytahovali Rashida Al Kalbiho, který zapadl ještě více než my. I toto je rally a všichni jsme všechno zvládli."

"Tréninky jsou kompletně za námi, dneska to bylo dost dlouhé, norské erzety jsou fantastické a je tam dost sněhu. Opět jsme zapadli , díky malému vyjetí ze stopy nás sežrala sněhová bariéra, tentokrát na RZ 4/7 a opět nás tahal Tamrazov. Ten to okomentoval tak, že závody začínají až zítra a že tu během závodu stát nebude. Zase jsem si připadal jak lopata :)) Jinak tato RZ je snad nejtěžší rychlostkou, co jsem kdy viděl - nezávidím Kubovi to čtení. V první polovině, kde se jede ze zatáčky do zatáčky a vše pres hodně horizontů, komplet vše na druhou a třetí rychlost. Skutečně náročné, a to je tu ten Colinův skok, na který se fakt netěším :)," okomentoval druhý den seznamovacích jízd Martin Hudec.

Dnes pak na posádku čeká ještě shakedown a večer ve 20:46 odstartuje do úvodní divácké superspeciálky Karlstadt, která zahájí letošní Švédskou rally a můžete ji sledovat online ZDE (http://www.svtplay.se/video/998309/7-2-20-00).

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.