Martin Hudec má ve Švédsku odtrénováno

Hudec, Martin
Hudec, Martin, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Ondřej Krajča 7. února 2013 15:54
Sdílej:

Velká životní zkušenost dnes čeká na Martina Hudce. Spolu s Jakubem Kotálem večer odstartují do první rychlostní zkoušky Švédské rally, které se zúčastní jako jediná česká posádka ve WRC2. Po poklidné cestě dorazila posádka s celým Semerád Rally Teamem do Hagforsu, kde se ubytovala, absolvovala administrativní přejímku a převzala itinerář.

"Vstávali jsme o půl sedmé a od osmi sedíme v autě," řekl Martin Hudec po první dnu seznamovacích jízd. "Byl to náročný den, tratě tady jsou velmi krásné, ale na druhou stranu strašně náročné. Nemůžu si dovolit udělat chybu, protože by se to ihned vymstilo. Úseky jsou tady velmi obtížné a moc technické a já už se na to hodně těším. Střídají se jak široké, tak úzké úseky a skoro vše se jede na třetí a čtvrtý rychlostní stupeň. Jsme nadšení z počasí, stále sněží a sněhová nadílka je velká. Na rychlostní zkoušce 10/14 jsme však měli problém. V rozpisu jsme měli napsáno P7 a já to zkoušel projet jako P6, bohužel to nevyšlo a my zapadli. Za 20 minut jsme byli venku a tímto bych chtěl poděkovat Tamrazovi, který nás s jeho Mini vytáhl. Ale to nebylo vše, společně s Protasovem a Tamrazovem jsme vytahovali Rashida Al Kalbiho, který zapadl ještě více než my. I toto je rally a všichni jsme všechno zvládli."

"Tréninky jsou kompletně za námi, dneska to bylo dost dlouhé, norské erzety jsou fantastické a je tam dost sněhu. Opět jsme zapadli , díky malému vyjetí ze stopy nás sežrala sněhová bariéra, tentokrát na RZ 4/7 a opět nás tahal Tamrazov. Ten to okomentoval tak, že závody začínají až zítra a že tu během závodu stát nebude. Zase jsem si připadal jak lopata :)) Jinak tato RZ je snad nejtěžší rychlostkou, co jsem kdy viděl - nezávidím Kubovi to čtení. V první polovině, kde se jede ze zatáčky do zatáčky a vše pres hodně horizontů, komplet vše na druhou a třetí rychlost. Skutečně náročné, a to je tu ten Colinův skok, na který se fakt netěším :)," okomentoval druhý den seznamovacích jízd Martin Hudec.

Dnes pak na posádku čeká ještě shakedown a večer ve 20:46 odstartuje do úvodní divácké superspeciálky Karlstadt, která zahájí letošní Švédskou rally a můžete ji sledovat online ZDE (http://www.svtplay.se/video/998309/7-2-20-00).

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?