Velká životní zkušenost dnes čeká na Martina Hudce. Spolu s Jakubem Kotálem večer odstartují do první rychlostní zkoušky Švédské rally, které se zúčastní jako jediná česká posádka ve WRC2. Po poklidné cestě dorazila posádka s celým Semerád Rally Teamem do Hagforsu, kde se ubytovala, absolvovala administrativní přejímku a převzala itinerář.
"Vstávali jsme o půl sedmé a od osmi sedíme v autě," řekl Martin Hudec po první dnu seznamovacích jízd. "Byl to náročný den, tratě tady jsou velmi krásné, ale na druhou stranu strašně náročné. Nemůžu si dovolit udělat chybu, protože by se to ihned vymstilo. Úseky jsou tady velmi obtížné a moc technické a já už se na to hodně těším. Střídají se jak široké, tak úzké úseky a skoro vše se jede na třetí a čtvrtý rychlostní stupeň. Jsme nadšení z počasí, stále sněží a sněhová nadílka je velká. Na rychlostní zkoušce 10/14 jsme však měli problém. V rozpisu jsme měli napsáno P7 a já to zkoušel projet jako P6, bohužel to nevyšlo a my zapadli. Za 20 minut jsme byli venku a tímto bych chtěl poděkovat Tamrazovi, který nás s jeho Mini vytáhl. Ale to nebylo vše, společně s Protasovem a Tamrazovem jsme vytahovali Rashida Al Kalbiho, který zapadl ještě více než my. I toto je rally a všichni jsme všechno zvládli."
"Tréninky jsou kompletně za námi, dneska to bylo dost dlouhé, norské erzety jsou fantastické a je tam dost sněhu. Opět jsme zapadli , díky malému vyjetí ze stopy nás sežrala sněhová bariéra, tentokrát na RZ 4/7 a opět nás tahal Tamrazov. Ten to okomentoval tak, že závody začínají až zítra a že tu během závodu stát nebude. Zase jsem si připadal jak lopata :)) Jinak tato RZ je snad nejtěžší rychlostkou, co jsem kdy viděl - nezávidím Kubovi to čtení. V první polovině, kde se jede ze zatáčky do zatáčky a vše pres hodně horizontů, komplet vše na druhou a třetí rychlost. Skutečně náročné, a to je tu ten Colinův skok, na který se fakt netěším :)," okomentoval druhý den seznamovacích jízd Martin Hudec.
Dnes pak na posádku čeká ještě shakedown a večer ve 20:46 odstartuje do úvodní divácké superspeciálky Karlstadt, která zahájí letošní Švédskou rally a můžete ji sledovat online ZDE (http://www.svtplay.se/video/998309/7-2-20-00).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?