Velká životní zkušenost dnes čeká na Martina Hudce. Spolu s Jakubem Kotálem večer odstartují do první rychlostní zkoušky Švédské rally, které se zúčastní jako jediná česká posádka ve WRC2. Po poklidné cestě dorazila posádka s celým Semerád Rally Teamem do Hagforsu, kde se ubytovala, absolvovala administrativní přejímku a převzala itinerář.
"Vstávali jsme o půl sedmé a od osmi sedíme v autě," řekl Martin Hudec po první dnu seznamovacích jízd. "Byl to náročný den, tratě tady jsou velmi krásné, ale na druhou stranu strašně náročné. Nemůžu si dovolit udělat chybu, protože by se to ihned vymstilo. Úseky jsou tady velmi obtížné a moc technické a já už se na to hodně těším. Střídají se jak široké, tak úzké úseky a skoro vše se jede na třetí a čtvrtý rychlostní stupeň. Jsme nadšení z počasí, stále sněží a sněhová nadílka je velká. Na rychlostní zkoušce 10/14 jsme však měli problém. V rozpisu jsme měli napsáno P7 a já to zkoušel projet jako P6, bohužel to nevyšlo a my zapadli. Za 20 minut jsme byli venku a tímto bych chtěl poděkovat Tamrazovi, který nás s jeho Mini vytáhl. Ale to nebylo vše, společně s Protasovem a Tamrazovem jsme vytahovali Rashida Al Kalbiho, který zapadl ještě více než my. I toto je rally a všichni jsme všechno zvládli."
"Tréninky jsou kompletně za námi, dneska to bylo dost dlouhé, norské erzety jsou fantastické a je tam dost sněhu. Opět jsme zapadli , díky malému vyjetí ze stopy nás sežrala sněhová bariéra, tentokrát na RZ 4/7 a opět nás tahal Tamrazov. Ten to okomentoval tak, že závody začínají až zítra a že tu během závodu stát nebude. Zase jsem si připadal jak lopata :)) Jinak tato RZ je snad nejtěžší rychlostkou, co jsem kdy viděl - nezávidím Kubovi to čtení. V první polovině, kde se jede ze zatáčky do zatáčky a vše pres hodně horizontů, komplet vše na druhou a třetí rychlost. Skutečně náročné, a to je tu ten Colinův skok, na který se fakt netěším :)," okomentoval druhý den seznamovacích jízd Martin Hudec.
Dnes pak na posádku čeká ještě shakedown a večer ve 20:46 odstartuje do úvodní divácké superspeciálky Karlstadt, která zahájí letošní Švédskou rally a můžete ji sledovat online ZDE (http://www.svtplay.se/video/998309/7-2-20-00).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.