Jan Černý s Pavlem Kohoutem se postaví na start soutěže mistrovství Evropy ERC, sněhové Liepaja rally v Lotyšsku.
Černá Škoda Fabia S2000 s Honzou Černým za volantem absolvovala počátkem týdne krátký funkční test v okolí Příbrami, a hned v zápětí potom, se mechanici týmu Černý racing vydali na cestu přes 1 700 kilometrů dlouhou. Na příbramský tým mistrů Evropy v rally roku 2012 v kategorii 2WD Černý racing čeká severské dobrodružství na sněhem pokrytých rychlostních zkouškách Liepaja rally, soutěže zařazené do mistrovství Evropy ERC. Pro Honzu Černého a Pavla Kohouta je to letos druhý start v seriálu ERC, kdy na začátku roku předvedli obdivuhodný výkon na rakouské Jänner rally. Cíl soutěže tehdy bohužel pro technickou závadu nespatřili, ale přesto při své premiéře ve Škodě Fabia S2000 zanechali velmi dobrý dojem. Nejvíce jim v Rakousku seděly ty nejtěžší rychlostní zkoušky pokryté sněhem a ledem, a právě takový by měl být převážně povrch v Lotyšsku.
Lotyšská Liepaja rally je ambiciózní automobilovou soutěží, která reflektuje na požadavky mezinárodní automobilové federace FIA a představila skutečně náročnou a velmi dlouhou trať. Celá trať rally měří přes 850 kilometrů a závodit se bude celkem na patnácti měřených úsecích. Rally jako taková má dvě centra ve městech Liepaja a Ventsplis, která jsou od sebe vzdálená skoro 120 kilometrů. Jedenkrát během závodu si účastníci rally vyzkouší vzdálený - remote servis tak, jak tomu bývá na některých soutěžích mistrovství světa, a třikrát během závodu budou muset kvůli velké vzdálenosti rychlostních zkoušek a servisu využít vzdálenou tankovací zónu. Pro soukromý tým, kterým Černý racing je, představuje start na této soutěži extrémní vypětí všech členů týmu. "Je to pro nás pro všechny velká výzva. Level soutěží mistrovství Evropy je hodně vysoko svou náročností, ale my jsme loni obstáli v Evropě s dvoukolkou a teď jdeme dál. Startovat na takové soutěži s vozem nejvyšší specifikace byl vždy můj sen. Svým charakterem se lotyšská rally podobá třeba mistrovství světa ve Švédsku a i svou náročností a délkou se světu blíží. Poprvé tady také pojedu na pneumatikách s dlouhými hroty, které jsou o dost jiné než pneumatiky používané například na Jänner rally," popisuje náročnost Liepaja rally Jan Černý.
Jízda s dlouhými hroty na silnicích lemovaných sněhovými bariérami má svá specifika, která umí velmi dobře využít právě místní, severští jezdci. Pro posádku Jan Černý - Pavel Kohout to bude něco zcela nového, přesto se na tuhle výzvu velmi těší. "Při testu nedaleko Příbrami jsem na speciálních pneumatikách s hřeby najel asi 40 kilometrů a byl jsem ohromen tím, jak se na nich auto skvěle chová. Trakce je obrovská a i účinnost brzdění je výrazně vyšší než na pneumatikách s malými hroty. S Fabií jde projet zatáčkou na sněhu mnohem rychleji, než jsem si uměl představit, a už se nemohu dočkat samotného startu. Pojedeme v těchto podmínkách poprvé, na soutěži startuje mnoho místních borců, ale i jezdci z mistrovství světa. Nechci si tedy dopředu dávat nějaké mety, které bych měl dosáhnout, ale rozhodně budeme mít skvělou možnost porovnat si naši rychlost s opravdu skvělou konkurencí. Vyčkávací taktika není na místě, pojedeme to, co umíme," říká odhodlaný Honza Černý.
Tým Černý racing odstartuje do první, kvalifikační rychlostní zkoušky v pátek dopoledne a do cíle dorazí v neděli 3. února odpoledne. Zpravodajství z lotyšské Liepaja rally můžete sledovat prostřednictvím satelitní televizní stanice Eurosport, ale i na internetu. Zapomenout nesmíme také na tradiční videozpravodajství media týmu Černý racing na týmových internetových stránkách a na facebookovém profilu http://www.facebook.com/cernyracing
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?