Posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop / Michal Ernst překonala všechny nástrahy neobvykle náročného ročníku Rallye Monte Carlo a z úvodního podniku Mistrovství světa v rally si po dramatické sobotní etapě plné zvratu odváží cenné body za sedmé místo celkové klasifikace.
Neuvěřitelně dramatický průběh se šťastným koncem pro českou posádku nabídl poslední den Rallye Monte Carlo. Stačil jen první ze tří plánovaných průjezdů legendární rychlostní zkouškou Moulinet, jejíž součástí je překonání vyhlášeného Col de Turini, aby se naplnilo pořekadlo o nevyzpytatelnosti rally, která prý vždy končí až na cílové rampě. O neházení flinty do žita a dalších otravných pověrách. Ale něco na nich bude. Čekali byste snad, že z desátého místa, se ztrátou přes deset minut na nejbližšího závodníka před sebou, se dá během chvíle poskočit na sedmou pozici? Přívaly sněhu a s obtížemi sjízdné úseky rychlostních zkoušek dokonale zamíchaly pořadím nejen v top 10 celkové klasifikace.
„Čekali jsme, že na trati bude marast, ale tohle zaskočilo naprosto všechny posádky. Někdo stihl na podmínky ještě včas zareagovat, jiní to neustáli a závod pro ně poslední den skončil. My jsme se dostali bezpečně do cíle, ale bylo to něco neskutečného,“ líčí pobaveně jihlavský pilot Fordu Fiesta WRC. Ten si auto dokonce na více než polovinu rychlostní zkoušky raději přepnul do přejezdového módu, aby mu ubral výkon a změnil odezvu od pedálů.
„Bylo to neuvěřitelné, všichni jsme se vyplašeně šourali v husté sněhové břečce. Kdo zkusil pořádně závodit, neviděl cíl erzety. Já jsem se pokusil taky trochu sportovat, ale hned v první nebezpečné zatáčce byl málem venku. Hned za dalším rohem stálo zmačkané auto Latvaly a po chvíli se na silnici se začaly objevovat díly z Fordu Rusa Novikova, který ho táhnul dál i s uraženým kolem jako by si myslel, že ty závody nějak dojede. Bojoval s tím celkem dlouho, ale pak jsem ho také objel odstaveného. A za chvíli Hänninena. Odvrkal jsem si to prostě na dvojku a málem dostal křeč do nohy, jak jsem stále brzdil. Na další rychlostce to bylo o trochu lepší, jelo se v kolejích a byl i nějaký grip. Další Turini si již všichni hlídali, jen Ostberg tam něco provedl na zadním kole, ale dostal se do servisu,“ popisuje Prokop dění na trati.
Po půlhodinovém servisu v Monacu měly následovat dvě poslední rychlostní zkoušky Rallye Monte Carlo, včetně legendárního noční průjezdu přes Col de Turini, ale ředitelství závodu se je na poslední chvíli rozhodlo zrušit a tak se za celkové výsledky vyhlásily ty po rychlostní zkoušce č. 16. Díky výpadku tří jezdců, vlastní bezpečné jízdě a konzistentnímu výkonu se Prokop posunul na sedmé místo celkové klasifikace a odváží si šest bodů do hodnocení jezdců.
„Je to pro nás po celé náročné soutěži neuvěřitelný výsledek, který byl ještě dnes ráno absolutně nereálný. Předchozí etapy pro nás byly občas frustrující, ale vydrželi jsme a to je právě krása rally sportu. Možná si někdo pomyslí, že to dnes bylo, jak se říká „na hyenu“. No jasně, bylo, ale museljsem si tady Monte odřídit, Michal odnavigovat a mechanici v zimě a vlhku odmakat. Také jsme si zažili pár krizovek, ale ustáli to. A hlavně kdybych jel stylem věnec nebo kotrmelec, jako někteří kluci dneska, tak do teď lovím s baterkou po lese kousky z auta a nesedíme tady v teple u kávy.“ filozofuje Prokop.
„A já bych nás odhlašoval ze Švédska, protože bys tam možná neměl s čím jet.“ doplňuje uvolněnou atmosféru manažer, Martinův švagr Quirin.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.