Posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop / Michal Ernst absolvovala tři ze čtyř soutěžních dní na slavné Rally Monte Carlo a figuruje stále na desátém místě průběžné klasifikace. Problémy s trakcí a přilnavostí jí za celou dobu nedovolily bojovat o vyšší příčky. V sobotu pozdě večer končí celá soutěž na cílové rampě v Monaku a program rychlostních zkoušek nabídne tři průjezdy přes legendární Col de Turini.
Smířen se svým osudem a pravděpodobně i s celkovým umístěním na letošním ročníku Rallye Monte Carlo absolvoval Martin Prokop čtvrteční a páteční rychlostní zkoušky této soutěže, úvodního podniku MS v Rally. Sníh a led ležící na rozsáhlých úsecích na každém měřeném testu neumožnili jinou volbu obutí, než kompletní sadu pneumatik s hřeby, a tak se z okrajové a nouzové pneumatiky stala jediná možná volba. Bez ideálního gripu a přilnavosti se tak každé Prokopovo účinkování na trati stávalo soubojem o udržení vozu na trati a dokončení rychlostní zkoušky.
„V každé stopce jsem do mikrofonu rally radia referoval s tragikomickými pocity, protože jsem měl skutečně co dělat dostat auto bez nehody do cíle, ale zase tak nějak, aby to připomínalo závodění s WRC autem na mistrovství světa a ne výlet s kamarádem na hory. Však se koukněte na moje a Kosciuzskovo auto, to jsou nejotlučenější „WRCa“ letošního Monte,“ popisuje již s nadhledem Martin Prokop a přidává pár dalších postřehů z rychlostních zkoušek:
„Hned dnes ráno na první vložce jsem si ale řekl, že to prostě musí jít, musím to zkusit a zabojovat, přestože deváté místo mám daleko. Pro své sebevědomí i pro fanoušky, kteří jistě celou dobu kroutí hlavami nad tím, co se to tu děje. Hned jsem ale předvedl velikánskou podívanou, kdy se auto roztočilo a opustilo trať. Najednou se ale naštěstí v obrovských mračnech sněhu odrazilo od nějakého břehu a vrátilo se zpět - čumákem po směru jízdy - na trať a já mohl jakoby nic pokračovat ve sportování. Jen jsem elegantně pustil stěrače, nasekal tam rychlosti a vyrazil vzhůru za dalším dobrodružstvím. Scéna jako z Bondovky. Jestli to někdo točil, moc rád bych to viděl. Protože jsem při tom viděl celkem zřetelně světlo na konci tunelu našeho účinkování tady na Monte, zbytek dne jsem už nejančil. Předtím jsem začínal pochybovat i o sobě, protože to prostě nešlo a nešlo. Netvrdím, že bych tu měl na umístění v top 5, ale ty pocity a kdy se auto nesbírá v odjezdech nebo musíte brzdit nesmyslně brzo, jinak to prostě nevyjde, to je dobrá škola výdrže a zachování si závodního ducha a nasazení. Nemám tu už de-facto s kým soupeřit, protože na deváté místo máme přes deset minut a ze zadu na nás také nikdo netlačí, když se ve čtvrtek Francouz Maurin sám havárií vyřadil ze závodu. Měl bych mu být za to vděčný, protože mi tím zachoval naději na jeden mistrovský bod.“
Do sobotního programu posledního dne Rallye Monte Carlo nahlíží spolujezdec Michal Ernst: „Zítra nás čeká další porce pěti rychlostní zkoušek a hned třikrát se pojedou známé serpentiny přes Col se Turini včetně nočního průjezdu. Fanoušci si přijdou na své a pro nás to bude další bojovka, zvláště pokud začne opět hustě sněžit. Ale náročné to bude samozřejmě pro všechny posádky. Celá soutěž se totiž jede na gumách s hroty a ty všem ubývají, takže uvidíme kolik a v jakém stavu si jich jezdci během předcházejících dní pošetřili. My se tu sice trochu trápíme, ale víme proč tomu tak je. Je to extrémně specifický případ v jediném závodě sezony, která teprve začíná. My s Martinem i celý tým jsme na celou sezonu dobře připraveni a maximálně motivováni a jsme si jistí, že naše kvality a výkonnost letos ještě mnohokrát převedeme.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.