Posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop / Michal Ernst po prvním dni Rally Monte Carlo figuruje na desátém místě průběžné klasifikace, přestože na třetím měřeném úseku trefila kolem skálu a 20 km jela s poškozeným ráfkem.
Start sezony WRC 2013 obstarává stejně jako vloni epická Rally Monte Carlo, která má pro posádky soutěžních vozů připraveno během čtyřech dnů 468 kilometrů na osmnácti měřených úsecích. Jediným českým zástupcem v elitní kategorii vozů WRC je jihlavský rodák Martin Prokop, devátý nejlepší jezdec Mistrovství světa v rally z roku 2012.
Jestliže se v posledních letech přes svou náročnost a vyhlášenou loterii při volbě správných pneumatik stalo Rallye Monte Carlo soutěží, kde se souvislá sněhová pokrývka vyskytovala pouze na několika rychlostních zkouškách, letos tomu bude zcela jistě jinak a přidá to celé soutěži na atraktivitě. Nemožnost startovat po předchozím zaváhání do dalších dní v rámci pravidla Superrally to vše jenom podtrhuje. Jediná větší chyba a je po závodě…
„Na uklouzaném a většinou sněhovém povrchu jsem nasazoval pneumatiky s hroty a jen do jedné vložky zvolil do kříže kombinaci se slickem. Na předposlední RZ jsem byl ale široký v jedné zatáčce a auto vylétlo z trati, kde zadním kolem trefilo skálu. Se štěstím jsme dokončili, ale oddělali při tom jednu zimní gumu, takže následující rychlostku jsme museli odjet pouze na třech zimních gumách, což nebyla za daných podmínek zrovna ideální kombinace. Další dny má být sněhu ještě víc a hodně zkoušek se jede ve vysoké nadmořské výšce, takže o zábavu a dramatické situace bude postaráno,“ přibližuje průběh středeční první etapy pilot Fordu Fiesta RS WRC Martin Prokop a dodává: „asi vám budu připadat zaskočený jako silničáři při prvním nástupu zimy, ale skutečně takový rozsah souvislé sněhové pokrývky na tratích rychlostních zkoušek zde nepamatuji od roku 2005, co Monte jezdím. Podmínky to jsou samozřejmě pro všechny stejné, ale my jsme počítali s tím, že takových vyloženě sněhových rychlostek bude jako obvykle jen pár a ty nějak překlepeme. Náš dodavatel pneumatik se totiž od loňského podzimu fantasticky zlepšil s asfaltovými pneumatikami na suchu i mokru, což ukázal i náš nedávný test v Itálii, ale na zimních asfaltových osmnáctkách s hřeby se po dohodě žádná evoluce nedělala, protože to na Monte v posledních letech byla volba jen pro několik málo rychlostních zkoušek. Taková je zkrátka situace, ale přesto bych chtěl fanouškům slíbit, že udělám maximum pro to, bychom se prokousali pořadím výš a vylepšili naše deváté místo z minulého roku.“
První soutěžní den uzavírá manažer Quirin Müller: „Zatím jsme desátí, ale před námi jsou další tři náročné dny a bez možnosti se do závodu vrátit jsem rád, že se Martin nepokouší udělat první den za každou cenu nějakou klukovinu, která by nás vyřadila ze hry o mistrovské body. Však už dnes má za sebou pár jezdců uražená kola nebo poškozená zavěšení a balí si kufry. Nechme se překvapit, co nám všem ještě Monte přichystá za překvapení.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.