Posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop / Michal Ernst po prvním dni Rally Monte Carlo figuruje na desátém místě průběžné klasifikace, přestože na třetím měřeném úseku trefila kolem skálu a 20 km jela s poškozeným ráfkem.
Start sezony WRC 2013 obstarává stejně jako vloni epická Rally Monte Carlo, která má pro posádky soutěžních vozů připraveno během čtyřech dnů 468 kilometrů na osmnácti měřených úsecích. Jediným českým zástupcem v elitní kategorii vozů WRC je jihlavský rodák Martin Prokop, devátý nejlepší jezdec Mistrovství světa v rally z roku 2012.
Jestliže se v posledních letech přes svou náročnost a vyhlášenou loterii při volbě správných pneumatik stalo Rallye Monte Carlo soutěží, kde se souvislá sněhová pokrývka vyskytovala pouze na několika rychlostních zkouškách, letos tomu bude zcela jistě jinak a přidá to celé soutěži na atraktivitě. Nemožnost startovat po předchozím zaváhání do dalších dní v rámci pravidla Superrally to vše jenom podtrhuje. Jediná větší chyba a je po závodě…
„Na uklouzaném a většinou sněhovém povrchu jsem nasazoval pneumatiky s hroty a jen do jedné vložky zvolil do kříže kombinaci se slickem. Na předposlední RZ jsem byl ale široký v jedné zatáčce a auto vylétlo z trati, kde zadním kolem trefilo skálu. Se štěstím jsme dokončili, ale oddělali při tom jednu zimní gumu, takže následující rychlostku jsme museli odjet pouze na třech zimních gumách, což nebyla za daných podmínek zrovna ideální kombinace. Další dny má být sněhu ještě víc a hodně zkoušek se jede ve vysoké nadmořské výšce, takže o zábavu a dramatické situace bude postaráno,“ přibližuje průběh středeční první etapy pilot Fordu Fiesta RS WRC Martin Prokop a dodává: „asi vám budu připadat zaskočený jako silničáři při prvním nástupu zimy, ale skutečně takový rozsah souvislé sněhové pokrývky na tratích rychlostních zkoušek zde nepamatuji od roku 2005, co Monte jezdím. Podmínky to jsou samozřejmě pro všechny stejné, ale my jsme počítali s tím, že takových vyloženě sněhových rychlostek bude jako obvykle jen pár a ty nějak překlepeme. Náš dodavatel pneumatik se totiž od loňského podzimu fantasticky zlepšil s asfaltovými pneumatikami na suchu i mokru, což ukázal i náš nedávný test v Itálii, ale na zimních asfaltových osmnáctkách s hřeby se po dohodě žádná evoluce nedělala, protože to na Monte v posledních letech byla volba jen pro několik málo rychlostních zkoušek. Taková je zkrátka situace, ale přesto bych chtěl fanouškům slíbit, že udělám maximum pro to, bychom se prokousali pořadím výš a vylepšili naše deváté místo z minulého roku.“
První soutěžní den uzavírá manažer Quirin Müller: „Zatím jsme desátí, ale před námi jsou další tři náročné dny a bez možnosti se do závodu vrátit jsem rád, že se Martin nepokouší udělat první den za každou cenu nějakou klukovinu, která by nás vyřadila ze hry o mistrovské body. Však už dnes má za sebou pár jezdců uražená kola nebo poškozená zavěšení a balí si kufry. Nechme se překvapit, co nám všem ještě Monte přichystá za překvapení.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.