Šéf Fordu pro motorsport, Gerard Quinn, považuje vývoj ve WRC za hodně pozitivní. Spekulovat o návratu značky je ale momentálně bezpředmětné.
S koncem minulé sezony ukončil Ford svoji podporu týmu M-Sport. Tato zpráva tehdy všechny překvapila, když M-Sport vyjednal s Fordem prodloužení spolupráce teprve v prosinci 2011. Teď ale vypadá budoucnost MS v rally díky novému promotéru, společnosti Red Bull Mediahouse a novým značkám, Volkswagenu a Hyundaii, trochu jinak. M-Sport bude Fiesty RS WRC nasazovat i v sezoně 2013, ale to se mu povedlo jen díky tomu, že sehnal sponzora z Kataru.
Ačkoliv již M-Sport nemá tovární podporu, tak v zákulisí určitá spolupráce s továrnou Ford ohledně technické stránky věci probíhá. Ford hodlá celkový vývoj WRC velmi pečlivě sledovat, jak řekl Gerard Quinn, šéf Fordu pro motorsport, na Autosport-Show v Birminghamu. "Bylo by nesprávné teď spekulovat o návratu, hodně věcí by se muselo změnit. Pokud se některá z těchto věcí zlepší a bude se dále vyvíjet, tak kdo ví."
Zvláště s propagací WRC byl problém. Od krachu společnosti North-One-Sports, což bylo koncem roku 2011, mělo WRC s propagací velké problémy. Ve srovnání s Formulí 1 jakoby skoro ani neexistovalo a to by se mělo v budoucnu změnit. Red Bull Mediahouse pozvedlo již hodně sportovních disciplín, naposledy společnost stála za propagací seskoku Felixe Baumgartnera.
"V uplynulých dvou letech jsme s FIA společně tvrdě pracovali na tom, abychom našli nějakého promotéra. V zákulisí se hodně pracovalo. V některých rozhovorech jsme stále zainteresováni. Snad potvrdí rozhodnutí a my budeme mít něco, co situaci ve WRC zlepší," řekl Quinn pro Autosport. I VW měl zájem na tom, aby bylo WRC před veřejností dobře prezentováno. Wolfsburgští chtějí z Pola udělat nejprodávanější malé auto na světě.
Quinn vidí vstup VW a Hyundaie pozitivně. "Je dobré, že přichází další výrobci. Lidé by ale také neměli zapomínat, že Ford WRC podporoval i těžkých časech. Možná to byl v té době krok zpět, někoho takto zachraňovat (doslova Quinn řekl: někoho nechat nosit váš kabát)."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.