Šéf Fordu pro motorsport, Gerard Quinn, považuje vývoj ve WRC za hodně pozitivní. Spekulovat o návratu značky je ale momentálně bezpředmětné.
S koncem minulé sezony ukončil Ford svoji podporu týmu M-Sport. Tato zpráva tehdy všechny překvapila, když M-Sport vyjednal s Fordem prodloužení spolupráce teprve v prosinci 2011. Teď ale vypadá budoucnost MS v rally díky novému promotéru, společnosti Red Bull Mediahouse a novým značkám, Volkswagenu a Hyundaii, trochu jinak. M-Sport bude Fiesty RS WRC nasazovat i v sezoně 2013, ale to se mu povedlo jen díky tomu, že sehnal sponzora z Kataru.
Ačkoliv již M-Sport nemá tovární podporu, tak v zákulisí určitá spolupráce s továrnou Ford ohledně technické stránky věci probíhá. Ford hodlá celkový vývoj WRC velmi pečlivě sledovat, jak řekl Gerard Quinn, šéf Fordu pro motorsport, na Autosport-Show v Birminghamu. "Bylo by nesprávné teď spekulovat o návratu, hodně věcí by se muselo změnit. Pokud se některá z těchto věcí zlepší a bude se dále vyvíjet, tak kdo ví."
Zvláště s propagací WRC byl problém. Od krachu společnosti North-One-Sports, což bylo koncem roku 2011, mělo WRC s propagací velké problémy. Ve srovnání s Formulí 1 jakoby skoro ani neexistovalo a to by se mělo v budoucnu změnit. Red Bull Mediahouse pozvedlo již hodně sportovních disciplín, naposledy společnost stála za propagací seskoku Felixe Baumgartnera.
"V uplynulých dvou letech jsme s FIA společně tvrdě pracovali na tom, abychom našli nějakého promotéra. V zákulisí se hodně pracovalo. V některých rozhovorech jsme stále zainteresováni. Snad potvrdí rozhodnutí a my budeme mít něco, co situaci ve WRC zlepší," řekl Quinn pro Autosport. I VW měl zájem na tom, aby bylo WRC před veřejností dobře prezentováno. Wolfsburgští chtějí z Pola udělat nejprodávanější malé auto na světě.
Quinn vidí vstup VW a Hyundaie pozitivně. "Je dobré, že přichází další výrobci. Lidé by ale také neměli zapomínat, že Ford WRC podporoval i těžkých časech. Možná to byl v té době krok zpět, někoho takto zachraňovat (doslova Quinn řekl: někoho nechat nosit váš kabát)."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.