Šéf Fordu pro motorsport, Gerard Quinn, považuje vývoj ve WRC za hodně pozitivní. Spekulovat o návratu značky je ale momentálně bezpředmětné.
S koncem minulé sezony ukončil Ford svoji podporu týmu M-Sport. Tato zpráva tehdy všechny překvapila, když M-Sport vyjednal s Fordem prodloužení spolupráce teprve v prosinci 2011. Teď ale vypadá budoucnost MS v rally díky novému promotéru, společnosti Red Bull Mediahouse a novým značkám, Volkswagenu a Hyundaii, trochu jinak. M-Sport bude Fiesty RS WRC nasazovat i v sezoně 2013, ale to se mu povedlo jen díky tomu, že sehnal sponzora z Kataru.
Ačkoliv již M-Sport nemá tovární podporu, tak v zákulisí určitá spolupráce s továrnou Ford ohledně technické stránky věci probíhá. Ford hodlá celkový vývoj WRC velmi pečlivě sledovat, jak řekl Gerard Quinn, šéf Fordu pro motorsport, na Autosport-Show v Birminghamu. "Bylo by nesprávné teď spekulovat o návratu, hodně věcí by se muselo změnit. Pokud se některá z těchto věcí zlepší a bude se dále vyvíjet, tak kdo ví."
Zvláště s propagací WRC byl problém. Od krachu společnosti North-One-Sports, což bylo koncem roku 2011, mělo WRC s propagací velké problémy. Ve srovnání s Formulí 1 jakoby skoro ani neexistovalo a to by se mělo v budoucnu změnit. Red Bull Mediahouse pozvedlo již hodně sportovních disciplín, naposledy společnost stála za propagací seskoku Felixe Baumgartnera.
"V uplynulých dvou letech jsme s FIA společně tvrdě pracovali na tom, abychom našli nějakého promotéra. V zákulisí se hodně pracovalo. V některých rozhovorech jsme stále zainteresováni. Snad potvrdí rozhodnutí a my budeme mít něco, co situaci ve WRC zlepší," řekl Quinn pro Autosport. I VW měl zájem na tom, aby bylo WRC před veřejností dobře prezentováno. Wolfsburgští chtějí z Pola udělat nejprodávanější malé auto na světě.
Quinn vidí vstup VW a Hyundaie pozitivně. "Je dobré, že přichází další výrobci. Lidé by ale také neměli zapomínat, že Ford WRC podporoval i těžkých časech. Možná to byl v té době krok zpět, někoho takto zachraňovat (doslova Quinn řekl: někoho nechat nosit váš kabát)."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.