Až v samém závěru Jänner rally technická závada zastavila posádku Jan Černý – Pavel Kohout se Škodou Fabia S2000.
Mladíci z Příbrami při svém prvním ostrém startu se Škodou Fabia S2000 rozhodně neudělali ostudu. Pravidelná umístění v první desítce absolutního pořadí za mnohem zkušenějšími soupeři se srovnatelnou technikou, to byly průběžné výsledky Honzy Černého a Pavla Kohouta v průběhu Jänner rally, která byla letos obzvláště nevyzpytatelná, co se počasí na trati rally týče. V první etapě se na některých úsecích soutěže ještě vyskytoval sníh a led, a to byly paradoxně ty podmínky, které Janu Černému a Pavlu Kohoutovi nejvíce seděly. Svědčí o tom třetí a čtvrtý nejrychlejší čas absolutně, kterých dvojice z týmu Černý Racing dosáhla právě na rychlostních zkouškách, kde bylo sněhu a ledu nejvíce. V závěru první etapy se musel Honza Černý vypořádat s menší účinností brzd, kdy se mu v některých okamžicích propadával brzdový pedál. Bylo třeba zvolnit a zvolit bezpečnější stopu tak, aby vůz mohli týmový mechanici znovu vrátit do ideální kondice.
To se beze zbytku povedlo a ve druhé etapě, která byla prakticky bez výjimky zkrápěná hustým deštěm, se Honzovi s Pavlem opět dařilo zajíždět rychlé časy na rychlostních zkouškách. Ještě před startem poslední rychlostní zkoušky Honza s Pavlem pevně drželi deváté místo absolutně a sváděli velký boj o osmou příčku se skvěle jedoucím Jarinem Orsákem. Do poslední rychlostní zkoušky byl mezi nimi rozestup 11 vteřin a v předchozích RZ se soupeře dařilo úspěšně stahovat. Souboj se však nakonec nekonal. Zhruba dvacet kilometrů chybělo ale tentokrát Černému Kohoutovi do cíle poslední RZ. Jejich Fabia S2000 zůstala stát s poruchou diferenciálu.
Jan Černý: „Bohužel nás v samém závěru rally postihla smůla. Přibližně ve čtvrtině poslední vložky se ozvala z převodů rána a museli jsme auto odstavit, aby nedošlo k dalším škodám. Ze začátku jsme si mysleli, že nám praskla poloosa, ale teď to vypadá na diferenciál. Konečnou příčinu poruchy určí až naši mechanici na dílně. Za těch skoro 250 ostrých kilometrů jsme se naučili o tomto autě hrozně moc. Vyzkoušeli jsme si velké množství nastavení podvozku i mnoho variant pneumatik, což nám pomůže v dalším získávání jistoty s tímto autem. Jeho limity jsou ještě hodně vzdálené a já mám velmi dobrý pocit z toho, že cítím, kde vteřiny oproti těm nejrychlejším ztrácíme. Samozřejmě mě odstoupení těsně před cílem mrzí, ale to je taky rally. Už teď se na další start se Škodou Fabia S2000 těším.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?