Až v samém závěru Jänner rally technická závada zastavila posádku Jan Černý – Pavel Kohout se Škodou Fabia S2000.
Mladíci z Příbrami při svém prvním ostrém startu se Škodou Fabia S2000 rozhodně neudělali ostudu. Pravidelná umístění v první desítce absolutního pořadí za mnohem zkušenějšími soupeři se srovnatelnou technikou, to byly průběžné výsledky Honzy Černého a Pavla Kohouta v průběhu Jänner rally, která byla letos obzvláště nevyzpytatelná, co se počasí na trati rally týče. V první etapě se na některých úsecích soutěže ještě vyskytoval sníh a led, a to byly paradoxně ty podmínky, které Janu Černému a Pavlu Kohoutovi nejvíce seděly. Svědčí o tom třetí a čtvrtý nejrychlejší čas absolutně, kterých dvojice z týmu Černý Racing dosáhla právě na rychlostních zkouškách, kde bylo sněhu a ledu nejvíce. V závěru první etapy se musel Honza Černý vypořádat s menší účinností brzd, kdy se mu v některých okamžicích propadával brzdový pedál. Bylo třeba zvolnit a zvolit bezpečnější stopu tak, aby vůz mohli týmový mechanici znovu vrátit do ideální kondice.
To se beze zbytku povedlo a ve druhé etapě, která byla prakticky bez výjimky zkrápěná hustým deštěm, se Honzovi s Pavlem opět dařilo zajíždět rychlé časy na rychlostních zkouškách. Ještě před startem poslední rychlostní zkoušky Honza s Pavlem pevně drželi deváté místo absolutně a sváděli velký boj o osmou příčku se skvěle jedoucím Jarinem Orsákem. Do poslední rychlostní zkoušky byl mezi nimi rozestup 11 vteřin a v předchozích RZ se soupeře dařilo úspěšně stahovat. Souboj se však nakonec nekonal. Zhruba dvacet kilometrů chybělo ale tentokrát Černému Kohoutovi do cíle poslední RZ. Jejich Fabia S2000 zůstala stát s poruchou diferenciálu.
Jan Černý: „Bohužel nás v samém závěru rally postihla smůla. Přibližně ve čtvrtině poslední vložky se ozvala z převodů rána a museli jsme auto odstavit, aby nedošlo k dalším škodám. Ze začátku jsme si mysleli, že nám praskla poloosa, ale teď to vypadá na diferenciál. Konečnou příčinu poruchy určí až naši mechanici na dílně. Za těch skoro 250 ostrých kilometrů jsme se naučili o tomto autě hrozně moc. Vyzkoušeli jsme si velké množství nastavení podvozku i mnoho variant pneumatik, což nám pomůže v dalším získávání jistoty s tímto autem. Jeho limity jsou ještě hodně vzdálené a já mám velmi dobrý pocit z toho, že cítím, kde vteřiny oproti těm nejrychlejším ztrácíme. Samozřejmě mě odstoupení těsně před cílem mrzí, ale to je taky rally. Už teď se na další start se Škodou Fabia S2000 těším.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?