Až v samém závěru Jänner rally technická závada zastavila posádku Jan Černý – Pavel Kohout se Škodou Fabia S2000.
Mladíci z Příbrami při svém prvním ostrém startu se Škodou Fabia S2000 rozhodně neudělali ostudu. Pravidelná umístění v první desítce absolutního pořadí za mnohem zkušenějšími soupeři se srovnatelnou technikou, to byly průběžné výsledky Honzy Černého a Pavla Kohouta v průběhu Jänner rally, která byla letos obzvláště nevyzpytatelná, co se počasí na trati rally týče. V první etapě se na některých úsecích soutěže ještě vyskytoval sníh a led, a to byly paradoxně ty podmínky, které Janu Černému a Pavlu Kohoutovi nejvíce seděly. Svědčí o tom třetí a čtvrtý nejrychlejší čas absolutně, kterých dvojice z týmu Černý Racing dosáhla právě na rychlostních zkouškách, kde bylo sněhu a ledu nejvíce. V závěru první etapy se musel Honza Černý vypořádat s menší účinností brzd, kdy se mu v některých okamžicích propadával brzdový pedál. Bylo třeba zvolnit a zvolit bezpečnější stopu tak, aby vůz mohli týmový mechanici znovu vrátit do ideální kondice.
To se beze zbytku povedlo a ve druhé etapě, která byla prakticky bez výjimky zkrápěná hustým deštěm, se Honzovi s Pavlem opět dařilo zajíždět rychlé časy na rychlostních zkouškách. Ještě před startem poslední rychlostní zkoušky Honza s Pavlem pevně drželi deváté místo absolutně a sváděli velký boj o osmou příčku se skvěle jedoucím Jarinem Orsákem. Do poslední rychlostní zkoušky byl mezi nimi rozestup 11 vteřin a v předchozích RZ se soupeře dařilo úspěšně stahovat. Souboj se však nakonec nekonal. Zhruba dvacet kilometrů chybělo ale tentokrát Černému Kohoutovi do cíle poslední RZ. Jejich Fabia S2000 zůstala stát s poruchou diferenciálu.
Jan Černý: „Bohužel nás v samém závěru rally postihla smůla. Přibližně ve čtvrtině poslední vložky se ozvala z převodů rána a museli jsme auto odstavit, aby nedošlo k dalším škodám. Ze začátku jsme si mysleli, že nám praskla poloosa, ale teď to vypadá na diferenciál. Konečnou příčinu poruchy určí až naši mechanici na dílně. Za těch skoro 250 ostrých kilometrů jsme se naučili o tomto autě hrozně moc. Vyzkoušeli jsme si velké množství nastavení podvozku i mnoho variant pneumatik, což nám pomůže v dalším získávání jistoty s tímto autem. Jeho limity jsou ještě hodně vzdálené a já mám velmi dobrý pocit z toho, že cítím, kde vteřiny oproti těm nejrychlejším ztrácíme. Samozřejmě mě odstoupení těsně před cílem mrzí, ale to je taky rally. Už teď se na další start se Škodou Fabia S2000 těším.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.