Úspěšnou premiéru Černého Kohouta zastavila technika

Černý, Jan
Černý, Jan, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Petr Eliáš 6. ledna 2013 13:51
Sdílej:

Až v samém závěru Jänner rally technická závada zastavila posádku Jan Černý – Pavel Kohout se Škodou Fabia S2000.

Mladíci z Příbrami při svém prvním ostrém startu se Škodou Fabia S2000 rozhodně neudělali ostudu. Pravidelná umístění v první desítce absolutního pořadí za mnohem zkušenějšími soupeři se srovnatelnou technikou, to byly průběžné výsledky Honzy Černého a Pavla Kohouta v průběhu Jänner rally, která byla letos obzvláště nevyzpytatelná, co se počasí na trati rally týče. V první etapě se na některých úsecích soutěže ještě vyskytoval sníh a led, a to byly paradoxně ty podmínky, které Janu Černému a Pavlu Kohoutovi nejvíce seděly. Svědčí o tom třetí a čtvrtý nejrychlejší čas absolutně, kterých dvojice z týmu Černý Racing dosáhla právě na rychlostních zkouškách, kde bylo sněhu a ledu nejvíce. V závěru první etapy se musel Honza Černý vypořádat s menší účinností brzd, kdy se mu v některých okamžicích propadával brzdový pedál. Bylo třeba zvolnit a zvolit bezpečnější stopu tak, aby vůz mohli týmový mechanici znovu vrátit do ideální kondice.

To se beze zbytku povedlo a ve druhé etapě, která byla prakticky bez výjimky zkrápěná hustým deštěm, se Honzovi s Pavlem opět dařilo zajíždět rychlé časy na rychlostních zkouškách. Ještě před startem poslední rychlostní zkoušky Honza s Pavlem pevně drželi deváté místo absolutně a sváděli velký boj o osmou příčku se skvěle jedoucím Jarinem Orsákem. Do poslední rychlostní zkoušky byl mezi nimi rozestup 11 vteřin a v předchozích RZ se soupeře dařilo úspěšně stahovat. Souboj se však nakonec nekonal. Zhruba dvacet kilometrů chybělo ale tentokrát Černému Kohoutovi do cíle poslední RZ. Jejich Fabia S2000 zůstala stát s poruchou diferenciálu.

Jan Černý: „Bohužel nás v samém závěru rally postihla smůla. Přibližně ve čtvrtině poslední vložky se ozvala z převodů rána a museli jsme auto odstavit, aby nedošlo k dalším škodám. Ze začátku jsme si mysleli, že nám praskla poloosa, ale teď to vypadá na diferenciál. Konečnou příčinu poruchy určí až naši mechanici na dílně. Za těch skoro 250 ostrých kilometrů jsme se naučili o tomto autě hrozně moc. Vyzkoušeli jsme si velké množství nastavení podvozku i mnoho variant pneumatik, což nám pomůže v dalším získávání jistoty s tímto autem. Jeho limity jsou ještě hodně vzdálené a já mám velmi dobrý pocit z toho, že cítím, kde vteřiny oproti těm nejrychlejším ztrácíme. Samozřejmě mě odstoupení těsně před cílem mrzí, ale to je taky rally. Už teď se na další start se Škodou Fabia S2000 těším.“

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.