I když se Mads Ostberg stává pro rok 2013 továrním jezdcem M-Sportu, tak rodinný tým Adapta plánuje pokračovat v nejvyšších patrech rallysportu. Šéf týmu, Morten Ostberg (otec), plánuje nasazovat Fiestu RS WRC pro různé jezdce.
I v roce 2013 uvidíme tým Adapta. Morten Ostberg prohlásil, že vůz Fiesta RS WRC/RRC bude i nadále nasazován na různé regionální norské soutěže a případně v MS. V rámci MS se za jeho volantem ve Švédsku představí Eyvind Brynildsen. S tímto jezdcem už tým vloni ve Švédsku spolupracoval. Mads Ostberg chce také vylepšit svůj neoficiální rekord v letu na sněhu s rallyovým vozem, který činí 50 metrů.
Adapta by chtěla dosáhnout i díky podpoře od norského autoklubu, aby do MS mohla nasazovat mladé talenty. Letos by se konkrétně mělo jednat o 3 až 4 jezdce, se kterými by tým chtěl absolvovat 8 soutěží MS.
Fiesta RS WRC, se kterou v sezoně 2012 jezdil Mads, šla po sezoně do M-Sportu, kde byla repasována. Jen pro zajímavost: Mezi továrními auty a stroji soukromých týmů jsou vždy drobné rozdíly. Jedná se například o malé ale drahé díly na vylepšení težiště vozu nebo třeba jiné tlumiče. Také vylepšení na motoru šlo v sezoně 2012 prvně do továrních aut, až od Finska jej dostal k dispozici Ostberg.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?