Na letošní Rally Monte Carlo se nedočkáme vozů Mini JCW WRC od britského Prodrivu. Ačkoliv na této soutěži se vozy Mini kdysi proslavily.
O uplynulém víkendu byl poslední termín pro podání přihlášky pro Rally Monte Carlo 2013. Startovní listina by měla být uveřejněna v pátek. Podle prvních informací se úvodní soutěže MS nezúčastní velký počet posádek. Důvody jsou všeobecně známé: Program je roztahaný prakticky do celého týdne, nemožnost využítí Rally2, poplatky za účast jsou příliš vysoké. Proto na startu uvidíme jen hrstku jezdců, kteří budou chtít usilovat o špici.
Jeden tým ale zcela jistě neuvidíme: Prodrive - bývalý tovární tým Mini. Přitom ještě před časem hlavně německými médii proběhla zpráva, která říkala, že se Prodrive pokusí letos s Mini tuto legendární soutěž vyhrát.
"Bohužel se soutěže nezúčastníme, i když jsme přesvědčeni, že bychom byli schopni vyhrát. Teď už se koncentrujeme na Švédsko. Všichni doufáme, že se tam představíme," říká Richard Taylor, šéf Prodrivu. Jen připomeňme, že vloni Dani Sordo na Rally Monte Carlo získal 2. místo v cíli.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?