Power Stage bude v příštím roce delší

Novikov, Evgeniy - Minor-Petrasko, Ilka
Novikov, Evgeniy - Minor-Petrasko, Ilka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 11. listopadu 2012 18:25
Sdílej:

Power Stage zůstane i v roce 2013, ale FIA definovala její novou podobu. Zkouška by měla být reprezentativní pro danou soutěž a její minimální délka je 15 kilometrů.

S Power Stage přišel bývalý pomotér MS - společnost North One Sport. Poprvé jsme viděli bojovat jezdce o body ve Švédsku 2011, z vítězství se radoval Sébastien Ogier před tehdejším kolegou Sébastienem Loebem a Jarim-Mattim Latvalou. Nejrychlejší tři jezdci vždy obdrželi 3, 2 a 1 bonusový bod. Zajímavostí je, že právě během loňské Švédské rally musel převzít volant soutěžní DS3 WRC navigátor Pettera Solberga, Chris Patterson. 

Letos, i přesto, že North One Sport již není promotérem MS, tak Power Stage zůstala na všech soutěžích. Viděli jsme různé podoby Power Stage - od městské zkoušky pro diváky (př.: Německo), přes normální kratší zkoušku (př.: Monte-Carlo), až po 33 kilometrů dlouhou zkoušku Ouninpohja ve Finsku. 

"Smysl Power Stage zůstane zachován i v roce 2013. Pořadatelé ale budou muset vybrat zkoušku, která bude reprezentovat danou soutěž - to vylučuje zkoušky ve městě, a také bude muset nově měřit minimálně 15 kilometrů. Není však již povinností, aby se jednalo o poslední zkoušku soutěže, pouze bude v poslední den. Podobný připad jsme již mohli vidět letos ve Francii, kde jsme pořadatele požádali, aby postupovali jinak. Chtěli jsme se totiž vyhnout příkladu Německa, kde byla Power Stage odjeta v ulicích Trieru," říká Michel Mouton, manažerka WRC.

"Rok 2013 bude znamenat pro WRC změnu. Je možné, že Power Stage neuvidíme tolikrát v televizi, ale je to nová příležitost pro organizátory, kteří mohou na jejím formátu výrazně zapracovat," pokračuje Mouton. Spekuluje se dokonce o tom, že pořadatelé v Portugalsku zamýšlí Power Stage o délce 52 kilometrů!

Nejúspěšnější jezdec letošního bodování pomocí Power Stage je Sébastien Loeb se ziskem 18 bodů, následuje Petter Solberg (15), Mikko Hirvonen (13), Jari-Matti Latvala (11) a jezdci Evgeny Novikov, Andreas Mikkelsen a Nasser Al-Attiyah získali 1 bod.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.