Power Stage zůstane i v roce 2013, ale FIA definovala její novou podobu. Zkouška by měla být reprezentativní pro danou soutěž a její minimální délka je 15 kilometrů.
S Power Stage přišel bývalý pomotér MS - společnost North One Sport. Poprvé jsme viděli bojovat jezdce o body ve Švédsku 2011, z vítězství se radoval Sébastien Ogier před tehdejším kolegou Sébastienem Loebem a Jarim-Mattim Latvalou. Nejrychlejší tři jezdci vždy obdrželi 3, 2 a 1 bonusový bod. Zajímavostí je, že právě během loňské Švédské rally musel převzít volant soutěžní DS3 WRC navigátor Pettera Solberga, Chris Patterson.
Letos, i přesto, že North One Sport již není promotérem MS, tak Power Stage zůstala na všech soutěžích. Viděli jsme různé podoby Power Stage - od městské zkoušky pro diváky (př.: Německo), přes normální kratší zkoušku (př.: Monte-Carlo), až po 33 kilometrů dlouhou zkoušku Ouninpohja ve Finsku.
"Smysl Power Stage zůstane zachován i v roce 2013. Pořadatelé ale budou muset vybrat zkoušku, která bude reprezentovat danou soutěž - to vylučuje zkoušky ve městě, a také bude muset nově měřit minimálně 15 kilometrů. Není však již povinností, aby se jednalo o poslední zkoušku soutěže, pouze bude v poslední den. Podobný připad jsme již mohli vidět letos ve Francii, kde jsme pořadatele požádali, aby postupovali jinak. Chtěli jsme se totiž vyhnout příkladu Německa, kde byla Power Stage odjeta v ulicích Trieru," říká Michel Mouton, manažerka WRC.
"Rok 2013 bude znamenat pro WRC změnu. Je možné, že Power Stage neuvidíme tolikrát v televizi, ale je to nová příležitost pro organizátory, kteří mohou na jejím formátu výrazně zapracovat," pokračuje Mouton. Spekuluje se dokonce o tom, že pořadatelé v Portugalsku zamýšlí Power Stage o délce 52 kilometrů!
Nejúspěšnější jezdec letošního bodování pomocí Power Stage je Sébastien Loeb se ziskem 18 bodů, následuje Petter Solberg (15), Mikko Hirvonen (13), Jari-Matti Latvala (11) a jezdci Evgeny Novikov, Andreas Mikkelsen a Nasser Al-Attiyah získali 1 bod.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.