Poslední sprinterské klání sezóny se opět konalo na Vsetíně při PSG-Partr Rally Vsetín. Ani na této poslední soutěži sezóny nechyběla posádka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba na jejich tradičním Mitsubishi Lancer Evo X.
Kluci měli před Vsetínem jasný cíl a to posbírat co nejvíce bodů, aby mohli v tabulce třídy 3 přeskočit doposud pátého Martina Semeráda. Hlavně taktéž nechtěli poškodit auto, jelikož týden po Vsetíně odjížděla tato dvojice na premiérový start na šotolinovou Waldviertel rally.
A Patrik s Richardem začali dobře, když jim po polovině soutěže patřilo sedmé místo ve třídě s minimálním odstupem na před sebou jedoucí posádky. Na druhém testu si rovněž připsali druhý čas ve skupině 3. „V prostřední sekci rally jsme trochu ztráceli díky ne zrovna optimální volbě pneumatik,“ říká Patrik Rujbr. Do konce soutěže však kluci svůj výsledek nevylepšili a Vsetín tedy dokončili na sedmém místě ve třídě 3, což stačilo na celkové páté místo v šampionátu sprintrally.
„Myslím, že jsme po celý rok podávali slušné výkony a je vidět určitě oproti loňsku zrychlení, které doufám zúročíme v příští sezoně konečně nějakým umístěním na stupních vítězů,“ hodnotí krátce sezónu spolujezdec Richard Nesvadba.
Nutno podotknout, že Mitsubishi bylo po celou sezónu velmi dobře připraveno, což dokazuje taktéž všech osm dokončených sprintů sezóny. Ihned po Vsetínu čekal mechaniky hektický týden, protože již následující pátek posádka startovala na jejich první šotolinové rally. Proto bylo nutno Lancera přestavět na šotolinovou verzi. Velký dík patří Patrikovu otci Luďkovi, který zařídil většinu věcí potřebných pro tuto změnu specifikace. Tato premiéra se odehrála na Waldviertel Rally, která každoročně ukončuje mistrovskou sezónu v Rakousku a na tuto soutěž každoročně zavítá taktéž mnoho českých posádek. Jelikož se Waldviertel jezdí v podzimním termínu, tak se jedzci shodují, že v mnohém připomíná Wales Rally, která se jezdí v mistrovství světa. Kluci si chtěli soutěž hlavně užít, což se jim zpočátku dařilo a po první etapě drželi pěkné šestnácté místo celkově a šesté ve třídě 3. „Do Rakouska jsme oba odjížděli natěšení na nové tratě a povrch a byli jsme zvědaví, jak se podaří uplatnit Patrikovi letošní starty v autokrosu,“ říká Richard. „Po první etapě jsme byli příjemně překvapení z našeho umístění, kdy odstupy od domácích Rakušanů nebyly nijak velké, naopak, spousta jich byla v pořadí za námi,“, doplňuje Patrik.
Druhá etapa začala pro Patrika s Richardem nejlépe jak mohla, když se po devátém testu dostali na třinácté místo a ve třídě 3 byli již čtvrtí. „Hned na první sobotní zkoušce jsme byli nemile překvapení velkou chybou pořadatelů, kteří nás v jednom odbočení posílali rovně. Erzetu jsme, ale absolvovali podle správné trasy, o to víc jsme byli překvapení, že někteří jezdci ze špičky se nechali zmást a i přes nedodržení trasy nebyli nijak penalizování, ale zkouška byla nakonec pořadateli anulována. U nás jsem nic podobného za svých 17 let v rally nezažil,“ říká ke kuriózní situaci Richard Nesvadba. Na desátém testu, ale kluci s jejich Lancerem vyletěli mimo trať a soutěž pro ně skončila. „Před RZ 10 začalo hustě pršet a tvrdé šotolinové gumy nás v uklouzané levé šest nepodržely, zadek auta šel z cesty, otočili jsme se přes střechu a zaparkovali v lese na další EVO X, která tam skončila na prvním průjezdu. Auto skončilo docela pomačkané, my jsme naštěstí v pořádku,“ popisuje krušnou chvilku Patrik Rujbr. „I přes havárii a zmatky pořadatelů se nám Waldviertel rally hodně líbila, svezení na šotolině je velký zážitek, i když v některých úsecích jsme oba měli pěkně stažený zadek,“ hodnotí soutěž s úsměvem Richard.
Nicméně vůz bude do RallyShow Uherský Brod opraven a tak ani zde nebudou kluci chybět a představí se v plné síle domácím fanouškům již tuto sobotu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.