Poslední sprinterské klání sezóny se opět konalo na Vsetíně při PSG-Partr Rally Vsetín. Ani na této poslední soutěži sezóny nechyběla posádka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba na jejich tradičním Mitsubishi Lancer Evo X.
Kluci měli před Vsetínem jasný cíl a to posbírat co nejvíce bodů, aby mohli v tabulce třídy 3 přeskočit doposud pátého Martina Semeráda. Hlavně taktéž nechtěli poškodit auto, jelikož týden po Vsetíně odjížděla tato dvojice na premiérový start na šotolinovou Waldviertel rally.
A Patrik s Richardem začali dobře, když jim po polovině soutěže patřilo sedmé místo ve třídě s minimálním odstupem na před sebou jedoucí posádky. Na druhém testu si rovněž připsali druhý čas ve skupině 3. „V prostřední sekci rally jsme trochu ztráceli díky ne zrovna optimální volbě pneumatik,“ říká Patrik Rujbr. Do konce soutěže však kluci svůj výsledek nevylepšili a Vsetín tedy dokončili na sedmém místě ve třídě 3, což stačilo na celkové páté místo v šampionátu sprintrally.
„Myslím, že jsme po celý rok podávali slušné výkony a je vidět určitě oproti loňsku zrychlení, které doufám zúročíme v příští sezoně konečně nějakým umístěním na stupních vítězů,“ hodnotí krátce sezónu spolujezdec Richard Nesvadba.
Nutno podotknout, že Mitsubishi bylo po celou sezónu velmi dobře připraveno, což dokazuje taktéž všech osm dokončených sprintů sezóny. Ihned po Vsetínu čekal mechaniky hektický týden, protože již následující pátek posádka startovala na jejich první šotolinové rally. Proto bylo nutno Lancera přestavět na šotolinovou verzi. Velký dík patří Patrikovu otci Luďkovi, který zařídil většinu věcí potřebných pro tuto změnu specifikace. Tato premiéra se odehrála na Waldviertel Rally, která každoročně ukončuje mistrovskou sezónu v Rakousku a na tuto soutěž každoročně zavítá taktéž mnoho českých posádek. Jelikož se Waldviertel jezdí v podzimním termínu, tak se jedzci shodují, že v mnohém připomíná Wales Rally, která se jezdí v mistrovství světa. Kluci si chtěli soutěž hlavně užít, což se jim zpočátku dařilo a po první etapě drželi pěkné šestnácté místo celkově a šesté ve třídě 3. „Do Rakouska jsme oba odjížděli natěšení na nové tratě a povrch a byli jsme zvědaví, jak se podaří uplatnit Patrikovi letošní starty v autokrosu,“ říká Richard. „Po první etapě jsme byli příjemně překvapení z našeho umístění, kdy odstupy od domácích Rakušanů nebyly nijak velké, naopak, spousta jich byla v pořadí za námi,“, doplňuje Patrik.
Druhá etapa začala pro Patrika s Richardem nejlépe jak mohla, když se po devátém testu dostali na třinácté místo a ve třídě 3 byli již čtvrtí. „Hned na první sobotní zkoušce jsme byli nemile překvapení velkou chybou pořadatelů, kteří nás v jednom odbočení posílali rovně. Erzetu jsme, ale absolvovali podle správné trasy, o to víc jsme byli překvapení, že někteří jezdci ze špičky se nechali zmást a i přes nedodržení trasy nebyli nijak penalizování, ale zkouška byla nakonec pořadateli anulována. U nás jsem nic podobného za svých 17 let v rally nezažil,“ říká ke kuriózní situaci Richard Nesvadba. Na desátém testu, ale kluci s jejich Lancerem vyletěli mimo trať a soutěž pro ně skončila. „Před RZ 10 začalo hustě pršet a tvrdé šotolinové gumy nás v uklouzané levé šest nepodržely, zadek auta šel z cesty, otočili jsme se přes střechu a zaparkovali v lese na další EVO X, která tam skončila na prvním průjezdu. Auto skončilo docela pomačkané, my jsme naštěstí v pořádku,“ popisuje krušnou chvilku Patrik Rujbr. „I přes havárii a zmatky pořadatelů se nám Waldviertel rally hodně líbila, svezení na šotolině je velký zážitek, i když v některých úsecích jsme oba měli pěkně stažený zadek,“ hodnotí soutěž s úsměvem Richard.
Nicméně vůz bude do RallyShow Uherský Brod opraven a tak ani zde nebudou kluci chybět a představí se v plné síle domácím fanouškům již tuto sobotu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?