Poslední sprinterské klání sezóny se opět konalo na Vsetíně při PSG-Partr Rally Vsetín. Ani na této poslední soutěži sezóny nechyběla posádka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba na jejich tradičním Mitsubishi Lancer Evo X.
Kluci měli před Vsetínem jasný cíl a to posbírat co nejvíce bodů, aby mohli v tabulce třídy 3 přeskočit doposud pátého Martina Semeráda. Hlavně taktéž nechtěli poškodit auto, jelikož týden po Vsetíně odjížděla tato dvojice na premiérový start na šotolinovou Waldviertel rally.
A Patrik s Richardem začali dobře, když jim po polovině soutěže patřilo sedmé místo ve třídě s minimálním odstupem na před sebou jedoucí posádky. Na druhém testu si rovněž připsali druhý čas ve skupině 3. „V prostřední sekci rally jsme trochu ztráceli díky ne zrovna optimální volbě pneumatik,“ říká Patrik Rujbr. Do konce soutěže však kluci svůj výsledek nevylepšili a Vsetín tedy dokončili na sedmém místě ve třídě 3, což stačilo na celkové páté místo v šampionátu sprintrally.
„Myslím, že jsme po celý rok podávali slušné výkony a je vidět určitě oproti loňsku zrychlení, které doufám zúročíme v příští sezoně konečně nějakým umístěním na stupních vítězů,“ hodnotí krátce sezónu spolujezdec Richard Nesvadba.
Nutno podotknout, že Mitsubishi bylo po celou sezónu velmi dobře připraveno, což dokazuje taktéž všech osm dokončených sprintů sezóny. Ihned po Vsetínu čekal mechaniky hektický týden, protože již následující pátek posádka startovala na jejich první šotolinové rally. Proto bylo nutno Lancera přestavět na šotolinovou verzi. Velký dík patří Patrikovu otci Luďkovi, který zařídil většinu věcí potřebných pro tuto změnu specifikace. Tato premiéra se odehrála na Waldviertel Rally, která každoročně ukončuje mistrovskou sezónu v Rakousku a na tuto soutěž každoročně zavítá taktéž mnoho českých posádek. Jelikož se Waldviertel jezdí v podzimním termínu, tak se jedzci shodují, že v mnohém připomíná Wales Rally, která se jezdí v mistrovství světa. Kluci si chtěli soutěž hlavně užít, což se jim zpočátku dařilo a po první etapě drželi pěkné šestnácté místo celkově a šesté ve třídě 3. „Do Rakouska jsme oba odjížděli natěšení na nové tratě a povrch a byli jsme zvědaví, jak se podaří uplatnit Patrikovi letošní starty v autokrosu,“ říká Richard. „Po první etapě jsme byli příjemně překvapení z našeho umístění, kdy odstupy od domácích Rakušanů nebyly nijak velké, naopak, spousta jich byla v pořadí za námi,“, doplňuje Patrik.
Druhá etapa začala pro Patrika s Richardem nejlépe jak mohla, když se po devátém testu dostali na třinácté místo a ve třídě 3 byli již čtvrtí. „Hned na první sobotní zkoušce jsme byli nemile překvapení velkou chybou pořadatelů, kteří nás v jednom odbočení posílali rovně. Erzetu jsme, ale absolvovali podle správné trasy, o to víc jsme byli překvapení, že někteří jezdci ze špičky se nechali zmást a i přes nedodržení trasy nebyli nijak penalizování, ale zkouška byla nakonec pořadateli anulována. U nás jsem nic podobného za svých 17 let v rally nezažil,“ říká ke kuriózní situaci Richard Nesvadba. Na desátém testu, ale kluci s jejich Lancerem vyletěli mimo trať a soutěž pro ně skončila. „Před RZ 10 začalo hustě pršet a tvrdé šotolinové gumy nás v uklouzané levé šest nepodržely, zadek auta šel z cesty, otočili jsme se přes střechu a zaparkovali v lese na další EVO X, která tam skončila na prvním průjezdu. Auto skončilo docela pomačkané, my jsme naštěstí v pořádku,“ popisuje krušnou chvilku Patrik Rujbr. „I přes havárii a zmatky pořadatelů se nám Waldviertel rally hodně líbila, svezení na šotolině je velký zážitek, i když v některých úsecích jsme oba měli pěkně stažený zadek,“ hodnotí soutěž s úsměvem Richard.
Nicméně vůz bude do RallyShow Uherský Brod opraven a tak ani zde nebudou kluci chybět a představí se v plné síle domácím fanouškům již tuto sobotu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.