V pondělí to vše začalo. Ford oznámil, že se stahuje z MS v automobilových soutěží. Pro jejich partnera, Malcolma Wilsona, to byl asi nejtěžší moment v jeho kariéře, když s touto novinkou musel seznámit lidi v M-Sportu.
V centrále M-Sportu v britské Crumbii pracuje na 230 lidí. Jen pět z nich dopředu vědělo, co vejde ve známost toto pondělí, a sice že Ford končí své angažmá v MS v automobilových soutěžích a dále se bude věnovat rallycrossu. S touto nepříjemnou novinkou musel Malcolm obeznámit všechny lidi v továrně.
"Byl to pořádný šok. Ve firmě nebyl nikdo, až na pět lidí, kdo by věděl, že to přijde. Každý si už pak mohl lehce vyvodit, co to pro nás bude znamenat. Od té doby se nám dostalo ze všech řad a i zvenčí velké podpory. Dostali jsme desetkrát více zpráv než po vítězství titulu ve WRC. Je to neuvěřitelné," řekl Malcolm Wilson pro Autosport.
Wilson a jeho spolupracovníci se teď snaží zajistit budoucnost M-Sportu. Mohli by startovat jako privátní tým. Minimálně v příští sezoně by mohli získat i několik vítězství. "Máme skvělé auto, teď musím vstát a začít trochu více pracovat. Moje hlavní pozornost se bude ubírat směrem k potřebnému rozpočtu pro příští rok. Kromě toho se budeme snažit jednat i s jinými výrobci."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?