Peugeot 208 R2, který získal homologaci 1. října, se poprvé oficiálně představil na závodním okruhu v rámci 12. závodu IRC v San Remu. V rukou posádky Bryan Bouffier/Xavier Panseri dominoval vůz závodu od startu do cíle a získal své první vítězství v kategorii R2.
Vůz 208 v závodní verzi se poprvé objevil jako předjezdec na Korsické rally (asfalt – Francie), na Ulsterské rally (asfalt – Irsko) a na Polské rally (šotolina – Polsko). Její evropské turné nyní pokračuje v závodních podmínkách. Na náročné věhlasné trati v italském San Remu, která je plná léček, se Peugeotu 208, přezdívanému ve francouzštině „malá bomba“, podařilo postupovou zkoušku složit. V měřených úsecích dosáhl skvělých výsledků, počínaje druhým nejlepším časem ve skupině R v 1. rychlostní zkoušce.Vůz, který po celou dobu závodu kategorii R2 dominoval, se nesetkal s žádným technickým problémem, což je před uvedením na světové trhy důkaz jeho výborné spolehlivosti. Peugeot 208 R2 skončil s náskokem více než 1,36 min před ostatními. Bryan Bouggier uvedl: „Měl jsem možnost řídit 208 R2 na šotolině v Polsku i tady na asfaltu v San Remu. V obou případech jsem se s ním seznámil při shakedownu a okamžitě jsem se s ním cítil v pohodě. Je to bezpečné auto, které se lehce řídí a vzbuzuje důvěru. Jeho silnou stránkou je bezpochyby celková vyváženost podvozku a celého nápravového systému. Je mrštný a velice dobře reaguje. Předností jsou i brzdy. Slavný 44kilometrový okruh jasně prokázal jeho vytrvalost a výkonnost. S motorem jsme dosáhli dobrých časů v měřených úsecích, což je slibné, už proto, že verze určená na trh projde ještě dalším vylepšením.“ Bryan Bouffier a Xavier Panseri se s vozem 208 R2 opět setkají na Rallye du Var.
Další představení Peugeot 208 R2 se v rámci svého vývoje zúčastní ještě 3.-4. listopadu belgické Rallye du Condroz v roli předjezdce a 23.-25. listopadu bude čelit ostré konkurenci v Rallye du Var. Ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin dodal: „S tímto prvním výsledkem jsme velice spokojeni. Vůz 208 R2 byl výkonný, spolehlivý, ale také po celou dobu rally jel stabilně a bez výkyvů. V Itálii se mu dostalo vřelého přijetí, viditelně zaujal mnoho mladých budoucích italských pilotů, kteří dychtí po tom, stát se příštím Paolem Andreuccim!“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.