Peugeot 208 R2, který získal homologaci 1. října, se poprvé oficiálně představil na závodním okruhu v rámci 12. závodu IRC v San Remu. V rukou posádky Bryan Bouffier/Xavier Panseri dominoval vůz závodu od startu do cíle a získal své první vítězství v kategorii R2.
Vůz 208 v závodní verzi se poprvé objevil jako předjezdec na Korsické rally (asfalt – Francie), na Ulsterské rally (asfalt – Irsko) a na Polské rally (šotolina – Polsko). Její evropské turné nyní pokračuje v závodních podmínkách. Na náročné věhlasné trati v italském San Remu, která je plná léček, se Peugeotu 208, přezdívanému ve francouzštině „malá bomba“, podařilo postupovou zkoušku složit. V měřených úsecích dosáhl skvělých výsledků, počínaje druhým nejlepším časem ve skupině R v 1. rychlostní zkoušce.Vůz, který po celou dobu závodu kategorii R2 dominoval, se nesetkal s žádným technickým problémem, což je před uvedením na světové trhy důkaz jeho výborné spolehlivosti. Peugeot 208 R2 skončil s náskokem více než 1,36 min před ostatními. Bryan Bouggier uvedl: „Měl jsem možnost řídit 208 R2 na šotolině v Polsku i tady na asfaltu v San Remu. V obou případech jsem se s ním seznámil při shakedownu a okamžitě jsem se s ním cítil v pohodě. Je to bezpečné auto, které se lehce řídí a vzbuzuje důvěru. Jeho silnou stránkou je bezpochyby celková vyváženost podvozku a celého nápravového systému. Je mrštný a velice dobře reaguje. Předností jsou i brzdy. Slavný 44kilometrový okruh jasně prokázal jeho vytrvalost a výkonnost. S motorem jsme dosáhli dobrých časů v měřených úsecích, což je slibné, už proto, že verze určená na trh projde ještě dalším vylepšením.“ Bryan Bouffier a Xavier Panseri se s vozem 208 R2 opět setkají na Rallye du Var.
Další představení Peugeot 208 R2 se v rámci svého vývoje zúčastní ještě 3.-4. listopadu belgické Rallye du Condroz v roli předjezdce a 23.-25. listopadu bude čelit ostré konkurenci v Rallye du Var. Ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin dodal: „S tímto prvním výsledkem jsme velice spokojeni. Vůz 208 R2 byl výkonný, spolehlivý, ale také po celou dobu rally jel stabilně a bez výkyvů. V Itálii se mu dostalo vřelého přijetí, viditelně zaujal mnoho mladých budoucích italských pilotů, kteří dychtí po tom, stát se příštím Paolem Andreuccim!“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.