Ford končí s továrním týmem v MS!

Solberg, Petter	- Patterson, Chris
Solberg, Petter - Patterson, Chris, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 15. října 2012 20:41
Sdílej:

MS v automobilových soutěžích musí v průběhu jen několika dní vstřebat další ne příliš pozitivní zprávu. Po BMW/MINI dnes oznámil svůj odchod z MS také Ford. Podle první zprávy by však měl pokračovat v podpoře M-Sportu.

Obtížná ekonomická situace se postarala o překvapivý konec Fordu v MS. Je zvláštní, že Ford prvně zainvestoval do nákladného vývoje Fiesty RS WRC podle nových pravidel platných od sezony 2011, navíc smlouva s M-Sportem měla vypršet až na konci roku 2013. Jenže vysoké ztráty, do kterých se automobilka dostala - jen ve druhém čtvrtletí roku se musel Ford v Evropě vypořádat se ztrátou 404 milionů Dolarů, vedly ke změně postoje.

"Máme dlouhou historii v rallysportu, na kterou můžeme být hrdí. To udělalo rozhodnutí obvzláště obtížným. Momentálně si ale myslíme, že je lepší, když naše angažmá omezíme a cenné zdroje použijeme v jiných oblastech," říká Roelant de Waard z Fordu Europe.

Dlouholetý partner Fordu v MS, společnost M-Sport, ale bude i nadalé v MS s vozy Fiesta RS WRC nastupovat. Obě strany teď diskutují o možnostech, jak by mohla v budoucnu podpora ze strany Fordu probíhat. Momentálně M-Sport vyvíjí Fiestu R5, která by se měla představit v březnu.

"Chtěl bych Fordu za předešlých 16 let poděkovat. Museli udělat velmi obtížné rozhodnutí. My ale doufáme, že naše technická spolupráce bude v budoucnu pokračovat. Prioritu má nyní potvrzení programu na rok 2013. Poté budeme zvažovat všechny možnosti, které budou znamenat úspěšnou budoucnost," říká Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, který také musí hledat náhradu za odcházejícího Latvalu.

"M-Sport je velmi hrdý na historii s Fordem v MS, která se datuje od roku 1997. Získali jsme 208 podiových umístění, ve 156 po sobě jdoucích závodech jsme získali body, 52 soutěže jsme vyhráli a odstartovali do 225. 2 světové tituly pak podtrhují oddanost a nasazení celého týmu v Cumbrii."

"Mým cílem je pokračování v co možná nejlepším vývoji vozu, abychom byli schopni zajíždět nejrychlejší časy na jednotlivých RZ a získali v nadcházející sezoně co možná nejlepší výsledek. Pokusíme se Fiestu RS WRC posunout ještě dál. Pokračujeme také v těsné spolupráci s kolegy od Fordu na vývoji Fiesty R5, kterou představíme v březnu. Vylepšujeme též vůz Fiesta R2, který slouží pro mladé a začínající jezdce, případně pro národní šampionáty," zakončil Wilson.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.