MS v automobilových soutěžích musí v průběhu jen několika dní vstřebat další ne příliš pozitivní zprávu. Po BMW/MINI dnes oznámil svůj odchod z MS také Ford. Podle první zprávy by však měl pokračovat v podpoře M-Sportu.
Obtížná ekonomická situace se postarala o překvapivý konec Fordu v MS. Je zvláštní, že Ford prvně zainvestoval do nákladného vývoje Fiesty RS WRC podle nových pravidel platných od sezony 2011, navíc smlouva s M-Sportem měla vypršet až na konci roku 2013. Jenže vysoké ztráty, do kterých se automobilka dostala - jen ve druhém čtvrtletí roku se musel Ford v Evropě vypořádat se ztrátou 404 milionů Dolarů, vedly ke změně postoje.
"Máme dlouhou historii v rallysportu, na kterou můžeme být hrdí. To udělalo rozhodnutí obvzláště obtížným. Momentálně si ale myslíme, že je lepší, když naše angažmá omezíme a cenné zdroje použijeme v jiných oblastech," říká Roelant de Waard z Fordu Europe.
Dlouholetý partner Fordu v MS, společnost M-Sport, ale bude i nadalé v MS s vozy Fiesta RS WRC nastupovat. Obě strany teď diskutují o možnostech, jak by mohla v budoucnu podpora ze strany Fordu probíhat. Momentálně M-Sport vyvíjí Fiestu R5, která by se měla představit v březnu.
"Chtěl bych Fordu za předešlých 16 let poděkovat. Museli udělat velmi obtížné rozhodnutí. My ale doufáme, že naše technická spolupráce bude v budoucnu pokračovat. Prioritu má nyní potvrzení programu na rok 2013. Poté budeme zvažovat všechny možnosti, které budou znamenat úspěšnou budoucnost," říká Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, který také musí hledat náhradu za odcházejícího Latvalu.
"M-Sport je velmi hrdý na historii s Fordem v MS, která se datuje od roku 1997. Získali jsme 208 podiových umístění, ve 156 po sobě jdoucích závodech jsme získali body, 52 soutěže jsme vyhráli a odstartovali do 225. 2 světové tituly pak podtrhují oddanost a nasazení celého týmu v Cumbrii."
"Mým cílem je pokračování v co možná nejlepším vývoji vozu, abychom byli schopni zajíždět nejrychlejší časy na jednotlivých RZ a získali v nadcházející sezoně co možná nejlepší výsledek. Pokusíme se Fiestu RS WRC posunout ještě dál. Pokračujeme také v těsné spolupráci s kolegy od Fordu na vývoji Fiesty R5, kterou představíme v březnu. Vylepšujeme též vůz Fiesta R2, který slouží pro mladé a začínající jezdce, případně pro národní šampionáty," zakončil Wilson.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?