MS v automobilových soutěžích musí v průběhu jen několika dní vstřebat další ne příliš pozitivní zprávu. Po BMW/MINI dnes oznámil svůj odchod z MS také Ford. Podle první zprávy by však měl pokračovat v podpoře M-Sportu.
Obtížná ekonomická situace se postarala o překvapivý konec Fordu v MS. Je zvláštní, že Ford prvně zainvestoval do nákladného vývoje Fiesty RS WRC podle nových pravidel platných od sezony 2011, navíc smlouva s M-Sportem měla vypršet až na konci roku 2013. Jenže vysoké ztráty, do kterých se automobilka dostala - jen ve druhém čtvrtletí roku se musel Ford v Evropě vypořádat se ztrátou 404 milionů Dolarů, vedly ke změně postoje.
"Máme dlouhou historii v rallysportu, na kterou můžeme být hrdí. To udělalo rozhodnutí obvzláště obtížným. Momentálně si ale myslíme, že je lepší, když naše angažmá omezíme a cenné zdroje použijeme v jiných oblastech," říká Roelant de Waard z Fordu Europe.
Dlouholetý partner Fordu v MS, společnost M-Sport, ale bude i nadalé v MS s vozy Fiesta RS WRC nastupovat. Obě strany teď diskutují o možnostech, jak by mohla v budoucnu podpora ze strany Fordu probíhat. Momentálně M-Sport vyvíjí Fiestu R5, která by se měla představit v březnu.
"Chtěl bych Fordu za předešlých 16 let poděkovat. Museli udělat velmi obtížné rozhodnutí. My ale doufáme, že naše technická spolupráce bude v budoucnu pokračovat. Prioritu má nyní potvrzení programu na rok 2013. Poté budeme zvažovat všechny možnosti, které budou znamenat úspěšnou budoucnost," říká Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, který také musí hledat náhradu za odcházejícího Latvalu.
"M-Sport je velmi hrdý na historii s Fordem v MS, která se datuje od roku 1997. Získali jsme 208 podiových umístění, ve 156 po sobě jdoucích závodech jsme získali body, 52 soutěže jsme vyhráli a odstartovali do 225. 2 světové tituly pak podtrhují oddanost a nasazení celého týmu v Cumbrii."
"Mým cílem je pokračování v co možná nejlepším vývoji vozu, abychom byli schopni zajíždět nejrychlejší časy na jednotlivých RZ a získali v nadcházející sezoně co možná nejlepší výsledek. Pokusíme se Fiestu RS WRC posunout ještě dál. Pokračujeme také v těsné spolupráci s kolegy od Fordu na vývoji Fiesty R5, kterou představíme v březnu. Vylepšujeme též vůz Fiesta R2, který slouží pro mladé a začínající jezdce, případně pro národní šampionáty," zakončil Wilson.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.