MS v automobilových soutěžích musí v průběhu jen několika dní vstřebat další ne příliš pozitivní zprávu. Po BMW/MINI dnes oznámil svůj odchod z MS také Ford. Podle první zprávy by však měl pokračovat v podpoře M-Sportu.
Obtížná ekonomická situace se postarala o překvapivý konec Fordu v MS. Je zvláštní, že Ford prvně zainvestoval do nákladného vývoje Fiesty RS WRC podle nových pravidel platných od sezony 2011, navíc smlouva s M-Sportem měla vypršet až na konci roku 2013. Jenže vysoké ztráty, do kterých se automobilka dostala - jen ve druhém čtvrtletí roku se musel Ford v Evropě vypořádat se ztrátou 404 milionů Dolarů, vedly ke změně postoje.
"Máme dlouhou historii v rallysportu, na kterou můžeme být hrdí. To udělalo rozhodnutí obvzláště obtížným. Momentálně si ale myslíme, že je lepší, když naše angažmá omezíme a cenné zdroje použijeme v jiných oblastech," říká Roelant de Waard z Fordu Europe.
Dlouholetý partner Fordu v MS, společnost M-Sport, ale bude i nadalé v MS s vozy Fiesta RS WRC nastupovat. Obě strany teď diskutují o možnostech, jak by mohla v budoucnu podpora ze strany Fordu probíhat. Momentálně M-Sport vyvíjí Fiestu R5, která by se měla představit v březnu.
"Chtěl bych Fordu za předešlých 16 let poděkovat. Museli udělat velmi obtížné rozhodnutí. My ale doufáme, že naše technická spolupráce bude v budoucnu pokračovat. Prioritu má nyní potvrzení programu na rok 2013. Poté budeme zvažovat všechny možnosti, které budou znamenat úspěšnou budoucnost," říká Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, který také musí hledat náhradu za odcházejícího Latvalu.
"M-Sport je velmi hrdý na historii s Fordem v MS, která se datuje od roku 1997. Získali jsme 208 podiových umístění, ve 156 po sobě jdoucích závodech jsme získali body, 52 soutěže jsme vyhráli a odstartovali do 225. 2 světové tituly pak podtrhují oddanost a nasazení celého týmu v Cumbrii."
"Mým cílem je pokračování v co možná nejlepším vývoji vozu, abychom byli schopni zajíždět nejrychlejší časy na jednotlivých RZ a získali v nadcházející sezoně co možná nejlepší výsledek. Pokusíme se Fiestu RS WRC posunout ještě dál. Pokračujeme také v těsné spolupráci s kolegy od Fordu na vývoji Fiesty R5, kterou představíme v březnu. Vylepšujeme též vůz Fiesta R2, který slouží pro mladé a začínající jezdce, případně pro národní šampionáty," zakončil Wilson.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.