MS v automobilových soutěžích musí v průběhu jen několika dní vstřebat další ne příliš pozitivní zprávu. Po BMW/MINI dnes oznámil svůj odchod z MS také Ford. Podle první zprávy by však měl pokračovat v podpoře M-Sportu.
Obtížná ekonomická situace se postarala o překvapivý konec Fordu v MS. Je zvláštní, že Ford prvně zainvestoval do nákladného vývoje Fiesty RS WRC podle nových pravidel platných od sezony 2011, navíc smlouva s M-Sportem měla vypršet až na konci roku 2013. Jenže vysoké ztráty, do kterých se automobilka dostala - jen ve druhém čtvrtletí roku se musel Ford v Evropě vypořádat se ztrátou 404 milionů Dolarů, vedly ke změně postoje.
"Máme dlouhou historii v rallysportu, na kterou můžeme být hrdí. To udělalo rozhodnutí obvzláště obtížným. Momentálně si ale myslíme, že je lepší, když naše angažmá omezíme a cenné zdroje použijeme v jiných oblastech," říká Roelant de Waard z Fordu Europe.
Dlouholetý partner Fordu v MS, společnost M-Sport, ale bude i nadalé v MS s vozy Fiesta RS WRC nastupovat. Obě strany teď diskutují o možnostech, jak by mohla v budoucnu podpora ze strany Fordu probíhat. Momentálně M-Sport vyvíjí Fiestu R5, která by se měla představit v březnu.
"Chtěl bych Fordu za předešlých 16 let poděkovat. Museli udělat velmi obtížné rozhodnutí. My ale doufáme, že naše technická spolupráce bude v budoucnu pokračovat. Prioritu má nyní potvrzení programu na rok 2013. Poté budeme zvažovat všechny možnosti, které budou znamenat úspěšnou budoucnost," říká Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, který také musí hledat náhradu za odcházejícího Latvalu.
"M-Sport je velmi hrdý na historii s Fordem v MS, která se datuje od roku 1997. Získali jsme 208 podiových umístění, ve 156 po sobě jdoucích závodech jsme získali body, 52 soutěže jsme vyhráli a odstartovali do 225. 2 světové tituly pak podtrhují oddanost a nasazení celého týmu v Cumbrii."
"Mým cílem je pokračování v co možná nejlepším vývoji vozu, abychom byli schopni zajíždět nejrychlejší časy na jednotlivých RZ a získali v nadcházející sezoně co možná nejlepší výsledek. Pokusíme se Fiestu RS WRC posunout ještě dál. Pokračujeme také v těsné spolupráci s kolegy od Fordu na vývoji Fiesty R5, kterou představíme v březnu. Vylepšujeme též vůz Fiesta R2, který slouží pro mladé a začínající jezdce, případně pro národní šampionáty," zakončil Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.