POŘADÍ PO RZ19; Dnes odpoledne byly na programu 3 měřené testy. Poslední kilometry se nesly ve znamení souboje mezi Petterem Solbergem a Sébastienem Loebem o 2. pozici. Loeb nakonec vyhrál o 0,9s. Power Stage vyhrál Hirvonen, Tänak ulomil kolo.
Výsledky po RZ19:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 3:03:40,3 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +27,8 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +28,7 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +1:10,6 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:29,5 6. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +3:37,0 7. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +4:11,9 8. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +6:00,4 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +6:58,9 10. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +9:32,1
Výsledky po RZ16:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 2:40:55,8 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +29,3 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +32,2 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +1:04,3 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:27,3 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:27,8 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +3:08,6 8. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +3:57,7 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +5:31,6 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +6:23,2Výsledky po RZ13:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 2:18:05,3 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +24,5 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +30,9 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +49,9 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:22,4 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:37,4 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:50,9 8. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +3:25,9 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +4:39,8 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +5:29,2Výsledky po RZ9:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 1:50:49,5 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +22,2 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +26,1 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +38,3 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:08,9 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:31,8 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:46,1 8. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +3:04,6 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +4:00,0 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +4:35,0Výsledky po RZ6:
Dnes odpoledne byly na programu tři měřené testy. Všechny tři RZ se jely už ráno, a tak na posádky nečekalo nic nového. Ve všech třech zkouškách zajel nejrychleji Jari-Matti Latvala, jehož náskok narostl z 3,3s na 12,1s. Na RZ4 se dostal Jevgeny Novikov před Otta Tänaka průběžné šesté místo.
RZ5 byla v režii Fordů, když za prvním Latvalou byl Petter Solberg a Mads Ostberg. Až čtvrtý byl nejrychlejší Citroën v rukou Sébastiena Loeba. Solberg se posunul na průběžné druhé místo a o příčku si naopak pohoršil Loeb. Na dnešní poslední zkoušce se dostal Tänak zpět před Novikova na šesté místo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 1:25:05,7 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +12,1 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +21,3 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +32,6 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +53,8 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:22,2 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:32,8 8. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +2:27,9 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +3:17,0 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +3:36,8Výsledky po RZ3:
Jari-Matti Latvala přitom nezačal úplně nejrychleji. Po RZ2 byl na 4. místě, ale díky skvělému času, kdy porazil Loeba na RZ3 o 5 vteřin, poskočil rovnou do vedení. Ani legendární Francouz nezačal nejrychleji, ale i jemu se povedla závěrečná vložka sekce a drží druhé místo se ztrátou 3,3s. Třetí příčku má úvodní lídr soutěže Solberg. Norovi s tovární Fiestou RS WRC patřily první dvě vložky, na 3. ale ztratil téměř 10 vteřin a propadl se na 3. místo. Za jeho zády je jeho krajan Ostberg. Vítěz Rally Portugal začal 2. a 3. časem, ale stejně jako Solbergovi mu až tak nevyšla RZ3.
Mikko Hirovnen zajíždí stabilní časy, které ho drží na dohled špici a ztráta 15,1s není nic podstatného. Na jezdce čeká pouze remoute service, což je problém pro Martina Prokopa, kterého zlobí od první ranní zkoušky převodovka. Český jezdec ztratil hned na startu 6. rychlostní stupeň a momentálně je 10. (za svými zády drží například Chrise Atkinsona s MINI). Také Ott Tänak hlásil problémy, v jeho případě se jedná o posilovač řízení.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časZtráta na vedoucího
1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 42:39,2 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +3,3 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +5,3 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +12,1 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +15,1 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +44,6 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +50,2 8. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +1:19,3 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +1:41,0 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +1:54,5Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.