POŘADÍ PO RZ19; Dnes odpoledne byly na programu 3 měřené testy. Poslední kilometry se nesly ve znamení souboje mezi Petterem Solbergem a Sébastienem Loebem o 2. pozici. Loeb nakonec vyhrál o 0,9s. Power Stage vyhrál Hirvonen, Tänak ulomil kolo.
Výsledky po RZ19:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 3:03:40,3 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +27,8 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +28,7 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +1:10,6 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:29,5 6. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +3:37,0 7. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +4:11,9 8. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +6:00,4 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +6:58,9 10. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +9:32,1
Výsledky po RZ16:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 2:40:55,8 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +29,3 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +32,2 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +1:04,3 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:27,3 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:27,8 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +3:08,6 8. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +3:57,7 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +5:31,6 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +6:23,2Výsledky po RZ13:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 2:18:05,3 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +24,5 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +30,9 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +49,9 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:22,4 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:37,4 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:50,9 8. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +3:25,9 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +4:39,8 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +5:29,2Výsledky po RZ9:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 1:50:49,5 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +22,2 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +26,1 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +38,3 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:08,9 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:31,8 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:46,1 8. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +3:04,6 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +4:00,0 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +4:35,0Výsledky po RZ6:
Dnes odpoledne byly na programu tři měřené testy. Všechny tři RZ se jely už ráno, a tak na posádky nečekalo nic nového. Ve všech třech zkouškách zajel nejrychleji Jari-Matti Latvala, jehož náskok narostl z 3,3s na 12,1s. Na RZ4 se dostal Jevgeny Novikov před Otta Tänaka průběžné šesté místo.
RZ5 byla v režii Fordů, když za prvním Latvalou byl Petter Solberg a Mads Ostberg. Až čtvrtý byl nejrychlejší Citroën v rukou Sébastiena Loeba. Solberg se posunul na průběžné druhé místo a o příčku si naopak pohoršil Loeb. Na dnešní poslední zkoušce se dostal Tänak zpět před Novikova na šesté místo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 1:25:05,7 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +12,1 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +21,3 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +32,6 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +53,8 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:22,2 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:32,8 8. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +2:27,9 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +3:17,0 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +3:36,8Výsledky po RZ3:
Jari-Matti Latvala přitom nezačal úplně nejrychleji. Po RZ2 byl na 4. místě, ale díky skvělému času, kdy porazil Loeba na RZ3 o 5 vteřin, poskočil rovnou do vedení. Ani legendární Francouz nezačal nejrychleji, ale i jemu se povedla závěrečná vložka sekce a drží druhé místo se ztrátou 3,3s. Třetí příčku má úvodní lídr soutěže Solberg. Norovi s tovární Fiestou RS WRC patřily první dvě vložky, na 3. ale ztratil téměř 10 vteřin a propadl se na 3. místo. Za jeho zády je jeho krajan Ostberg. Vítěz Rally Portugal začal 2. a 3. časem, ale stejně jako Solbergovi mu až tak nevyšla RZ3.
Mikko Hirovnen zajíždí stabilní časy, které ho drží na dohled špici a ztráta 15,1s není nic podstatného. Na jezdce čeká pouze remoute service, což je problém pro Martina Prokopa, kterého zlobí od první ranní zkoušky převodovka. Český jezdec ztratil hned na startu 6. rychlostní stupeň a momentálně je 10. (za svými zády drží například Chrise Atkinsona s MINI). Také Ott Tänak hlásil problémy, v jeho případě se jedná o posilovač řízení.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časZtráta na vedoucího
1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 42:39,2 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +3,3 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +5,3 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +12,1 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +15,1 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +44,6 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +50,2 8. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +1:19,3 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +1:41,0 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +1:54,5Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?