Ve Walesu začal nejlépe Sébastien Loeb, když vyhrál dnešní kvalifikaci, a tak si může jako první vybrat startovní pozici do první etapy soutěže.
Startovní pořadí první etapy:
1.: Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Citroën)
2.: Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (Citroën)
3.: Sebastien Loeb/Daniel Elena (Citroën)
4.: Petter Solberg/Chris Patterson (Ford)
5.: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Ford)
6.: Mads Ostberg/Jonas Andersson (Ford)
7.: Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Citroën)
8.: Ott Tanak/Kuldar Sikk (Ford)
9.: Matthew Wilson/Scott Martin (Ford)
10.: Chris Aktinson/Stephane Prevot (MINI)
I přes přesun termínu na účastníky soutěže dnes čekalo klasické britské počasí. Na programu byla dnes pouze kvalifikace na 4,5 km dlouhém úseku, Walters Arena. Nerychleji zajel Sébastien Loeb, když druhý Petter Solberg na Fordu ztratil pouze málo, konkrétně 0,05s.
"Pro mě to byl dobrý průjezd. Udělal jsem asi jednu nebo dvě chybičky, ale jsem spokojený, protože mě nepršelo. Na naší zpáteční cestě do Cardiffu si budeme muset v klidu popřemýšlet o výběru starovní pozice," řekl Sébastien Loeb. To Petter Solberg už se s deštěm vypořádat musel: "Je to neuvěřitelně, přesně na startu začalo pršet a já si tak nemohl být jistý, jaký bude grip, proto jsem do jedné zatáčky brzdil až moc brzy. Je to frustrující, ale mým cílem stále je zde vyhrát."
Pak už následoval druhý jezdec továrního Citroënu, Mikko Hirvonen. Za ním byl mladíček Thierry Neuville, který zde startuje poprvé. Na pátém místě byl druhý jezdec Fordu, Jari-Matti Latvala.
Výsledky kvalifikace:
1. Loeb/Elena - Citroën DS3 WRC 2:22,260 2. P.Solberg/Patterson - Ford Fiesta WRC +0,051s3. Hirvonen/Lehtinen - Citroën DS3 WRC +0,872s4. Neuville/Gilsoul - Citroën DS3 WRC +0,878s5. Latvala/Anttila - Ford Fiesta WRC +1,1s6. Ostberg/Andersson - Ford Fiesta WRC +1,2s7. Al-Attiyah/Bernacchini - Citroën DS3 WRC +1,5s8. Tänak/Sikk - Ford Fiesta WRC +1,8s9. Wilson/Orr - Ford Fiesta WRC +2,2s10. Novikov/Minor - Ford Fiesta WRC +2,8s 11. Atkinson/Prévot - Mini John Cooper Works WRC +3,6s12. Prokop/Hrůza - Ford Fiesta WRC +4,2s13. Habig/Durant - Ford Fiesta WRC +10,5s14. Nobre/Paula - Mini John Cooper Works WRC) +11,6s
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.