Ve Walesu začal nejlépe Sébastien Loeb, když vyhrál dnešní kvalifikaci, a tak si může jako první vybrat startovní pozici do první etapy soutěže.
Startovní pořadí první etapy:
1.: Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Citroën)
2.: Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (Citroën)
3.: Sebastien Loeb/Daniel Elena (Citroën)
4.: Petter Solberg/Chris Patterson (Ford)
5.: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Ford)
6.: Mads Ostberg/Jonas Andersson (Ford)
7.: Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Citroën)
8.: Ott Tanak/Kuldar Sikk (Ford)
9.: Matthew Wilson/Scott Martin (Ford)
10.: Chris Aktinson/Stephane Prevot (MINI)
I přes přesun termínu na účastníky soutěže dnes čekalo klasické britské počasí. Na programu byla dnes pouze kvalifikace na 4,5 km dlouhém úseku, Walters Arena. Nerychleji zajel Sébastien Loeb, když druhý Petter Solberg na Fordu ztratil pouze málo, konkrétně 0,05s.
"Pro mě to byl dobrý průjezd. Udělal jsem asi jednu nebo dvě chybičky, ale jsem spokojený, protože mě nepršelo. Na naší zpáteční cestě do Cardiffu si budeme muset v klidu popřemýšlet o výběru starovní pozice," řekl Sébastien Loeb. To Petter Solberg už se s deštěm vypořádat musel: "Je to neuvěřitelně, přesně na startu začalo pršet a já si tak nemohl být jistý, jaký bude grip, proto jsem do jedné zatáčky brzdil až moc brzy. Je to frustrující, ale mým cílem stále je zde vyhrát."
Pak už následoval druhý jezdec továrního Citroënu, Mikko Hirvonen. Za ním byl mladíček Thierry Neuville, který zde startuje poprvé. Na pátém místě byl druhý jezdec Fordu, Jari-Matti Latvala.
Výsledky kvalifikace:
1. Loeb/Elena - Citroën DS3 WRC 2:22,260 2. P.Solberg/Patterson - Ford Fiesta WRC +0,051s3. Hirvonen/Lehtinen - Citroën DS3 WRC +0,872s4. Neuville/Gilsoul - Citroën DS3 WRC +0,878s5. Latvala/Anttila - Ford Fiesta WRC +1,1s6. Ostberg/Andersson - Ford Fiesta WRC +1,2s7. Al-Attiyah/Bernacchini - Citroën DS3 WRC +1,5s8. Tänak/Sikk - Ford Fiesta WRC +1,8s9. Wilson/Orr - Ford Fiesta WRC +2,2s10. Novikov/Minor - Ford Fiesta WRC +2,8s 11. Atkinson/Prévot - Mini John Cooper Works WRC +3,6s12. Prokop/Hrůza - Ford Fiesta WRC +4,2s13. Habig/Durant - Ford Fiesta WRC +10,5s14. Nobre/Paula - Mini John Cooper Works WRC) +11,6s
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.