Ve Walesu začal nejlépe Sébastien Loeb, když vyhrál dnešní kvalifikaci, a tak si může jako první vybrat startovní pozici do první etapy soutěže.
Startovní pořadí první etapy:
1.: Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Citroën)
2.: Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (Citroën)
3.: Sebastien Loeb/Daniel Elena (Citroën)
4.: Petter Solberg/Chris Patterson (Ford)
5.: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Ford)
6.: Mads Ostberg/Jonas Andersson (Ford)
7.: Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Citroën)
8.: Ott Tanak/Kuldar Sikk (Ford)
9.: Matthew Wilson/Scott Martin (Ford)
10.: Chris Aktinson/Stephane Prevot (MINI)
I přes přesun termínu na účastníky soutěže dnes čekalo klasické britské počasí. Na programu byla dnes pouze kvalifikace na 4,5 km dlouhém úseku, Walters Arena. Nerychleji zajel Sébastien Loeb, když druhý Petter Solberg na Fordu ztratil pouze málo, konkrétně 0,05s.
"Pro mě to byl dobrý průjezd. Udělal jsem asi jednu nebo dvě chybičky, ale jsem spokojený, protože mě nepršelo. Na naší zpáteční cestě do Cardiffu si budeme muset v klidu popřemýšlet o výběru starovní pozice," řekl Sébastien Loeb. To Petter Solberg už se s deštěm vypořádat musel: "Je to neuvěřitelně, přesně na startu začalo pršet a já si tak nemohl být jistý, jaký bude grip, proto jsem do jedné zatáčky brzdil až moc brzy. Je to frustrující, ale mým cílem stále je zde vyhrát."
Pak už následoval druhý jezdec továrního Citroënu, Mikko Hirvonen. Za ním byl mladíček Thierry Neuville, který zde startuje poprvé. Na pátém místě byl druhý jezdec Fordu, Jari-Matti Latvala.
Výsledky kvalifikace:
1. Loeb/Elena - Citroën DS3 WRC 2:22,260 2. P.Solberg/Patterson - Ford Fiesta WRC +0,051s3. Hirvonen/Lehtinen - Citroën DS3 WRC +0,872s4. Neuville/Gilsoul - Citroën DS3 WRC +0,878s5. Latvala/Anttila - Ford Fiesta WRC +1,1s6. Ostberg/Andersson - Ford Fiesta WRC +1,2s7. Al-Attiyah/Bernacchini - Citroën DS3 WRC +1,5s8. Tänak/Sikk - Ford Fiesta WRC +1,8s9. Wilson/Orr - Ford Fiesta WRC +2,2s10. Novikov/Minor - Ford Fiesta WRC +2,8s 11. Atkinson/Prévot - Mini John Cooper Works WRC +3,6s12. Prokop/Hrůza - Ford Fiesta WRC +4,2s13. Habig/Durant - Ford Fiesta WRC +10,5s14. Nobre/Paula - Mini John Cooper Works WRC) +11,6s
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?