Cíl pro Mikka Hirvonena pro desátý závod letošního MS je jasný. Fin udělá vše pro to, aby jeho zaměstnavatel, Citroën World Rally Team, mohl slavit titul mezi konstruktéry už ve Walesu.
Vloni ve Velké Británii Mikko Hirvonen bojoval až do poslední chvíle s Jarim-Mattim Latvalou a Sébastienem Loeb o vítězství. Pak ale nezvládl řízení, vyjel z cesty a poškodil chladič na své Fiestě RS WRC. Letos je se svoji DS3 WRC připraven čelit všem nástrahám zrádných waleských cest.
"Mám rád tuto soutěž kvůli její náročnosti. Dosahujete zde extrémních rychlostí a pro piloty je to opojné. Všechny ty RZ jsou pěkné, těžko vybrat tu nejhezčí. V podmínkách, které zde obykle koncem roku panují, tak je zde hodně blátivo a kluzko a můžete vyjet z cesty a nezáleží ani tak na rychlosti. Možná tomu tak v této době nebude. Pokud bude sucho, tak si myslím, že by to mohlo být o trochu lehčí... ale zase rychlejší," říká Mikko Hirvonen.
Vítěz zdejší soutěže z roku 2007 nebude chtít od začátku nějak tlačit na pilu, půjde mu hlavně o zisk potřebných bodů do poháru konstruktérů. "Byl by to nejlepší úspěch v mé kariéře. Na této soutěži už jsem se Sébastienem bojoval o jezdecký titul, ale ještě nikdy jsem nevyšel jako vítěz. Opravdu bych pro Citroën rád vyhrál šampionát ve Velké Británii."
S titulem v kapse by si celý tým Citroënu mohl lépe užít zbývající soutěže ve Francii, v Itálii a ve Španělsku. "Pokud vyhrajeme titul pro Citroën už ve Velké Británii, tak už pak nebudu muset myslet na body. Dovolí mi to trochu si odpočínout, zejména na asfaltu. V Německu jsme mohli vidět, že obzvláště na tomto povrchu se musím ještě zlepšit. Abych se zde přiblížil na limit, tak musím trochu více riskovat."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.