Cíl pro Mikka Hirvonena pro desátý závod letošního MS je jasný. Fin udělá vše pro to, aby jeho zaměstnavatel, Citroën World Rally Team, mohl slavit titul mezi konstruktéry už ve Walesu.
Vloni ve Velké Británii Mikko Hirvonen bojoval až do poslední chvíle s Jarim-Mattim Latvalou a Sébastienem Loeb o vítězství. Pak ale nezvládl řízení, vyjel z cesty a poškodil chladič na své Fiestě RS WRC. Letos je se svoji DS3 WRC připraven čelit všem nástrahám zrádných waleských cest.
"Mám rád tuto soutěž kvůli její náročnosti. Dosahujete zde extrémních rychlostí a pro piloty je to opojné. Všechny ty RZ jsou pěkné, těžko vybrat tu nejhezčí. V podmínkách, které zde obykle koncem roku panují, tak je zde hodně blátivo a kluzko a můžete vyjet z cesty a nezáleží ani tak na rychlosti. Možná tomu tak v této době nebude. Pokud bude sucho, tak si myslím, že by to mohlo být o trochu lehčí... ale zase rychlejší," říká Mikko Hirvonen.
Vítěz zdejší soutěže z roku 2007 nebude chtít od začátku nějak tlačit na pilu, půjde mu hlavně o zisk potřebných bodů do poháru konstruktérů. "Byl by to nejlepší úspěch v mé kariéře. Na této soutěži už jsem se Sébastienem bojoval o jezdecký titul, ale ještě nikdy jsem nevyšel jako vítěz. Opravdu bych pro Citroën rád vyhrál šampionát ve Velké Británii."
S titulem v kapse by si celý tým Citroënu mohl lépe užít zbývající soutěže ve Francii, v Itálii a ve Španělsku. "Pokud vyhrajeme titul pro Citroën už ve Velké Británii, tak už pak nebudu muset myslet na body. Dovolí mi to trochu si odpočínout, zejména na asfaltu. V Německu jsme mohli vidět, že obzvláště na tomto povrchu se musím ještě zlepšit. Abych se zde přiblížil na limit, tak musím trochu více riskovat."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?