Cíl pro Mikka Hirvonena pro desátý závod letošního MS je jasný. Fin udělá vše pro to, aby jeho zaměstnavatel, Citroën World Rally Team, mohl slavit titul mezi konstruktéry už ve Walesu.
Vloni ve Velké Británii Mikko Hirvonen bojoval až do poslední chvíle s Jarim-Mattim Latvalou a Sébastienem Loeb o vítězství. Pak ale nezvládl řízení, vyjel z cesty a poškodil chladič na své Fiestě RS WRC. Letos je se svoji DS3 WRC připraven čelit všem nástrahám zrádných waleských cest.
"Mám rád tuto soutěž kvůli její náročnosti. Dosahujete zde extrémních rychlostí a pro piloty je to opojné. Všechny ty RZ jsou pěkné, těžko vybrat tu nejhezčí. V podmínkách, které zde obykle koncem roku panují, tak je zde hodně blátivo a kluzko a můžete vyjet z cesty a nezáleží ani tak na rychlosti. Možná tomu tak v této době nebude. Pokud bude sucho, tak si myslím, že by to mohlo být o trochu lehčí... ale zase rychlejší," říká Mikko Hirvonen.
Vítěz zdejší soutěže z roku 2007 nebude chtít od začátku nějak tlačit na pilu, půjde mu hlavně o zisk potřebných bodů do poháru konstruktérů. "Byl by to nejlepší úspěch v mé kariéře. Na této soutěži už jsem se Sébastienem bojoval o jezdecký titul, ale ještě nikdy jsem nevyšel jako vítěz. Opravdu bych pro Citroën rád vyhrál šampionát ve Velké Británii."
S titulem v kapse by si celý tým Citroënu mohl lépe užít zbývající soutěže ve Francii, v Itálii a ve Španělsku. "Pokud vyhrajeme titul pro Citroën už ve Velké Británii, tak už pak nebudu muset myslet na body. Dovolí mi to trochu si odpočínout, zejména na asfaltu. V Německu jsme mohli vidět, že obzvláště na tomto povrchu se musím ještě zlepšit. Abych se zde přiblížil na limit, tak musím trochu více riskovat."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?